IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Без винетка по селските пътища

Новата Е-винетка ще важи за една година, без значение през кой месец е закупена

Без винетка по селските пътища

Без винетка по селските пътища
Снимка: АПИ

По около 3000 км от третокласната пътна мрежа в България ще се пътува без винетка. Това ще са малки локални пътища, по които няма транзитен трафик и които нямат алтернатива за достъп до дадено населено място. По останалите 17 000 км от републиканската пътна мрежа ще се пътува или с винетка, или с тол такса.

Регионалният министър Лиляна Павлова съобщи също, че ще бъде въведен смесен модел на плащане за преминаване по пътищата. Превозните средства над 3,5 тона ще заплащат тол такса на принципа на изминатото разстояние. Това вероятно ще стане в началото на следващата година. Колите до 3,5 тона няма да плащат тол такса. За тях ще остане винетната система, която вече ще е електронна и ще влезе в сила през втората половина на 2017 г.. Е-винетката ще важи за една година, без значение през кой месец е закупена.

За ТИР-овете няма да е нужно специално бордово устройство във връзка с тол системата. Транзитно преминаващите ще могат да си купят маршрутни карти онлайн или на границата, на бензиностанции и на други специализирани места.

Павлова прогнозира, че приходите от винетки могат да се увеличат драстично. Тя обясни, че преди увеличението на цената приходите са били около 200 млн. лева за година, а след увеличението им се очаква да достигнат до 250-260 млн. лева. “С въвеждането на тол таксите, сумите като минимум може да се удвоят или утроят през първите години, а в годините напред тези приходи могат още повече да се увеличат“, обясни министърът, цитирана от БТА.

Павлова обеща, че през тази година ще продължи поддържането и на малките пътища. Със средства от допълнителните приходи след повишаването на цената на винетките се прави програма за целенасочено финансиране на ремонтни пътни дейности в определени райони - приоритетно в Северозападна и Северна България.

Основен приоритет остава магистралата "Хемус" и довършването на магистралата "Струма".

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    Мда.. искат да с пътни такси да правят пътища, а със акциза какво правят?! Никой не знае колко точно се събира и как се разпределя. Неправилния им разче за увеличаване на винетките в крайна сметка може да доведе до спад на приходите от тях, в най-добрия случаи да се увеличи с малко, но далеч под това което са смятали. Такива сметки 2000 кучета-4000 мъдя трудно ще им излязат..мн хора се отказаха да гопуват стикери,и мн други които копуваха по 2,3 винетки сега взимат 1 !
  • #11
    25 rate up comment 0 rate down comment
    grafa ( преди 9 години )
    Тук всички пътища са си селски!
  • #10
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оня глупавия анонимен, който си мисли, че при винетка 200 лв. нещо ще се промени и също си мисли, че не искаме да плащаме данъци да вземе да се гръмне. Азискам да си плащам данъците, но искам и да виждам нещо насреща! Плащам всички видове данъци, пълня, като балък хазната, а парите се източват по схеми, хранят се бежанци и се дъндуркат Maнгycти, които не плащат нищо. Явно си държавен служител или си на някаква друга държавна хранилка, за да ги приказваш тези глупости!
  • #9
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За пътищата, които са строени от нашите майки и бащи, баби и дядовци с доброволен труд, БЕЗПЛАТНО сега демократите ще ни искат за тях винетки и обмислят + винетките да слагат и тол такси. Що за идиотщина?! Това го няма никъде за такива пътища да плащаме толкова. Да ви казвам ли, че в Германия пътищата са перфектни и не плащам нищо! Някой ще каже, че там данъка е по-висок на колите. Нищо подобно! За моята кола плащам 32 евро данък на година, а в Бг, ако е рергистрирам ще плащам 400 лв. данък.
  • #8
    20 rate up comment 2 rate down comment
    няма значение ( преди 9 години )
    Пак някакви хора цитират Германия наизуст без да споменат, че там НЯМА винетки. Има тол такси само за тежкотоварните автомобили. Иначе е доста просто: най-справедливо е да се плаща толкова колкото се кара, не случайно има един дебел акциз на горивата. Ако изобщо има реална нужда (при положение, че парите не се източват), по-добре е да се вдигат акцизите. Проста логика - колкото повече караш, толкова повече амортизираш пътищата и замърсяваш. Ако не караш - не плащаш.
  • #7
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    От къде знаеш че при винетка 200лв пътищата ще са същите. Това е аргумента на всички, които не искат да плащат данъци. Много удобно.
  • #6
    20 rate up comment 5 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    А ти разбери, че става дума все пак за България и там много от нормалните неща в цивилизования свят не са нормални. Ако не си забелязал до момента.Та и при винетка от 200лв ще караш по "пътищата", по които караш и сега.
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    ;) ( преди 9 години )
    Това с тол таксите за леки автомобили е приреснително. От къде на къде ще се плащат тол такси за пътища за които вече е платено от данъкоплатеца. Поддръжката струва пари, но не и 10ст на километър.
  • #4
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Разберете че за да има пътища трябва да се плаща. Българина само говори за пътищата в германия и цъка с език ама не си дава сметка, че за тях се плаща.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 9 години )
    Да де,но за да стигнеш до тия 15% пак ще минеш по пътища ,където е необходима. С една дума прах в очите на хората. на запад винетките важат само за магистралите,а тук за навсякъде.