IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородната Honda става и за домашна електроцентрала

Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км

Водородната Honda става и за домашна електроцентрала

Водородната Honda става и за домашна електроцентрала
Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс

Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.

Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.

Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.

Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.

В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.

Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.

Тагове: honda clarity
0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Боже боже ( преди 8 години )
    Е добре де като е водородна значи ли да е такава грозотия неможе ли и дизайн нормален да има???? Ьььььь
  • #18
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    дизела ще ги изхвърлят скоро. но водорода само в бебешка възраст ще си остане. природния газ има доста повече предимства от чистия водород - реално изхвърля малко СО2. хонда просто са се объркали с тая технология
  • #17
    9 rate up comment 6 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Понеже е най-чистия дизел затова изхвърля вредни емисии до 40-пъти над нормата.
  • #16
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    TDI е най-чистия дизел, който света познава. Просто няма по-чисто нещо от него. Гледайте видеото и се убедете сами!https://***.youtube.com/watch?v=SOSjDfRN7TI
  • #15
    4 rate up comment 7 rate down comment
    TDI ( преди 8 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=PqnZ_vmKowI - NO SMOKE NO POWER!
  • #14
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Леберкез ( преди 8 години )
    Японците вече правят когенерация на водород в ядрени реактори, така че не се напрягайте да я мислите ефективността на добив на водород. Ами кажете какво ще правим с канцерогените дизели и 500-те хиляди жертви годишно на мръсния европейски въздух. Че него дишаме.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Идеална ще е за палатки, ще има ток за озвучаването. Ама те пък забраниха палатките.
  • #12
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Т.к. водорода за момента се получава от природен газ и ниската ефективност на ред процеси по екологично и евтино за вкъщи ще излезе да си купите генератор на пропан-бутан за 1000лв. А не тази мудна лодка за 140 000лв, която няма да имате къде да зареждате. Излъганите собственици на коли с такова задвижване са едва 800 човека в света.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Цяла година зареждах бензин на Еко защото си бях извадил карта за отстъпка, докато веднъж нямах избор и заредих от Лукойл. Разхода ми падна с 10% в извънградско. После пробвах и от ОМВ защото можеше да си извадя карта за отстъпка, а от лукойл не. И от ОМВ разхода ми беше по нисък от на Еко. Е кво тогава Еко само лъжат че горивата им били даже 10% по икономични? Точно обратното е. От Марешки зареждам бензин вече и колата върви добре и от разхода съм доста доволен.
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    самУлет ( преди 8 години )
    ...и от хАмериканските Ф-16 се ползвал също и за това били толкова бързи.СТЕЛТ също ги ползват. Не случайно им викат самолети невидимки. Не се виждат от черните облаци дим...Най-добре обаче авио дизела си партнира с извънземната технология TDI. Налееш ли на такъв двигател въпросното гориво и колата става самУлет и точно поради тази причина са го нарекли авио дизел. това последното го написах, защото много хора питат, защо са го нарекли така и вече да се знае.