IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическите коли в България са само 0,01%

Тенденциите на този пазар обаче са възходящи и устойчиви както в света, така и у нас

Електрическите коли в България са само 0,01%

Тенденциите за развитие на електромобилния пазар са положителни, възходящи и устойчиви не само в европейски и световен мащаб, но и в България. Това каза в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria председателят на Индустриалния клъстър Електромобили (ИКЕМ) Илия Левков.
Електрическите коли в България са само 0,01%
Снимка: архив Ройтерс

"Трендът е устойчив и с големи темпове, ако говорим с проценти. В абсолютна стойност нещата са малко по-различни. За да може да стартира тази индустрия, която е огромна в световен мащаб, действително трябва да има системен подход от страна на институциите. Липсата му води до несистемни резултати".

Електромобилите в България са едва 0,01%, около 450, като в това число има и електрически мотопеди, мотоциклети, хибриди, но не са включени превозните средства, които са плод на "много добрия, новаторски български дух и експериментиращ, компетентностен модел", благодарение на който има и самоделни електрически автомобили. Те не са включени в официалния журнал, каза Левков.

"Електроавтомобилът няма да победи конвенционалните автомобили, защото е по-скъп, а защото е по-добър и по-качествен. Всички мобилни телефони също бяха много скъпи, но сега ни ги предоставят за ползване и комуникация. Електромобилите ще бъдат новият начин за придвижване и новото отношение към използване на енергията".

Най-добрият пример за използване на автомобили, захранвани с електрическа енергия, е Норвегия, каза специалистът.

"Там започнаха със системен подход от стимули, възможности и привилегии, които доведоха до това, че една световна фирма всеки месец отбелязва ръст в продажбите между 10-15%, което предизвиква дори бизнес ревност. Естония, която не е богата на петролни залежи, вложи средствата, получени от продажба на въглеродни емисии в закупуване на над 600 електрически автомобила за държавната и общинска администрация".

Още новини от Bloomberg TV Bulgaria

0 от 500
  • #20
    35 rate up comment 1 rate down comment
    KKK ( преди 9 години )
    А най-добре да си купя карта за градския транспорт и да ползвам метро и тролеи. Извън града ще пътувам с БДЖ и ще съм супер-еко :D
  • #19
    31 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 9 години )
    Вижте какво правят съседите в Хърватска докато тука всички само мастурбирате. ***.youtube.com / watch?v=1qodSfhk360
  • #18
    36 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Българина е пpocт снобар и когато бай ганьовското го махне от себе си, тогава и електромобили може да започнем да караме. Не, не са цените или парите проблема, а манталитета. Съгласен съм, че повечето хора и автомобил 2-ра ръка не могат да си позволят. Да за тях ще е трудно да си купят електромобил. Питам обаче, онези с многото пари защо не си купуват? Те могат да карат коли за стотичи хиляди, а не си вземат електричка. За тях става дума, както и за политиците.
  • #17
    41 rate up comment 2 rate down comment
    Йордан ( преди 9 години )
    Ами да, този 0,01% вероятно се получава от сбора на старите електичките по пероните на гарите за превозване на багажи и от количките на няколкото голф игрища у нас :D Но пък за сметка на това си имаме дизел маняци, кефещи се на черният облак дим, като изфорсират TDI-ката си на светофара ... чувстват се истински мъже каращи V8-*** хаха
  • #16
    41 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо дизела ( преди 9 години )
    не е верно тука целият сайт карат хибриди и водороди...
  • #15
    35 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Тези всичките(450) собственици на ел автомобили пишат тук. Поне с такова убеждение оставам, четейки статиите
  • #14
    36 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    скоро 3-ти март видях черна Тесла Модел S като бях във Велико Търново. Направи ми впечатление да загледам автомобили защото не чух шум като наближава.А ако в BG масово караме коли втора ръка ще е добре, но те предимно са с 4-5-ти собственик.Много странни желания имате.1)да е по евтина от сегашните бирници въпреки че има и по-евтина поддръжка2)зареждане за 3 мин. е аз по-бавно пълня резервоараБългарите затова сме богаташи, защото купуваме само потрушени машини и поддържаме.
  • #13
    34 rate up comment 1 rate down comment
    АЛ ( преди 9 години )
    Зареждане за 3 минути ???? Че то ЖиСиемите се зареждат с часове ...
  • #12
    36 rate up comment 1 rate down comment
    БГ ( преди 9 години )
    В България липсва и инфраструктура за електромобилите - няма станции за зареждане, а за сервизи да не говорим...
  • #11
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мисля си след време като навлезнат масово ел колите какво ще правим в БГ. Най-вероятно и тогава ще сме най-бедните в Европа и ше караме масово 2-а употреба коли както в момента. Обаче сега пак нещо позакърпим положението с някоя кошница, а при ел кола 2-а употреба освен колата ще трябва да ръснем пари и за нова батерия.