Точно преди 25 години чешкият производител Skoda става част от империя VW Group. Окончателно това е финализирано на 16 април 1991 г., припомнят от компанията от Млада Болеслав.
Първият модел от новата ера на Skoda – Favorit (вляво) и флагманът на марката Superb играят много важна роля в историята на чешката компания през последните 25 години. Снимка: Skoda
Четвърт век по-късно чехите умишлено избягват думите „купуване” или „поглъщане”, като предпочитат да използват „кооперация” и „сътрудничество”. Факт е, че за този период Skoda успя да съхрани националния колорит на своите продукти, както и да си осигури нови клиенти.
През 1991 г. продукцията на Skoda не е кой знае колко разнообразна. Само 4 години по-рано чехите пускат в производство цяло семейство перспективни автомобили Favorit с предно предаване, които заменят досегашните модели със задно предаване и задно разположение на двигателя.
Известно време компанията произвежда паралелно двата типа леки коли, но в крайна сметка на тази практика е сложен край благодарение на Volkswagen. Германците помагат на своите чешки колеги да модернизират Favorit и да го превърнат във Felicia, която се оказва много успешна и се задържа в производство до 2001 г.
Стига се дотам, че на някои пазари Felicia успешно се конкурира дори с модели на Volkswagen. Същото се отнася и за излязлата в средата на 90-те години Octavia, която бързо се превръща в много успешен модел.
В началото на века се появява Skoda Superb, чието второ поколение по нищо не отстъпва на VW Passat и дори го превъзхожда по някои показатели – най-вече по цена и простор. Неслучайно мнозина експерти определят именно Superb като най-добрият седан в бизнес класа.
За 25 години марката Skoda изминава огромен път, като успява да увеличи производството си 5 пъти – от 200 000 на 1 млн. автомобила на година. Дори избухналия през миналата година „Дизелгейт” не се отразява на положителната динамика на продажбите на чехите, които не крият амбициите са да вървят нагоре.


0