IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Forester - Истинският 4х4

Изпитахме модела на писта за кросови мотори

Subaru Forester - Истинският 4х4

Идеално асфалтиран паркинг, който с помощта на специално изчислени рампи е превърнат в съоръжение за тест на офроуд възможности... Да, обикновено така протича представянето на нови модели кросовъри. Subaru обаче няма нужда от подобна суета. Японската компания просто избира най-бруталната писта за кросови мотори и пуска журналистите на нея.
Subaru Forester - Истинският 4х4
В случая трасето бе позиционирано на няколко километра от основното летище на Милано, където протече международното представяне на обновения Forester. Само преди година изпробвахме модела на подобен терен, но този път офроудът бе дори по-атрактивен, тъй като наклоните бяха кални и с ъгъл от цели 40 градуса.

Всичко това имаше за цел да докаже за пореден път способностите на всепризнатото 4х4 задвижване на марката, наречено Subaru Symmetrical All Wheel Drive (S-AWD). Системата задвижва постоянно двата моста, в различно съотношение при различните двигатели, трансмисии и модели.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Думите са излишни, тъй като снимките представят нагледно през какви терени може да премине Subaru Forester. И то с неопитни на офроуд шофьори, седнали за първи път в колата преди броени минути.

Превръщането на офроуда в детска игра се дължи най-вече на системата X-Mode. Тя представлява нещо като автопилот за тежки терени и поема почти напълно управлението. X-Mode се предлага единствено при автоматичната трансмисия на модела.

Технологията работи със системата за контрол при спускане (Hill Descent Control), като управлява двигателя, трансмисията, задвижването към четирите колела, спирачките и други компоненти. Казано иначе, ако теренът ви се струва прекалено стръмен или хлъзгав, просто натискате бутона X-Mode на централната конзола и системата поема управлението на тези функции вместо вас. В този случай, при спускане, шофьорът борави единствено с волана.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Самото трасе, на което шофирахме Forester, е действаща писта за състезания с кросови мотори. Тя не е била променяна за мероприятието на Subaru, което е рискован ход отстрана на автомобилния производител, тъй като съществува реална опасност колита да пострадат, при това сериозно.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Факт е обаче, че Forester се справи безпроблемно с преминаването през трасето. Позволихме си дори волността да спрем напълно колата в средата на най-големия наклон. От шофьорското място се виждаше само небето, което си е стряскащо. Отпуснахме спирачката (в този случай автомобилът остава неподвижен, тъй като асистентът X-Mode задържа спирачките за няколко секунди, за да има време шофьорът да прехвърли крака си на педала на газта), подадохме газ и.... НИЩО! Нямаше нито буксуване, нито тресене! Обновеното Subaru Forester просто потегли по 40-градусовия чакълест наклон все едно потегляше от паркинга на някой мол.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Да, шапки долу за възможностите на 4х4 системата на Subaru - работи наистина отлично, независимо от възможностите на шофьора. Не толкова блестящо обаче е представянето на автомобила на пътя.

На асфалта Forester стои уверено и без излишно накланяне в завоите, за което отново заслуга имат задвижването и добре настроеното шаси, както и ниският център на тежестта. Проблемът е шумът от колелата. Той се усеща най-вече на задната седалка, като вина затова има и зимната шарка на гумите. Нивото на шум не е дразнещо, но все пак е по-отчетливо отколкото при повечето конкуренти в този ценови клас.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Що се отнася до дизайна, той е освежен с нови цветове, брони, решетка, джанти, LED светлини. Промените са минимални, но видими, като придават на кросовъра по-модерен и технологичен вид. Салонът също е подобрен с нови цветове и материали, а в оборудването са включени екстри като следящи кривата на завоя светлини, електрическа шофьорска седалка с памет, цветен инфо-дисплей на конзолата и др.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Промяна при двигателите и трансмисиите няма. Дизелът ни е познат от миналогодишния тест на Forester, развива 148 к.с. и 350 Нм, като покрива нормите на Евро 6. Агрегатът е оптимизиран, като средното му потребление по книжка е около 6 л/100 км. Трансмисиите за този мотор са ръчна и Lineartronic. Последната представлява CVT кутия, която е значително усъвършенствана и подобрена. Държи се като умен автоматик, а познатото от подобни трансмисии усещане за "буксуване" е напълно изчистено.

Другите опции за задвижване са 2,0-литров атмосферен бензин със 150 к.с. и 198 Нм, както и върховият турбо-бензинов агрегат с обем 2,0 литра, генериращ 241 к.с. и 350 Нм.
Subaru Forester - Истинският 4х4
Промяна има и при рекламния слоган на модела - "Завоевателят - корав, приключенски и надежден", който е напълно в унисон с възможностите на Forester. Това е автомобил за всеки път - лесен за шофиране, гъвкав и надежден. Той е достатъчно комфортен, добре оборудван и просторен. Най-големият му плюс обаче е задвижването, което е без аналог в сегмента.

Тестът на Forester протече заедно с представянето на новото XV. Впечатлението ни за този модел очаквайте през следващите седмици.

Още технически подробности вижте ТУК

Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru forester x-mode
0 от 500
  • #23
    12 rate up comment 17 rate down comment
    100% ( преди 8 години )
    Само който е бил собственик на субаро, знае за какъв евтин кошник става въпрос....маслояд, много слаб въврвеж, огромен разход, кофти сервизиране. Евтина сглобка..абе пълен шит! Никога повече! Който иска да лежи по цял ден под колата и да не изпитва грам удоволствие от шофирането-моля.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "И както винаги Автокомедия греши. Върховият агрегат е 2 литра турбо, а не 2,5"; Другите опции за задвижване са 2,0-литров атмосферен бензин със 150 к.с. и 198 Нм, както и върховият турбо-бензинов агрегат с обем 2,0 литра, генериращ 241 к.с. и 350 Нм."Този път комедията не греши, а някои от колегите са толкова настървени да спорят,че май само четат коментарите, а не статията
  • #21
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Най-стабилната кола, която съм карал е едно Субару Легаси. 4 по 4, невероятно сигурен се чувстваш на пътя. Уникална.
  • #20
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Субару си е Субару. Който не се е качвал на кола от тази марка, по-добре да не коментира, защото изобщо си няма на представа за какво става на въпрос.
  • #19
    15 rate up comment 0 rate down comment
    гп ( преди 8 години )
    И както винаги Автокомедия греши. Върховият агрегат е 2 литра турбо, а не 2,5
  • #18
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    И ако си наистина доктор (това май ти го пиша за 3-ти път), не ти прави чест да пишеш на латиница! Дори да си в чужбина, това не е оправдание! Лекарите в чужбина са принципни. Безпринципно е да не пишеш на български език в български сайт. Това противоречи на принципите...
  • #17
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    RRE S3, може и да изгубиш хилядарката. Ти смяташ колата като просвет, но пропускаш един важен момент. Дъгата, която се образува между колелата се смята като кръг от математиката, а в случая просвета по междуосовото или нещо такова. Т.е. - ако имаш междуосово с 1 метър по-малко, може да се окаже, че това Субару ще мине на места, където ти ако не вдигнеш джипа, няма да можеш да минеш. И да ти кажа - малко хора се сещат да си вдигат джиповете и закъсват - гарантирам ти го това!!
  • #16
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До автора на статията: Момче Turbo Forester-a e с 2,0 литров DIT двигател, а не 2,5. Ако не знаеш какво е DIT потърси в ... знаеш къде
  • #15
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Собственик на Субару ( преди 8 години )
    Принципно пистата няма кой знае каква трудност, но аз веднага се сещам за един тест дори и на нея: Спира се автомобила на най-стръмният наклон и след това трябва да потегли от място.Ето и клипче на подобен тест:https://***.youtube.com/watch?v=0_MXK2nzt2YКолкото до Ладата на баща ти, няма да я коментирам - резултата е ясен :)
  • #14
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Subaru Forester е най-доброто предложение в този клас и с най-добри офроуд качества. Под статия за това бижу да навираш някаква надценена ТАТА е проява не само на слабоумие, но и липса на връзка с реалността.С ТАТА-та можеш да ходиш до МОЛ-а, а със Субару и навсякъде другаде. Недостатъка с шума от гумите го има при всеки автомобил от този клас. Сложете нормални зимни гуми и ще видите как ще изчезне на момента той.