През февруари България отчита ръст от 12% на продажбите на нови коли. През втория месец на годината дилърите в страната ни са продали 1661 нови автомобили, докато година по-рано техният брой е бил 1481. 
Снимка: Ройтерс
Общо за първите дава месеца са били продадени 3169 нови коли, което представлява ръст от 9,3% спрямо продадените година по-рано по същото време 2900 бройки, показва статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA).
По този начин страната ни се нарежда по-скоро в долната част на ръста, след като по-големите страни от ЕС отчитат двуцифрен растеж над този на родината ни. Средният ръст на продажбите в общността скача през февруари с 14,3%, за да премине границата от 1 млн. нови коли.
В Италия се отчита ръст от 27,3%, а във Франция нарастването е от 13%. И в Испания (+12,6%) и Германия (+12%) има двуцифрено увеличение. Най-зле се представя очаквано гръцкият пазар, където продажбите са се сринали с 32,4% на годишна база.
Концернът Volkswagen, който пострада от скандала с емисиите, продължава да пропуска бума на европейския автомобилен пазар. Докато през февруари продажбите в Европа са ускорили растежа си до 14,3%, доставките при марката Volkswagen са се повишили само с 4,4%.
Продажбите на цялата група VW, най-вече благодарение на силното представяне на Audi (+17,1%) и Skoda (+15,4%), бележат увеличение от 8%. Пазарният дял на концерна обаче се е свил до 23,9 %.
При конкурентите на пазара се наблюдава двуцифрен скок, като Fiat Chrysler показва най-силен растеж – 23%, следван от Daimler – 21,5%. Ръстът при Ford e 19%, при Opel – 18,1%, при BMW Group – 13,9%, при Peugeot-Citoen - 13,2%, а при групата Renault – 10,1%.
Добре се спряват и корейците Hyundai и Kia, които показват увеличение от 14,6 и 21,8% съответно. При Toyota Group и Mazda ръстът е 11,5 и 45,9%, докато при Nissan той е два 1,4%.


0