IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Отказаха да регистрират Tesla Model S като екоавтомобил

Властите в Сингапур накараха собственик на колата да плати 11 000 долара такси

Отказаха да регистрират Tesla Model S като екоавтомобил

Сингапурските власти задължиха собственик на електрическия седан Tesla Model S да плати допълнителни такси от 11 000 долара, тъй като според тях автомобилът изхвърля вредни емисии в атмосферата, съобщава Chanel News Asia.
Отказаха да регистрират Tesla Model S като екоавтомобил
Джон Нгуен внесъл от Хонгонк Tesla Model S P90D, втора употреба, след което в продължение на няколко месеца се занимавал с регистацията му и изваждане на разрешително за каране на колата по пътищата на Сингапур. За получаване на сертифика електромобилът е трябвало да премине тест, който е задължителен за всички превозни средства в страната.

Собственикът на колата бил сигурен, че ще бъде освободен от задължителните данъци, които плащат собственици на автомобили с двигател с вътрешно горене. Изненадващо обаче проверяващите поставили машината на Нгуен в категория C3, в която влизат превозни средства, отделящи между 216 и 230 грама СО2 на км. За тях таксата в Сингапур е 15 000 местни долара или 10 900 щатски долара.

Оказало се, че според местните закони собствениците на електромобили трябва да плащат допълнителни такси за електроенергията, нужна за батериите. Така един ват/час, който  машината използва, се равнява на 0,5 въглероден окис. На Tesla Model S P90D и трябвата 444 ват/часа на километър, което се равнява на 222 грама СО2.

Представител на транспортното министерство на Сингапур разкри, че Нгуен не е първият собственик на електомобил, който плаща данък „вредни емисии”. През 2014 г. в страната е регистрино и Peugeot iOn, което също е обложено с максимални такси.

Според информациите лично шефът на Tesla Motors – Елън Мъск, се е заел да реши проблема. Бизнесменът е доста близък с премиера на Сингапур Ли-Сян Лун, който по-рано тази година посети централата на компанията в Калифорния и лично тества Tesla Model S. Политикът вече е обещал на Мъск да намери изход от ситуацията.

Снимка: Tesla Motors
 

Тагове: Tesla Model S
0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 9 години )
    Защо бензиностанциите не генерират електричеството си от тяхното евтино гориво, а се закачат за ел.мрежата?Ако трябва да сравняваме енергоемкостта и замърсяването от производството на една цяла ел.система за задвижване за кола (ел.двигател,батерии) с друга система за задвижване с ДВГ - двигателя, помпички,масла.Ми колко от нещата по ДВГ ги няма при ел.колите - толкова по-малко нещо ще се развали и ще се подменя, а за да подмениш една част значи завод ще замърси с производството й.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колите извънградско използват 2,5кВтч за задвижване от литър бензин, но градско при двойно по-висок разход оползотворената енергия става 2 пъти по-малко. Средно при 50% градско и 50% извън оползотворената енергия е около 1,8кВтч. При дизели, хибриди и мотори с старт/стоп система ще е повече, но при други по-малко.В крайна сметка се оказва, че за да получи автомобила ви тези 1,8kWh са използвани още толкова от петролния кладенец до резервоара ви.Емисиите при добив и трансп са 25% на литър гориво
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За СО2 емисиите има ли смисъл да говорим.За получаването на 1 литър бензин при рафиниране се отделят 300 грама СО2 и се използва 1-1,6kWh топлинна енергия(от електричество и гориво).Ефективността на рафинериите е до 85%. Колко електричество се използва за сондирането на петрола?Май ще се окаже че автомобил усвоява толкова енергия колко се използва за осигуряването на 1 литър бензин от суров нефт до бензиностанцията. Да не забравяме че при транспортирането на петрола и горивата се използва гориво
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Анчо във Флорида също е много горещо и влажно, но досега не съм чел някой собственик на Тесла да има проблем свързан с това. В Норвегия 8 месеца от годината е мразовита зима, но там купуват по 4000 Модела S през 2014г и отново през 2015г.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Anon ( преди 9 години )
    апартамента обикновен се таксува по 1 милион до 1.3 милиона сингапурски долара. Толкова си струва.Нормален човек живее цял живот под наем.На фона за разходите за хлад..телъта харчи като GSM, Само незнам пък как самата тя ще се справи с жегата,нонстоп на климатик а охлаждането на батериите не го мисля..там ще е интересно определено.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ь ( преди 9 години )
    Много жалко че си и прав
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    ел.техника ( преди 9 години )
    Ел. колата е революция, коятнио някой не искат да се случи. Както казах бизнеса с резервни части умира, повечето сервизи ще затворят, арабелите ще почнат да умират от глад, защото няма да им се купува толкова петрола, ще намалеят умрелите от респиратори заболявания, хората ще ползват по-малко мед.услуги в това на правление, градовете ще са чисти, бензиностанциите ще се закрият и ще се появят зарядни станции за които не е нужен персонал и още и още. Има обаче лобита, които не искат да се случи.
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ел.техника ( преди 9 години )
    Та електрическите кои не само пестят и не замърсяват, но са и нещо наистина много добро и чисто за предвижване. Явно обаче има лобита, които не ги искат, защото ще им секне бизнеса с резервни части и ремонти. На ел.колата няма какво да и се чупи и почти няма никакво обслужване. Едни накладки и спирачни дискове ще се сменят на 150-200 000 км. Някой ще пита защо на толкова много. Ами заради регенеративното спиране не се износват толкова, както на нормалните коли. Ел. колата е революция.
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ел.техника ( преди 9 години )
    Смешника, който твърдеше, че електромобилите са по-неекологични за пореден път се скри, като мишок и не показа от къде е има тази информация. Дори и най-необразования може да си представи колко неща се спестяват в едина електричка. Акумулатор, ауспухна система, катализатори, ДВГ, алтернатор, стартер, скоростна кутия, двигателно и трансмисионно масло, охладителна течност и още и още да не изброявам, че няма място. На мястото на всички тези неща имаме един ел.двигател. Даже няма и обслужване...
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво я касае колата или собственика къде и как му се произвежда електричеството. Купувача не може да определи дали да използва само електричество от АЕЦ и никаква от ТЕЦ.След като не може да избира защо е този измислен данък?