Газовите автомобилни уредби се свързват с по-ниските разходи за предвижване, но въпреки това подобни системи се инсталират и на доста скъпи коли. На снимките може видите екзотиката Ferrari F430 в момент на пълнене на бутилката, интегрирана в багажника на италианската суперкола.
Преди да критикувате собственика на това Ferrari, трябва да знаете, че системите с пропан-бутан или метан редуцират значително изхвърлените в атмосферата вредни емисии. А работата на такова гориво е безпроблемна и безопасна при качествен монтаж. Недостатъците са свързани най-вече с допълнителното тегло и необходимото пространство за инсталиране.
Заводски газови уредби на своите модели поставят редица автомобилни компании. Дори тунерите от G-Power предлагат BMW М5 с мощност 660 к.с., което се задвижва именно с пропан-бутан.
Най-бързият автомобил с газова уредба. Снимка: G-Power
На световните автомобилни салони сме виждали редица компании, демонстриращи своите газови уредби на суперспортни коли. Турската Atiker например използва Lamborghini Gallardo за премиерата на най-новата си такава система. Британската фирма Palmer Sport пък предлага пистови изживявания с цяла серия от състезателни коли - от Ariel Atom до BMW M3, оборудвани с LPG (Liquefied Petroleum Gas) система, сочи информацията на autogaslimited.
Lamborghini на газ. Снимка: Atiker
Има и фирми, които произвеждат малки серии от суперколи с газова уредба. Моделът Racasse на Montecarlo Automobile има V12 двигател на BMW с 500 к.с., който е съчетан със система на BRC и струва над 500 000 евро. CCG Custom GT Supercar пък предлага 550 к.с., ускорява от 0 до 100 км/час за 3,2 сек. и също се задвижва от пропан-бутан.
Газовият Racasse. Снимка: Montecarlo Automobile
Startech също предлага тунинг с газова уредба, дори новото такси на Япония използва LPG.
Да, газовите уредби имат своите предимства и недостатъци. Вие бихте ли поставили такава система на вашата кола?