IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Skoda честват „сребърна сватба”

Вече 25 години чешката марка е част от германския концерн

Volkswagen и Skoda честват „сребърна сватба”

Точно преди 25 години чешкият производител Skoda става част от империя VW Group. Окончателно това е финализирано на 16 април 1991 г., припомнят от компанията от Млада Болеслав.
Volkswagen и Skoda празнуват „сребърна сватба”
Първият модел от новата ера на Skoda – Favorit (вляво) и флагманът на марката Superb играят много важна роля в историята на чешката компания през последните 25 години. Снимка: Skoda

Четвърт век по-късно чехите умишлено избягват думите „купуване” или „поглъщане”, като предпочитат да използват „кооперация” и „сътрудничество”. Факт е, че за този период Skoda успя да съхрани националния колорит на своите продукти, както и да си осигури нови клиенти.

През 1991 г. продукцията на Skoda не е кой знае колко разнообразна. Само 4 години по-рано чехите пускат в производство цяло семейство перспективни автомобили Favorit с предно предаване, които заменят досегашните модели със задно предаване и задно разположение на двигателя.

Известно време компанията произвежда паралелно двата типа леки коли, но в крайна сметка на тази практика е сложен край благодарение на Volkswagen. Германците помагат на своите чешки колеги да модернизират Favorit и да го превърнат във Felicia, която се оказва много успешна и се задържа в производство до 2001 г.

Стига се дотам, че на някои пазари Felicia успешно се конкурира дори с модели на Volkswagen. Същото се отнася и за излязлата в средата на 90-те години Octavia, която бързо се превръща в много успешен модел.

В началото на века се появява Skoda Superb, чието второ поколение по нищо не отстъпва на VW Passat и дори го превъзхожда по някои показатели – най-вече по цена и простор. Неслучайно мнозина експерти определят именно Superb като най-добрият седан в бизнес класа.

За 25 години марката Skoda изминава огромен път, като успява да увеличи производството си 5 пъти – от 200 000 на 1 млн. автомобила на година. Дори избухналия през миналата година „Дизелгейт” не се отразява на положителната динамика на продажбите на чехите, които не крият амбициите са да вървят нагоре.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Стига ръсил глупости пич!Сестра ми има купена чисто нова Октавия 2-ка, над 100к е в момента и нищо й няма. Вярно нивото пред K&L е, не е гола базова пушка. Нито се рони нещо, нито скърца.Единственото лошо нещо в този автомобил е твърдото окачване! Като каруца е, сравнена с моя Б6А за това "С Лексъс не си гъзар, а си човек с възможности искащ сигурност, икономичност и комфорт от автомобила си." по скоро ще си замълча, че ме напушва смях...
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И както ти казах от личен опит мога да ти кажа, че волана вече се рони на автомобил ОКТАВИА на 60 000 км., скърца целия и какво ли още не.Не разбирам, защо трябва да се лъже за нещо само и само да се изкара нещо по-добро, че да не ни е срам, че го караме. Аман от промити мозъци. Най-високия модел на Шкода - Сюпърба отново е с изключително евтини материали - седалки от нещо между бризент и нормален плат. Пластмаса с лак, който се лющи доста бързо... Това не е лукс момчета осъзнайте се.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Верно ? Че те топ геар отдавна говорят хубаво, когато им се плати. Как иначе ще си обясниш факта, че като тестват гоуф примерно го хвалят, ама като трябва да го ползват за някой тест или от техните преходи го плюят непрекъснато и се оказва истината друга?Топ Геар е или поне беше забавно предаване, а не предаване, което реално тества коли. Много журналисти се опитват да са "тестери", но критериите са им неясни. А материала дали е добър се разбира по това дали се износва бързо и дали скърца.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Велики разбирачи с тежки комплекси, ето ви цитат от "хейтърите" Топ гиър, които добра дума казват много рядко.As expected, all the materials are mined from nearby asteroids... It feels premium inside, but you get good value for money.http://***.topgear.com/car-reviews/skoda/octaviaТолкова за посредствените, материалите и дефектите.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    С Лексъс не си гъзар, а си човек с възможности искащ сигурност, икономичност и комфорт от автомобила си.Селянчетата, като теб си мислят, че като се качат в VW или Шкода са нещо повече от хората каращи дачия, а това не е така.Каквото и да изпишеш няма да промениш факта, че интериора и материалите са на ниво, каквото имаме и в дачия, само че румънците не се пишат за "луксозни" и други не на място думи. Шкодите са посредствени и с ужастни материали и дефекти. Всичко друго е измислица.
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Ха ха, добре е да сравниш Шкода с Лексъс. Поздравления. Не, искам да си взема Авенсис с адаптивно окачване. Ами нямаааа, отиваш на Лексъс. Страхотно, но нямам пари за там. Относно материалите, понеже на 70-100 Тойота е като нова, айде няма смисъл. Относно волана, ясно е защо, просто фирмена с най-ниското възможно ниво на оборудване.Не им пука за Европа? Нещо си в грешка майОтносно 1.9 помпа дюза, спокойно си издържат по 400-500 хил.км без проблеми с дюзи и турбо. Останалото е до умника
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Аз ( преди 9 години )
    Как от 65 служебни шкоди всичките със 1.9 помпа дюза за първите 150 000 км една не направи някакъв сериозен проблем. Кеф ти октавии, кеф ти фабии, кеф ти румстъри. Един чех прееба турбото на една от колите - умника не беше сменял масло два пъти и турбината просто не издържа.
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    "Общо взето това са автомобили, в които никой не би се загледал, а като влезе в някой не би и забелязал в какво се вози, тъй като са изключително безлични и с нищо не впечатляващи."Нещо ги бъркаш с Трошльота и корейските й клонинги. Там търси грозотията, евтинджоса и тнТойота и до днес нямат аналогичен модел на Супърб, няма и да имат. Както и екстрите които се предлагат там. За ужасния дизайн едва ли има какво да се говори. Китайското се различава отдалеч.
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не случайно им казваха - Шкодилак! Елегантност и комфорт! Не като гълъбарника Голф.
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За жалост в момента са евтини коли с лошо качество на материалите и доста дефекти пренесени от VW, чрез техните взаимствани елементи. Общо взето това са автомобили, в които никой не би се загледал, а като влезе в някой не би и забелязал в какво се вози, тъй като са изключително безлични и с нищо не впечатляващи. А който ги кара знае, че са и доста дразнещи със спартанските си елементи. Двигатели и скоростни уж изпитани, ама и пълни с проблеми струващи доста пари за оправяне. Ваг съсипва наред.