IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai захранва с ток цял университет

В основата на проекта е водородния ix35 Fuel Cell

Hyundai захранва с ток цял университет

Hyundai захранва с ток цял университет

Водородните коли са всъщност електромобили, като необходимата за задвижването им електрическа енергия се произвежда в горивна клетка. Казано иначе, тези водородни машини представляват мини електроцентрали, които могат да бъдат използвани като доставчик на електричество.

Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.

Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.

"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.
Hyundai захранва с ток цял университет
Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 000 долара.

Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазари. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг. и 24-киловатата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за за 12,5 секунди.

Тагове: hyundai ix35 fuel cell
0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Опа ( преди 9 години )
    Ако не преобразуваха енергията 2 пъти щяха да захранят 2 университета.
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    94% от водорода се получава от природен газ защото се използва по малко ел енергия т.е. Е по евтино1кг водород в европа е 9 евро а в сащ е по скъп. 1кг водород е за около 100км.Май с метан за 18лв може да минете няколко пъти по 100км?
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не само се губи смисъла ами и ефективноста е мизерна
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи консумираме ток да произведем, водород който наливаме на автомобила и после превръзщаме водорода от автомобила в ток да захранваме университета. Нещо ми се губи смисъла.
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    пена ( преди 9 години )
    Следващото поколение автомобили ще са електрически с батерии. Тва с водорода го слушаме от 15 години но до сега няма нито технологии за евтино производство, нито удобно съхранение нито инфраструктура за водород.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Двамата под мен, вместо а философстват и да се правят на умни да вземат да прочетат от какво друго може да се прави водород, как и колко му е цената? За сега до Австрия няма как да отидеш, защото не е изградена мрежа за водородни станции, но и това ще стане. Като ги изградят ще си намериш друго оправдание, нали. Тогава ще е нещо друго. Я лунно затъмнение ще ти пречи или ще има слънчеви изригвания. Бъдещето не е във фосилните горива и това е факт. Карай си ТДИ-то докато все още може!
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Голяма кирия ( преди 9 години )
    Някой ако иска водород най близо отива до Австрия с водородния мобил на платформа и така се връща иначе никога няма да успее да се върне само с количката на водород
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защо му е тази литиева батерия като има енергия от водорода, а?1 кг водород струва 9 евро от който колата ще ви подаде 23kWh и 1kWh ви излиза 77 стотинки без за смятам инвестицията от 10000$ за устройството.От БГ мрежата 1кВтч ви е 13-22 стотинки.1кг водород е толкова скъп защото се използват 3кг метан и 26кВтч електроенергия като се отделя много въглеводород.Значи са изхабили 26кВтч ток, за да получилите 23.Малко е притеснително да държите в гаража си лесно запалим газ при 690 атмосфери.