IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Цаката на лошите пътища - Мотоциклетът

Интересът към мотоциклетите се засилва заради разкопаните улици, твърдят експерти

Цаката на лошите пътища - Мотоциклетът

Лошите пътища имат цака - Мотоциклетът
Снимка: Ройтерс

Пролетта е сезонът на дупките - те се появяват непосредствено след разтапянето на снега, както и на ремонтите по шосетата. Всичко това причинява доста главоболия на шофьорите. Решението е използване на мотоциклет, твърди Лъчезар Буюклийски от Асоциацията на автомобилните производители.

"В днешни дни става все по-трудно да се придвижиш до центъра на някой голям град без мотоциклет. За това допринасят както сините зони, така и постоянните ремонтни дейности по улиците", заяви експертът в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Въпреки това липсата на традиции в карането на мотоциклети у нас прави ръста на пазара по-бавен отколкото в страни със сходна покупателна способност, каза Буюклийски.    

„Хората предпочитат за 3 000 – 4 000 лв да купят 10-15-годишен автомобил, отколкото 2-3-годишен мотоциклет.“ 

След три години ще стане невъзможно да се регистрира мотоциклет, който няма поне Евро 4 стандарт, заяви Буюклийски.     

„Освен това всеки мотор над 125 куб.см ще трябва да е оборудван с ABS (анти-блокираща система).“ 

Още бизнес новини вижте в Bloomberg TV Bulgaria

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Oт 2 години съм с NC750S и никой не може да ме излъже да карам в града кола, когато температурите са над нулата. И в сняг и в дъжд съм с мотора без проблеми. Имам си облекло за такова време и всико е ОК. Харчи ми в града 3,5-4/100, а на дълго 3-3,5/100. За лоши пътища наистина мотора е за препоръчване и го препоръчвам на всеки. Отделно, чувството да караш мотор е несравнимо.
  • #16
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Комплекси, комплекси и пак комплекси. Комплексари живеят на нашите географски ширини. Няма да е той, ако кара колело или мотор. как ще кара с отворен прозорец, как ще гледа лошо, как ще псува, как ще засича и ще се прави на пилот от Ф1?! няма как да стане! поради тази причина двуколесните не са в приоритета на Бай ***. Приоритет са някоя немска трошка нов внос, без гърнета и катализатори, пушеща, ревяща, харчеща много, но доставяща наслада на умствено осакатеното задкормилно...
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тука да речем думата велосипедист и велосипед се олицетворява с някакъв човек с не изживяно детство. Казвам го от опит защото практикувам планинско колоездене и по точно спускане и хората ме гледат се е едно съм някакво бебе, а нямат и ни най-малка на представа че такова колело е от 3 хл. на горе и физически технически психичеки човека трябва да е на много високо ниво. Със скутера като си го взех същата работа ама вари обясни им колко е по удобно
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Комшията тръгва сутрин с кола, жена му също малко по-късно. това е в час пик сутрин и се прибират в час пик в късния следобед. Оплакват се, че било много натоварено движението и всеки пътува повече от час в задръствания с разход 15-20/100.Седя и се чудя защо го правят? Комплекси ли избиват, какво ли, че някой ако ги види да са без кола и ще ги сметне за бедни? Аз с мотора съм за 15 мин. до офиса. Когато е лошо времето съм с кола и ми трябва 2-3 пъти повече време да се добера до там...
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Балканския манталитет е причина, че се карат малко мотори и скутери. Да, пътищата са отврат и всеки го знае. питам се обаче, защо хората не карат нито колелета, нито мотори. мотора е супер удобен в града, а и не само. Ако се караха повече мотори замърсяванията щяха да са по-малко, а задръстванията щяха да изчезнат. явно културата ни е много ниска. в Германия само да се покаже слънцето и малко да се затопли температурите да са над нулата всичко живо тръгва с колелета и мотори.А у нас поне е топло
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вярно е че мотора е решение при лоши пътища, но не е причина да се кара заради тях. Просто пътищата трябва да се оправят и това е пък тогава кой каквото иска да кара. Как в Германия има перфектни пътища без да има винетки, тол системи и др. глупости. явно там не се краде толкова. Факт е, че у нас 1 км. път е много по-скъп отколкото в другите развити държави, но за сметка на това е много по-калпав. 1-2 г. и започват напуквания и дупки. Дори и 1/3 от изписаните материали не се влагат в пътя.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много си остроумен!
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пълни глупости, с тази култура на пътя в БГ да се качиш на мотоциклет си е самоубийство.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Жива рана.
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И к'во правят хората със семейства - купуват мотори на жената и децата ли?Този сайт е започнал да прилича на гъол.бг по отношение на брутално тъпите заглавия!Цаката на лошите пътища е да си вземеш офроуд, а не мотор! Как по дяволите да си занеса въдиците и лодката до язовира с мотор???А иначе, че моторите са супер удобни в градски условия спор няма, ама те са и удобни и при идеални пътища, не е нужно да има дупки!