IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-пъстрата стартова решетка

Спортна кола, мотоциклет и рали автомобил мерят сили на 400 метра (Видео)

Най-пъстрата стартова решетка

Най-пъстрата стартова решетка
Снимка и видео: Autocar

Обикновено драг състезанията имат за цел да покажат най-бързото превозно средство в даден сегмент. В този случай обаче машините на старта нямат почти нищо общо. Свързва ги единствено това, че използват бензинови двигатели и са способни да доставят огромна доза адреналин.

Тестът е организиран от британското списание Autocar и противопоставя спортна кола, спортен мотоциклет и рали автомобил. Това са Ariel Atom, Yamaha YZF R1 и Monster Energy Citroen DS3 Rallycross. Драгът е на 400 метра със старт от място.

Както може да се досетите, машината с най-ниска мощност е Yamaha YZF R1. Но тя е и най-лека. На другия полюс е рали автомобилът Citroen DS3 Rallycross, докато Ariel Atom може да бъде поставен някъде по средата. Съотношението между мощност и тегло е съответно 733, 544 и 478 к.с. на тон.

Подробни технически характеристики ще намерите най-долу. Преди това изгледайте видеото. Самата гонка започва след четвъртата минута.



Monster Energy Citroen DS3 Rallycross

Двигател: 2,0-литра с турбо
Мощност: 598 к.с.
Въртящ момент: 895 Нм
Общо тегло: 1100 кг
Задвижване: към четирите колела

Ariel Atom

Двигател: 2,0-литра
Мощност: 249 к.с.
Въртящ момент: 240 Нм
Общо тегло: 520 кг
Задвижване: към задните колела

Yamaha YZF R1

Двигател: 1,0-литра
Мощност: 130 к.с.
Въртящ момент: 108 Нм
Общо тегло: 177 кг
Задвижване: към задното колело

0 от 500
  • #11
    18 rate up comment 0 rate down comment
    плондерът .. ( преди 9 години )
    ..със англ. знаме тежи повече от мотора!
  • #10
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Моторчето може и да бие фераритата и т.н., но рали колата си е рали кола. Има голяма вероятност и "обикновен" wrc автомобил да накаже прехвалената ви пистарка
  • #9
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    R1 от 98ма със един "фин" 150 килограмов ездач :)))
  • #8
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Avtor ( преди 9 години )
    Lelelelel da ne vqrva 4ovek... tova go gledah minalata godina v youtube... prqsna novina avtomedia...sus vseki den stavata vse po zle
  • #7
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еййй, каква е тая смешка ве?!?!Какъв е тоя моторист? Това е рокер за Харлей, а не за пистарка!!! Мотористите на пистови мотори са с малки габарити и ниско тегло. Гледайте състезания и се учете!А най-фрапиращия гаф са конете на Yamaha YZF R1.Този мотор сток е 200 к.с. Дори не много опитен моторист прави 0-100 за под 3 сек. с тази светкавица. С малко тунинк мотора става 300 к.с. резачка и там вече говорим за около 2 сек до 100. Четете бе хора не се излагайте така!
  • #6
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 9 години )
    Ми той моториста по-тежък от мотора бе. Я едно друго подобно клипче със същият Ситроен, но срещу BMW HP4 и Ariel Atom V8. Нещата вече стоят по малко по-различен начин:https://***.youtube.com/watch?v=lTAUV1Yj4NE
  • #5
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Чиста проба платена PR статия за въпросния Citroen. Крайно несериозно е да правиш тест между изцяло неравностойни съперници. Познах какъв ще е резултата само от данните, без да гледам видеото.
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Pushcho ( преди 9 години )
    to s toq tumbak na motora i tiq izmisleni 130 konq , normalno pistarkata da ne moje da otlepi :D :D no kato cqlo mn tup test....
  • #3
    30 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    R1 със 130к.с. е пълна глупост!дали вместо конски сили не са написали киловатите
  • #2
    36 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 9 години )
    R1 със 130к.с. е пълна глупост!