IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Forester - Истинският 4х4

Изпитахме модела на писта за кросови мотори

Subaru Forester - Истинският 4х4

Идеално асфалтиран паркинг, който с помощта на специално изчислени рампи е превърнат в съоръжение за тест на офроуд възможности... Да, обикновено така протича представянето на нови модели кросовъри. Subaru обаче няма нужда от подобна суета. Японската компания просто избира най-бруталната писта за кросови мотори и пуска журналистите на нея.
Subaru Forester - Истинският 4х4
В случая трасето бе позиционирано на няколко километра от основното летище на Милано, където протече международното представяне на обновения Forester. Само преди година изпробвахме модела на подобен терен, но този път офроудът бе дори по-атрактивен, тъй като наклоните бяха кални и с ъгъл от цели 40 градуса.

Всичко това имаше за цел да докаже за пореден път способностите на всепризнатото 4х4 задвижване на марката, наречено Subaru Symmetrical All Wheel Drive (S-AWD). Системата задвижва постоянно двата моста, в различно съотношение при различните двигатели, трансмисии и модели.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Думите са излишни, тъй като снимките представят нагледно през какви терени може да премине Subaru Forester. И то с неопитни на офроуд шофьори, седнали за първи път в колата преди броени минути.

Превръщането на офроуда в детска игра се дължи най-вече на системата X-Mode. Тя представлява нещо като автопилот за тежки терени и поема почти напълно управлението. X-Mode се предлага единствено при автоматичната трансмисия на модела.

Технологията работи със системата за контрол при спускане (Hill Descent Control), като управлява двигателя, трансмисията, задвижването към четирите колела, спирачките и други компоненти. Казано иначе, ако теренът ви се струва прекалено стръмен или хлъзгав, просто натискате бутона X-Mode на централната конзола и системата поема управлението на тези функции вместо вас. В този случай, при спускане, шофьорът борави единствено с волана.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Самото трасе, на което шофирахме Forester, е действаща писта за състезания с кросови мотори. Тя не е била променяна за мероприятието на Subaru, което е рискован ход отстрана на автомобилния производител, тъй като съществува реална опасност колита да пострадат, при това сериозно.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Факт е обаче, че Forester се справи безпроблемно с преминаването през трасето. Позволихме си дори волността да спрем напълно колата в средата на най-големия наклон. От шофьорското място се виждаше само небето, което си е стряскащо. Отпуснахме спирачката (в този случай автомобилът остава неподвижен, тъй като асистентът X-Mode задържа спирачките за няколко секунди, за да има време шофьорът да прехвърли крака си на педала на газта), подадохме газ и.... НИЩО! Нямаше нито буксуване, нито тресене! Обновеното Subaru Forester просто потегли по 40-градусовия чакълест наклон все едно потегляше от паркинга на някой мол.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Да, шапки долу за възможностите на 4х4 системата на Subaru - работи наистина отлично, независимо от възможностите на шофьора. Не толкова блестящо обаче е представянето на автомобила на пътя.

На асфалта Forester стои уверено и без излишно накланяне в завоите, за което отново заслуга имат задвижването и добре настроеното шаси, както и ниският център на тежестта. Проблемът е шумът от колелата. Той се усеща най-вече на задната седалка, като вина затова има и зимната шарка на гумите. Нивото на шум не е дразнещо, но все пак е по-отчетливо отколкото при повечето конкуренти в този ценови клас.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Що се отнася до дизайна, той е освежен с нови цветове, брони, решетка, джанти, LED светлини. Промените са минимални, но видими, като придават на кросовъра по-модерен и технологичен вид. Салонът също е подобрен с нови цветове и материали, а в оборудването са включени екстри като следящи кривата на завоя светлини, електрическа шофьорска седалка с памет, цветен инфо-дисплей на конзолата и др.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Промяна при двигателите и трансмисиите няма. Дизелът ни е познат от миналогодишния тест на Forester, развива 148 к.с. и 350 Нм, като покрива нормите на Евро 6. Агрегатът е оптимизиран, като средното му потребление по книжка е около 6 л/100 км. Трансмисиите за този мотор са ръчна и Lineartronic. Последната представлява CVT кутия, която е значително усъвършенствана и подобрена. Държи се като умен автоматик, а познатото от подобни трансмисии усещане за "буксуване" е напълно изчистено.

Другите опции за задвижване са 2,0-литров атмосферен бензин със 150 к.с. и 198 Нм, както и върховият турбо-бензинов агрегат с обем 2,0 литра, генериращ 241 к.с. и 350 Нм.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Промяна има и при рекламния слоган на модела - "Завоевателят - корав, приключенски и надежден", който е напълно в унисон с възможностите на Forester. Това е автомобил за всеки път - лесен за шофиране, гъвкав и надежден. Той е достатъчно комфортен, добре оборудван и просторен. Най-големият му плюс обаче е задвижването, което е без аналог в сегмента.

Тестът на Forester протече заедно с представянето на новото XV. Впечатлението ни за този модел очаквайте през следващите седмици.

Още технически подробности вижте ТУК

Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru forester x-mode
0 от 500
  • #13
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти, ако си мислиш, че тоя с лоботомията от 4-ти км. има рендж, трябва да си му повярвал и на другата фантазия, че е доктор. Да, на лудите една от мечтите им е да бъдат доктори. В един момент се вживяват, че са такива. този момент е настъпил при RRE S3, както се вижда. просто не му отговаряйте, защото знаете приказката, че луд умора няма. Настървяввате го допълнително. Колкото до Форестър, то няма как на друг терен да бъде изпитван от журналисти, които може би за първи път карат кола 4х4.
  • #12
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе пич стига си ми навирал твоя рендж ровър всеки ден във всяка новина. Ти за какво си си купил тоя джип да го караш или да обясняваш всеки ден в коментарите, че го имаш? Ае засрами се не ни интересува личноста ти и колата ти.
  • #11
    2 rate up comment 23 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Aide stiga gluposti gotov sam da varja edna hiliadarka 4e toia forestar ne moje da mine prez off road teren,kakto minava moia Range prosto za6toto niama nujnia prosvet.Tova si e prosto edno kombi ne djip
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    аве *** - що триеш на нормалните хора коментарите а на ***инския фен ги оставяш да гнетат яко минуси? какъв е смисъла? не е ли по-редно да изтриеш на тоя *** 10-те коментара и да оставиш останалите хора да си коментират на спокойствие?
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    целта е не да се види "ше мое ли да мине през тоа кальоч", а да се покаже впечатляаващото ПОВЕДЕНИЕ на Субату-то на такъв трен.
  • #8
    21 rate up comment 12 rate down comment
    FenIX ( преди 8 години )
    От тоя тест драйв става ясно само, че Субарото може да се движи и по черен неасвалтиран път. Нещо в което никой не се съмнява ;-) За истински офроуд ще трябва да се постараят повече. Че то това трасе е по-гладко от някои разбити улици в София ;-D
  • #7
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Този проблем с шума е от толкова отдавна, че вече е смешно че не правят нищо по въпроса.
  • #6
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Kamiona Kolyo ( преди 8 години )
    Brutalna pista??? Smeshnitzi, Subaaru sa dobri, no po tezi otsechki shte mina i na bashta mi s Ladata
  • #5
    10 rate up comment 19 rate down comment
    razgradski pop ( преди 8 години )
    4х4 възможностите на Subaru са безспорни, но като седна вътре, се чувствувам като в бунгало от пионерски лагер през 70-те години...
  • #4
    15 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тарикатите са разкаляли по равното, а на стръмните изкачвания е доста сухо и без коловози.