IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизел на газ?!

Тези системи стават все по-популярни, произвеждат ги в България

Дизел на газ?!

Или бензин с газова уредба, или дизел. Това обикновено са възможностите пред търсачите на икономичен откъм разход на гориво автомобил втора ръка. Съществува обаче една по-непопулярна опция - дизел на газ.
Дизел на газ?!
Става въпрос за система на пропан-бутан, която се поставя на дизелови двигатели. Най-новите такива продукти бяха представени на специализираното изложение GasShow 2016 Варшава, на което участваха и български производители. Те споделят, че търсенето на газ-дизел уредбите се е увеличило с 20% през последната година.

Един от големите производители на такива системи в България споделя, че при инсталирането на газова уредба разходът на дизеловия автомобил пада с около 20 - 30%. Освен това дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, а двигателят работи по-гладко (поради по-малкото натоварване на коляновия механизъм).

Технологията използва смес от дизелово гориво и пропан-бутан, в съотношение 70% към 30%. Заради смесването с пропан-бутан дизеловото гориво изгаря напълно, което е практически невъзможно при обикновен дизелов двигател, категорични са специалистите.

Системата има аналогични компоненти с познатите газови инсталации за бензиновите коли. Тъй като при дизеловите двигатели няма искра, се използва дизеловото гориво за възпламеняване на газта. Технологията е подходяща както за атмосферни мотори, така и за такива с турбо.

От информацията става ясно още, че началната цена на качествена такава система е около 1200 лв. А инвестицията се избива за около 40 000 км. Прогнозите сочат, че в най-близко бъдеще такива системи ще се поставят заводски при новите коли.

Ако имате опит с подобна система, споделете го в коментарите долу

Още по темата:
Ferrari на газ, що пък не?!

 

Тагове: LPG
0 от 500
  • #11
    25 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Много бързате да отхвърлите нещо,което не разбирате... На мен ми беше интересно да науча нещо за това, особенно от някой с личен опит ! Единствено знам, че във В. Търново има хора които се занимават с това ...А между другото ДПФ-а точно би трябвало да се задръства по-малко, ако сместа изгаря по-добре !
  • #10
    35 rate up comment 7 rate down comment
    гошо ( преди 8 години )
    това ще им е тактиката на vw за сваляне на вредните емисии с 30%:)))
  • #9
    20 rate up comment 8 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    Тази модификация нито е за обикновени шофьори нито пък за товарни превози, които искат да имат надеждна машина която да минава много км без да трябва да се настройва или да умре на пътя. А за икономия изобщо няма кво да говорим, сметката излиза яко вътре.
  • #8
    22 rate up comment 20 rate down comment
    аз ( преди 8 години )
    изминал съм 200000 км на газ-пропан и ви казвам че е много хубаво гориво за двигателя
  • #7
    61 rate up comment 9 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    Мани мани. На тоя дизел кое по-напред ше му поддържам? Мотора ли, дюзите ли, турбината ли, филтъра за твърди частици ли, съединителия ли... Че отгоре на всичкото и газова с някакви доста фини настройки и калибриране, което трябва да се проверява и донастройва кажи речи през месец за да работи както трябва и да не счупи мотора... Тая цялата работа си е единствено и изцяло за ентусиасти, да покажат че може. За обиновен човек това не е работа да се занимава.
  • #6
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пълна селения !!!
  • #5
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Колега назад си вече има Приуси на газ (лично съм виждал 1) :) казват че в Германия ги имало повечко
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до 1 ( преди 8 години )
    Тук не знам но при бензиновите газови май няма убедителни доказателства за ефекта. До колкото го има се предполага да е при клапаните и за там има системи за омасляването им.Иначе газта със сигурност е сухо гориво докато бензина и нафтата имат смазващи свойства. От друга страна бензина разтваря масло за разлика от газта, което за цилиндрите може и да е добре
  • #3
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нещо не разбирам как така натоварването на коляновия вал пада. За да падне трябва и мощността да паднеА това с разхода на масло са Фолксваген ли имат предвид ТДИ-тата не знам да ядат толкова масло
  • #2
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До колкото знам от доста време на автобуси се слагат подобни системи за метан. Но моите "данни" са 60/40 нафта/газ и имат режим за извън градско 40/60 нафта/газ 40 000 км ми се виждат малко за избиване на инсталацията. На бензин където имаш 90% заместване (+10% бенз за загряване) отиват 15 000 км за избиване освен ако не си с много голям двигателА тук за масов 2 литров пестиш 2-3 литра (3.60) и ги заменяш с газ (1.60) - 2 лв на 100 далавера. Следователно 600х100км се искат.