IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-подценяваното Subaru

Компактният XV изненадва с технологиите на батковците, изпробвахме го

Най-подценяваното Subaru

Subaru е от компаниите, които държат на традициите. Не случайно в гамата й модели присъстват едни и същи имена от много години - Outback, Impreza, Forester, WRX STI. Дори в най-новите си поколения въпросните автомобили продължават да залагат на задължителната за японската марка формула - двигател боксер и симетрична система за задвижване на четирите колела.

Днес обаче става дума за един напълно нов модел. Нов, но изпълнен по добре позната формула. Това е Subaru XV, който се появи през 2012 година, а наскоро премина през поредната си модернизация. Тя предостави на модела както по-богато оборудване и освежен дизайн, така и подобрени комфорт и пътна динамика.
Най-подценяваното Subaru
Subaru XV е типичен компактен кросовър, като реално представлява версия на Impreza с повишен пътен просвет и по-мускулест дизайн. Той е следва философията на Forester, но пресъздадена в по-компактни размери.

Моделът не е така популярен като по-големите си събратя, но всъщност предлага не по-малко от тях. XV използва същите двигатели и същото задвижване, но заради по-компактните си размери е моделът с най-достъпна цена в гамата на Subaru. А това го прави повече от привлекателно предложение.

По време на представянето на модела успяхме да изпробваме версията на XV с 2,0-литров дизелов двигател. Същият този агрегат се поставя на по-големите и по-тежки Forester и Outback. Моторът развива 147 к.с. и 350 Нм, които са повече от достатъчни за компактната машина.

Другите възможности за задвижване са 1,6-литров и 2,0-литров бензинови мотори. Първият развива 114 к.с. и 150 Нм, а вторият, който се поставя и на Forester - 150 к.с. и 196 Нм.
Най-подценяваното Subaru
Именно заедно с обновения Forester протече представянето на модернизирания XV. Първо шофирахме Forester, след което се качихме и в по-малкия XV. Очаквахме по-слабо представяне от този модел, все пак е по-достъпен като цена.

Мъникът обаче определено ни спечели.

Първо, XV въобще не е малък. Салонът му е изненадващо просторен и напълно достатъчен за настаняването на четирима едри пасажери (има общо 5 места). Използваните материали са с аналогично като при по-големите модели качество, а в оборудването могат да бъдат включени най-модерните технологии на марката. Предлагат се дори възможности за персонализация. Багажникът пък предоставя приличните 380 литра, които могат да бъдат увеличени до 1270 литра при сгънати задни седалки.
Най-подценяваното Subaru
Второ, нивата на шум не са по-високи от тези при Forester. Комфортът на возене е също почти аналогичен. А представянето на пътя ни остави впечатление за динамика, минимален крен в завои и директно управление. 

Трето, динамиката на малкото Subaru с 2,0-литров дизел превъзхожда тази на по-големите и по-тежки Forester и Outback, оборудвани с аналогичния мотор.
Най-подценяваното Subaru
Би било логично, поне по отношение на проходимостта мъникът да отстъпва. И тук обаче XV ни изненада приятно. Помните ли трасето, на което изпробвахме Forester? Е, през същата тази писта премина безпроблемно и XV. Не го шофирахме ние, а пилотът, който водеше колоната с тестовите Forester. Пътният просвет на XV е цели 22 см, или колкото на Forester.
Най-подценяваното Subaru
Недостатък все пак има, но той се дължи на предлаганите опции. При XV не е налична конфигурация с дизелов двигател и автоматична трансмисия Lineartronic. А това означава, че не е наличен и автопилотът за офроуд X-Mode. Кутия Lineartronic се предлага само при двата бензинови мотора.

Оборудваните с Lineartronic модели на XV разполагат с активната система за разпределение на въртящия момент, която изпраща 60 процента от въртящия момент към предните колела и 40 процента към задните при нормални условия. Когато условията са влошени, системата реагира своевременно като регулира разпределението на въртящия момент на предните и задните колела. При моделите с ръчна кутия е налична AWD система с централен виско-диференциал с ограничено приплъзване (LSD). За двигателя с обем 1,6 литра е предвидена система с бързи и бавни предавки Dual-range (Hi/Lo). Всички модификации са оборудвани с функция за помощ при потегляне по наклон и със старт/стоп система.
Най-подценяваното Subaru
Ако трябва да сравним Forester и XV с 2,0-литров дизелов мотор, компактният кросовър отстъпва на по-големия всъдеход най-вече по обема на багажника. Предимствата на XV пред Forester обаче са далеч повече - той е по-динамичен, по-икономичен, по-достъпен и почти толкова проходим. Да, XV е най-подценяваното Subaru. Но и един от най-добрите и смислени автомобили на марката. 

Цените на XV в България стартират от 44 480 лв. с ДДС за версията с 1,6-литров бензинов мотор. Най-достъпният дизел започва от 54 480 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru xv
0 от 500
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А най-голямото дърво си ти. Главата ти дрънка на истински бук.
  • #13
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Дърваруфен ( преди 8 години )
    Туй дървару хич не е за подценяване, щот е истинско дървено и отвътре и отвън.Цялостно единство на форма и съдържание.Радост за всички дърводелци!
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=Wpa5d-y2j68
  • #11
    12 rate up comment 27 rate down comment
    abc ( преди 8 години )
    Ниско качество в последно време, евтини материали... Дизел боксер - двигател с проблеми - къса си коляновия вал. Поредната пропаднала марка...
  • #10
    15 rate up comment 22 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Едиствената за мен японска кола, която да си я купиш за кеф, а не заради икономически причини. Ah ti kakyv dyrvodelec si, ne znam dali si izlizal ot kvartala si do sega, no znae6 li 4e ima koli kato Toyota Celica, Corolla, Paseo, da ne pi6a za Supra, Mazda MX5 ili Honda Civic ili CRX ili dori edin Accord ili Mitsubishi Galant 3.0 V6,a sy6to Toyota Carina GTI ili pyk Corolla Gti ili Auris 2.0 D4D 180 к.с.,ami edno Mitsubishi Colt ot starite s turbo 6te mu gleda6 samo stopovete na taia bega4ka.
  • #9
    15 rate up comment 14 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Kakvoto pravi Lexus, drugite samo sledvat. Kakvoto pravi Toyota, drugite samo sledvat. Porednata novina,dokazva6ta tova e ,4e Germania ve4e 6te subsidira hibridite. A edinstvenite istinski hibridi sa iaponski,a nai-dobrite , pionerite, tezi,koito sa misleli v byde6teto dokato dyrvodelcite ot Germania sa praveli tdi-ta,sa TOYOTA!
  • #8
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Най големият враг на cvt кутиите е малкият двигател
  • #7
    39 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А ако нямаме пари за Ауди или БМВ нямаме ли право да точим лиги на това Суби?Какво да ги гледам какво правят-правят скъпи машини. Цената на новото X1 е нереална просто за такава машина.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    Dobra statiya , no bi bilo dobre da napravite sravnitelen drive-test sas SUBARU FORESTER i na magistrala predi da obobshtite krayniyat izvod.V Japan obobshteno kazano prevazhodstvoto e dadeno na FORESTER .
  • #5
    7 rate up comment 49 rate down comment
    Uff ( преди 8 години )
    Ми грозно дръвце.. от където и да го погледнеш. Мъка е този боксер, мъка... айде стига сте точили лиги. Вижте мерцедес и БМВ кво правят.. другита само следват.