IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche продължава да бъде отлично работеща машина за пари

Компанията записа най-високата печалба в историята си

Porsche продължава да бъде отлично работеща машина за пари

Скандалът с дизеловите коли на концерна VW не се отразява на представянето на спортната марка Porsche. Нейната печалба продължава да расте, като фискалната 2015 година е най-успешната в 85-годишната история на бранда.
Porsche продължава да бъде отлично работеща машина за пари
Macan. Снимка: Porsche

Всъщност това е петата поредна година с рекордни приходи и продажби за Porsche. През 2015 с 25% нарастват както приходите от продажби, така и оперативната печалба.

Общо 225 000 автомобила Porsche са продадени през 2015 година, което представлява ръст от 19 на сто спрямо 2014 г. Основната заслуга се пада на компактния кросовър Macan, който се очертава като новия бестселър на марката.

Ръстът на продажбите е довел и до увеличаване на производството, което пък е наложило наемането на нови служители. Те вече наброяват 24 481, или с 9% повече спрямо година преди това, сочи официалното писмо от Porsche.

Положителната тенденция продължава и през първите два месеца на 2016 г. За януари и февруари продажбите надхвърлят 35 000, което е с 14% по-добър резултат спрямо същия период на миналата година.

"Големият брой продажби не е основната ни цел", заяви Оливър Блум, председател на изпълнителния съвет на Porsche AG. "Реализациите са логично следствие от нашата корпоративна стратегия и израз на нашата атрактивна продуктова гама."

Част от увеличаващата се печалба - 2,15 млрд. евро, Porsche планира да инвестира в научни изследвания и развитие. Сериозна сума ще бъде вложена и в разработката на първата напълно електрическа кола на марката, която трябва да бъде напълно завършена преди края на десетилетието.

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Macan ( преди 9 години )
    Да караш бмв или друга брангия вместо порше, означава, че или нямаш пари или си глупав.
  • #21
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да наричаш Порше шир потреба е смешно. Най-евтиното Порше модела Макан с гола база започва на цени от 120000лева. с ДДС и стигнем до Спайдъра който започва с цени над 1,5 милиона лева. Определено това не е марка шрпотреба, освен ако не си жител на княжество Монако.
  • #20
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Да бе ( преди 9 години )
    Поршето приличало на Хюндай?!Ясно е че за нашите Андрешковци гроздето е кисело!
  • #19
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Angels ( преди 9 години )
    primorack виж какво си писал_Да казвате, че марката си губи същността е смешно. За последните няколко години пуснаха коли като 918, GT3RS 4.0, GT3RS, Cayman GT4, сега ще пускат 911R Е всички те също така вече не приличат на Поршета.Някаква си безлична гама на неизвестен производител,на това приличат.някакви ултра модерни и грозни Лексуси ?
  • #18
    19 rate up comment 8 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 години )
    до primorackТърсачката и google отговарят толкова колкото знаеш и можеш да питаш!Това го знаевсяко дете!!!Нищо не си прочел никъде или нещо си чел което не си знаел какво да търсиш:Увеличава се броя на Поршетата втора употреба при дилърите на Порше,но или на старо боксера който струва вече 15000 лева или Поршетата които са произведени преди 1995г които струват вече по 200 000 лв..!!!Това за такситата вземи най-накрая да го провериш,защото аз мога да ти кажа,че имам приятел извънземен,а ти че имаш подземни хора у вас и да си говорим глупости до зори..............Има и Q7 и други таксита!Просто в нормалния свят такситата са престижна работа и хората там искат да карат такива таксита!!!Но за частни коли не ги купуват,защото нито Кайен ,нитоМакан приличат на Поршета..........-но ги ползват за такси,защото добре возят и технически са добре!И след 1995 г .ги критикувахаПоршетата,че имат фарове тип:-пържени яйца и одтсетне натам ПРАВЯТ ЕДНИ И СЪЩИ ЕКСПЕРИМЕНТИ С ПОРШЕ и затова казват,че всички 911 си приличат,защото след 1995г. не могат да излезнат от образа на Хюндай-купе?!?Вземи най-накрая влез в сайта на купувачите на Порше и виж кой купува 911 и кой го критикува.....Помислих си че си чел и знаеш за форумите и сайтовете,а не че се ровиш и не знаеш какво да питаш търсачката...........Аз съм фен на Порше,а не наХюндай........Ако ти харесват тези сплескани калници и фарове,ако ти харесва голямото предно стъкло като на Хюндай Елантра,ако ти харесва бременната огромна задница,ако ти харесва това,че 911 е високо колкото Хонда Сивик.....???, то не ми е ясно дали си спомняш и дали ти е ясно кое е поличбата и легендарната красота наПорше.......???
  • #17
    20 rate up comment 7 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 години )
    https://imageshack.com/i/pmiF0k3jj
  • #16
    16 rate up comment 12 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 години )
    до primorackКолега,мисля,че не обичаш да четеш и да прочиташ нещо ясно написано?Казах,че не ги купуват Европейците,а там има много пари,нали?Просто,защото не ги припознават за Европейски!!!А ги ползват за таксита.Бил ли си в Франция или Белгия,или Холандия?Ако ли не,то има интернет и виж такситата.Казах,че формите им нямат нищо общо с Порше и затова не ги карат Европейци!За 911 ,за техниката не говоря-безупречна е!Но не го карат в Европа,,защото не прилича на себе си!на Хюндай прилича!!!Затова не го купуват в Европа!!!Истинските Поршета като дизайн свършиха през 1990г.,и одтогава дизайна стана Корейски????Никой не се опитва да прилича на Порше като дизайн,защото никой не иска да копира Корейци!Но техниката е върховна!!!Но дизайна е Хюндай-купе???Затова не се купуват в Европа!!!А там пари има,нали?....-питам аз и отговора го знае всеки......И съм ти показал какво трябва да представлява Порше,за да е Порше!
  • #15
    20 rate up comment 13 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 години )
    Защо никой не казва,че Германците не ги карат,защото ги е срам,а там ги карат само Арабите?Защо никой не казва,че в Франция и Белгия Кайен и Макан ги използват само за таксита?Да проверете!!!Защо никой не казва,че 911 вече не го купуват истинските Немци,защото новата му форма е като настъпена жаба?!?Добре,че има мафиотски,банананови и изостанали републики като нашта където безкоси и без чело мутанти ги купуват!Разберете!!!Няма вече Порше!!!.......Ж А Л К О !!!!Има фирма която произвежда извращения за мафиотските клонинги на комунистическите групировки по изостаналия и поробен свят!!!!..............Но всичко вече се отрича в името на печалбата.А дизайнерите на Порше толкова са без идея,че могат даправят само извращения за Китай,Русия ,Сирия ,Судан и прочие......За да стане отново Порше,и да взима пари от Европейците,то трябва да направят истинско ново Порше 911 !!!Аз им показвам пътя...:
  • #14
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо до Дошо ( преди 9 години )
    Колко пъти да ти казвам, че ХОНДА не се кара от бедняци?А троше отдавна е прахосмукачка за парите на сноб-чалгарите по света и у нас. Фабрика за пари, не за коли!
  • #13
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Striker ( преди 9 години )
    Много точно заглавие - машина за пари. Брандират Гоуемио Гоуф Туарег с емблема Порше и малкопишковците и мутресите се лепят. Модели като Панамера, Макан, Кайен са пълен крах за такава марка...До каквото се докосне ВАГен го *** тотално. СУВ Порше, СУВ Бентли - трагедия.