IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автоматичната спирачка става задължителна в САЩ

Технологията може сама да спре автомобила при опасност

Автоматичната спирачка става задължителна в САЩ

Автоматичната спирачка става задължителна в САЩ
Снимка: Volvo

Задължителният пакет от технологии за безопасност при продаваните в САЩ автомобили ще бъде разширен със системата за автоматично спиране при опасност. Авангардната технология, налична в момента само в по-скъпите автомобили става задължителна от 01.09.2022 г., съобщава Управлението по безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA).

Въпросната система следи за евентуални опасности и предупреждава шофьора за тях. Ако той не реагира, тя сама задейства спирачките на автомобила. Технологията засича както превозни средства, така и пешеходци.

Любопитното е, че превръщането на технологията в стандартно оборудване не е направено по предписание на регулатора. Това е било постигнато благодарение на споразумение между 99% от представените в САЩ марки автомобили и NHTSA. Сред тях са Audi, BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen и Volvo.

Според NHTSA аварийната автоматична спирачка ще предотвратява близо 10 000 катастрофи годишно.

Към момента няма яснота дали системата ще стане задължителна и за колите в Европа. Продаваните в момента в страните от ЕС нови коли трябва задължително да разполагат в базовото си оборудване със системи ABS, ESP и мониторинг за налягането в гумите.

Тагове: NHTSA
0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    баварец, като покараш кола с 40-50 коня която ускорява от 0 до 100 за 25-30 сек ще забравиш какво е изпреварване, камо ли да се увеличат челните катастрофи - тогава ще си караш кротко с 80 и няма да ти мине през акъла идеята да се силиш както правиш в момента с мощния баварец! Само това е решението - минимална мощност и невъзможност да вдигнеш висока скорост!!
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    с кола от 50-60 кс. челните катастрофи при изпреварване ще са доста прилично количество. а те са най-опасните. само автоматичните системи ще намалят катастрофите - вервайте ми
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хаха, леки катастрофи със скорост от порядъка на 140 км/ч!!! Поре вземи спри хапчетата!
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    Идеята е ако нямаш определен доход или статус да не можеш да си купиш мощна кола, а да караш такава до 50 коня - примерно всеки с доход под 10 мил. годишно да си кара трошката и няма да има катастрофи....нека мощните коли са само за богатите защото това е целта!
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    за да се реши проблема генерално съм казвал какво да се прави - ограничение на колите за масова употреба - 3 цилиндрови (макс 4) с ограничена скорост от 140, до 50-60 конски сили. Така няма да има катастрофи освен леки. А мощните коли да бъдат само за хора с доказани доходи и положение в обществото, но те ще са толкова малко че няма да пречат! Това е!
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    До тоя професионалиста! Напротив винаги този отзад е виновен! Ок, да приемем че те е засякъл. Обикновено на такива места има ограничения от по 60 км/ч. Ако се кара с толкова варианти за спиране има. Така че за удар отзад сам си си виновен. Какъв професионалист си не знам!Ако го удариш отстрани е съвсем различно при същата ситуация
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Големи "разбирачи" и големи "професионалисти" има тука. Най-хубавото е, че до 20 години ще им забранят да управляват машини на пътя и всички коли ще се управляват от много по-разбиращ и по-професионален софтуер.Комплексарщината ходи по хората не по машините!
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    професионалиста ( преди 9 години )
    Дадох ти съвсем *** пример (явно не толкова ***, за да го разбереш) и ти обясних, че не винаги този отзад е виновен, но ти въпреки всичко, продължаваш да се правиш на мотика. Виж хубаво какво си написал и после прочети внимателно анонса ми. Почна ли да стопляш. Ако те дразни името ми ще пиша, като анонимен. Професионален шофьор съм, а като гледам тук има хора без книжки или такива, които са ги взели по втория начин, та за това си позволих подобно име.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Явно е, че не ти е лесно. Да посочиш примери,които доказват, че съм прав и да продължаваш да се мислиш за професионалист- не ми е жал за тебе. Жалкото е да те има на пътя. Баси професионална си.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    xa ( преди 9 години )
    sega pedalite karashti toyota v koqto pedala na gazta sam se natiska,she sa edna ideq po-spokoini