IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari на газ, що пък не?!

Достъпното гориво се използва все по-често при скъпи автомобили

Ferrari на газ, що пък не?!

Газовите автомобилни уредби се свързват с по-ниските разходи за предвижване, но въпреки това подобни системи се инсталират и на доста скъпи коли. На снимките може видите екзотиката Ferrari F430 в момент на пълнене на бутилката, интегрирана в багажника на италианската суперкола.
Ferrari на газ, що пък не?!
Преди да критикувате собственика на това Ferrari, трябва да знаете, че системите с пропан-бутан или метан редуцират значително изхвърлените в атмосферата вредни емисии. А работата на такова гориво е безпроблемна и безопасна при качествен монтаж. Недостатъците са свързани най-вече с допълнителното тегло и необходимото пространство за инсталиране.
Ferrari на газ, що пък не?!
Заводски газови уредби на своите модели поставят редица автомобилни компании. Дори тунерите от G-Power предлагат BMW М5 с мощност 660 к.с., което се задвижва именно с пропан-бутан.
Ferrari на газ, що пък не?!
Най-бързият автомобил с газова уредба. Снимка: G-Power

На световните автомобилни салони сме виждали редица компании, демонстриращи своите газови уредби на суперспортни коли. Турската Atiker например използва Lamborghini Gallardo за премиерата на най-новата си такава система. Британската фирма Palmer Sport пък предлага пистови изживявания с цяла серия от състезателни коли - от Ariel Atom до BMW M3, оборудвани с LPG (Liquefied Petroleum Gas) система, сочи информацията на autogaslimited.
Ferrari на газ, що пък не?!
Lamborghini на газ. Снимка: Atiker

Има и фирми, които произвеждат малки серии от суперколи с газова уредба. Моделът Racasse на Montecarlo Automobile има V12 двигател на BMW с 500 к.с., който е съчетан със система на BRC и струва над 500 000 евро. CCG Custom GT Supercar пък предлага 550 к.с., ускорява от 0 до 100 км/час за 3,2 сек. и също се задвижва от пропан-бутан.
Ferrari на газ, що пък не?!
Газовият Racasse. Снимка: Montecarlo Automobile

Startech също предлага тунинг с газова уредба, дори новото такси на Япония използва LPG.

Да, газовите уредби имат своите предимства и недостатъци. Вие бихте ли поставили такава система на вашата кола?

Тагове: LPG
0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    Пак казвам - изобщо не коментирам финансовата или екологична компонента на този прецедент.Въпросът е: за какъв фън ми говорите, щом ферарито е на газ ?!? WTF ?!?Ако искаш да караш на газ - купи си нещо, което фабрично са го проектирали инженерите с газова уредба.Ако искаш да караш фън кола - ами няма как да правиш компромис с джоба си и с екологията. Електрически спортист може би, като станат по-масови един ден...
  • #14
    16 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 8 години )
    И за това цял живот ще си караш хлопел вектра - от старите.
  • #13
    13 rate up comment 16 rate down comment
    фсб ( преди 8 години )
    срамота е да надупчиш този двигател произведение на изкуството - разбирам да е някоя стара бангия няма да ми пука, ама как може да преебават ферарито така?! Или ше го карам както производителя го е създал или просто няма да го карам, баси ***...
  • #12
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Пора ( преди 8 години )
    Така е - тук комплексарщината е огромна - като се чуе газ и всеки си мисли за това колко е 'беден' човека - на запад няма такова нещо!!
  • #11
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 8 години )
    Тези комплекси, които имаме относно финансите веднага се виждат. Хората не минават на газ заради цената на горивото, а заради екологичната гледна точка. На тях не им пука колко пари ще им излезе един резервоар а какъв въздух дишат. А относно смазочните свойства на бензина - едно време беше така, когато имаше олово в него, така че това не е проблем. Относно дизеловите мощни автомобили - също не ги купуват заради по-голяма икономия, а заради огромният въртящ момент наличен още от ниските обороти.
  • #10
    19 rate up comment 3 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    zoom in,Има всякакви хора на тоя свят, ако не беше така всички щяхме да караме 2-3 марки коли с 2-3 еднакви цвята. Аз за себе си знам, че ако имам ферари щях да съм много радостен да го карам всеки ден до работа, особено ако не ме удря в джоба за горивото (щото за подръжката там май няма алтернативи). Гамените и хулиганите дето тунинговат дърти бараки и правят бели по пътищата по-заслужили шофьори ли са?
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ами колата за уикенда е Вейрон, какво те бърка какво си взимат хората с парите?
  • #8
    11 rate up comment 9 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    Добре, бе - да забравим за момент, финансовата и еколочната гледна точка - ЗАЩО ще си купуваш ферари, ако знаеш, че ще го караш на газ ?!? Още повече, кой по дяволите си купува ферари за ежедневна кола?!? Купи си някакъв хечбек да ходиш с него на работа, па ако искаш му слагай и 2 газови после...
  • #7
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Няма Ферари с разход 20-25/100! Под 30/100 забрави! Тук по-скоро ми се струва, че се цели екологичност, а не толкова икономия. Данъците на подобни автомобили са много големи, а със слагането на газ те стават по-малки. Поне на запад така. В Холандия съм виждал Ягуари, Поршета, Бентлита, Астън Мартини и Мазератита на газ. Защо да не сложат и на Ферари! Не виждам проблем. На запад никой не го вълнува и не му прави впечатление какво гориво зареждаш. Изобщо нямат комплекси, че са на газ.
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Единствения проблем който виждам е че тази тежка бутилка е сложена на предния мост и това променя баланса на тежеста между предния и задния мост, което е най-важното за такива коли.