Сингапурските власти задължиха собственик на електрическия седан Tesla Model S да плати допълнителни такси от 11 000 долара, тъй като според тях автомобилът изхвърля вредни емисии в атмосферата, съобщава Chanel News Asia.
Джон Нгуен внесъл от Хонгонк Tesla Model S P90D, втора употреба, след което в продължение на няколко месеца се занимавал с регистацията му и изваждане на разрешително за каране на колата по пътищата на Сингапур. За получаване на сертифика електромобилът е трябвало да премине тест, който е задължителен за всички превозни средства в страната.
Собственикът на колата бил сигурен, че ще бъде освободен от задължителните данъци, които плащат собственици на автомобили с двигател с вътрешно горене. Изненадващо обаче проверяващите поставили машината на Нгуен в категория C3, в която влизат превозни средства, отделящи между 216 и 230 грама СО2 на км. За тях таксата в Сингапур е 15 000 местни долара или 10 900 щатски долара.
Оказало се, че според местните закони собствениците на електромобили трябва да плащат допълнителни такси за електроенергията, нужна за батериите. Така един ват/час, който машината използва, се равнява на 0,5 въглероден окис. На Tesla Model S P90D и трябвата 444 ват/часа на километър, което се равнява на 222 грама СО2.
Представител на транспортното министерство на Сингапур разкри, че Нгуен не е първият собственик на електомобил, който плаща данък „вредни емисии”. През 2014 г. в страната е регистрино и Peugeot iOn, което също е обложено с максимални такси.
Според информациите лично шефът на Tesla Motors – Елън Мъск, се е заел да реши проблема. Бизнесменът е доста близък с премиера на Сингапур Ли-Сян Лун, който по-рано тази година посети централата на компанията в Калифорния и лично тества Tesla Model S. Политикът вече е обещал на Мъск да намери изход от ситуацията.
Снимка: Tesla Motors


0