IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Литекс Моторс стана Компания на годината 2015

Заводът в Ловеч започва да изнася продукцията си и в Полша

Литекс Моторс стана Компания на годината 2015

Литекс Моторс, която сглобява в своя завод близо до Ловеч автомобили с марка Great Wall, получи наградата "Компания на годината 2015". Българското отличие се връчва за устойчиво развитие, иновации и качество в автомобилостроенето за 2015 г., става ясно от официалното съобщение.
Литекс Моторс стана Компания на годината 2015
Поточната линия на завода в Ловеч. Снимка: Литекс Моторс

Заводът на производителя бе завършен преди 5 години, като максималният му капацитет е 50 000 коли годишно. Липсва информация за бройката на автомобили, които слизат годишно от конвейера, но за миналата година от Литекс Моторс обявиха 4% ръст в продажбите на нови автомобили с марка Great Wall на българския пазар.

Сглобените у нас автомобили се предлагат и в други европейски страни, като до края на тази година продукцията на завода ще достигне нови пазари, сред които е Полша, съобщават от Литекс Моторс.

Друга новост в завода до Ловеч е стартът на производството на SUV моделите на луксозната марка HAVAL. Гамата й бе демонстрирана по време на Автосалон София 2015.

„За нас това признание означава вероятно много повече, отколкото за която и да било друга българска компания, защото ние започнахме нещо ново за България, нещо от нула, в което нямахме традиции, напротив – имаме само примери за провал, започнахме нещо, в което много хора не вярваха, че ще успеем – започнахме да произвеждаме автомобили в България…“ – заяви търговският директор на Литекс Моторс Тодор Стойков, на когото беше връчено отличието.

Тагове: Great Wall Haval
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Съвет ( преди 9 години )
    Не е проблем, ако някой не разбрал коментара на Йори.Няма страшно, прочетете го пак.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    karutsar ( преди 9 години )
    Човека който не иска да прави оборот в фирмите които са започнали чрез пристъпнически бизнес е напълно прав.Такива бизнесмени не трябва да съществуват на пазара.Иначе всички се оплакваме ,че живеем в мафиотска държава но повечето от вас хвалите мафиотите и искате да наливаме пари в оборота на мафията.Трябва да се правят оборот на съвестните бизнесмени (малко все още)но ще се множат всичко зависи от нас.Лафки,Еврофутболи,Литекс Моторс ,посещаване на футболни срещи и много др.всичко това е мафия
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То кой бизнес в БГ е читав тръгнал без тъмен капитал или много рушвети. В такъв случай да даваме всичките пари на немски турчин и огромна корпорация отколкото да дадем поне част от парите за заплати в БГВсеки по света иска да кара Мерцедес/Лексус. Но отиди в която и да е страна която произвежда някакви коли (били по лиценз, част от някаква група или собствени) и ще видиш че родното преобладава. Дори братушките си карат ладите
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 9 години )
    Я, някой тръгнал нещо да прави, развива в нашата оглозгана държава и хиляда неграмотника тука ще се намерят да дават акъл че за нищо не става, Смех....Дай боже да тръгне завода за благото на всички в този район!!!
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ясно, най-накрая те разбрах :)За да не остане и капка съмнение и двусмислие, ще преформулирам тезата.Грейт Уол?! Никога! Карам Мерцедес и следващите ми коли ще са пак Мерцедес.Съзирам проблем и той е, че в предния пост слагаш практически всички =бизнеси= в страната на едно място. Не съм сигурен, че има основание да споря с теб, но ми се върти въпрос. Прекратяваме ли "инициативата" наречена България.Иначе, Мерцедес е ясен.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Йори ( преди 9 години )
    Не, не си ме разбрал правилно. Не само от Ганчев, от който и да е подобен "бизнес" не искам да купувам нищо. Защото така не подкрепям българското, а наливам пари в джобовете на хора със сенчесто минало и неясни интереси. Дори мога да кажа, че Ганчев поне се опитва да направи нещо и за Ловеч, но пак си ме гризе отвътре, че зад всичко това не стои здрав интерес. В тази група са и Лафки, Еврофутболи, лекарства и т.н. А от 1998 г. след като си взех първия Мерцедес, други марки не ме интересуват.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако правилно съм те разбрал, ти кола от Ганчев няма да си купиш при никакви обстоятелства?
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Йори ( преди 9 години )
    Много скептично съм настроен към всякакви, т.нар. "бизнес" инициативи в България. Ами че то и бизнеса, и политиката, и властта, и правосъдната система отдавна са в ръцете на 2-3 шайки разбойници, всички от люпилото на БКП и ДС. А когато начело има разбойници, какво да очаквам да сътворят освен поредната къде по-умна, къде по-*** измама. И в двата случая всички останали са прецакани. Така че ми е все тая и за Литекс Моторс, и за всички останали намирисващи на измама предприятия.
  • #7
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като цяло, китайска марка, сглобявана в България ми звучи някак несериозно!
  • #6
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Един амбициозен и градивен стопански проект би трябвало да се посрещне радушно и подкрепящо в страна като нашата. Теоретичният капацитет на завода и данните за годишните продажби на нови коли в Бг подсказват, че проектът е и доста амбициозен, което е позитивно за страната. Този стопански проект е замислен в периода преди катаклизмите, които се случиха в международната, а в последица и в икономиката на Бг., но се реализира след развихрилата се криза, което в известен смисъл подсказва, че отборът не е наясно, какво точно се случва. И доколкото оценката на случващото се в международен план е обективно трудна, то фактът може да се разбере и приеме. Непознаването на положението и перспективите на България, обаче, си е направо неприемливо. Не е подходящо да се говори за вина, доколкото това е частен проект и инвеститорът ще отговаря с парите си, но в основата на този проект стоят абсолютно неверни и негодни прогнози за обема на предполагаемите продажби.За да не се правят спекулации, не е удачно да се посочи броя на продадените автомобили общо, макар че ръководителят на завода беше ги заявил съвсем точно (ама просто не ги помня), когато обявиха прекратяване на работа заради големи непродадени наличности и подготовка на производството на новия модел СУВ. Бройката беше толкова скромна, че направо стряскаше. За 2015 г. самите те определят пазарният си дял (от продадени нови автомобили) на 2,12 % , което значи, че за цялата 2015 г., която беше изненадващо добра, са продали под 500 бр.С подобни продажби не може да се осигури съществуването на един стопански проект. И бодрите приказки за това, как ще продават в Полша, не трябва да подвеждат никого. Истината е друга и тази истина е доста тъжна.Интересно е, че самите китайци от Грейт Уол гледат позитивно и очевидно дългосрочно, след като преди година и половина направиха огромна инвестиция в Русия. Инвестицията е на самата компания майка. Същото се отнася изглежда и за Украйна, но подробностите съм забравил.В дългосрочната визия и планове на китайците за съжаление не забелязвам българския производител. Строго субективно погледнато. Причините не са ми известни. Може, обаче, да се изкажат известни предположения. Част от тях включват и изключително скромните и необнадеждаващи продажби. Брандът не е добре поставен на пазара ни и причините са комплексни. Допълнително изглежда, че тази компания (кръгът от компании) не е никак добре поставена пред очите на българските власти. Основанията са много. За най-голямо съжаление, лицето на компания не действа в посока да се подобрят позициите и. Последните изяви около ЦСКА, където имаше откровен опит да се приберат без никакво заплащане основните активи на клуба търговската марка и богатата му и славна история е чудесна илюстрация. За действията около публичната Петрол Ад не си заслужава да се отваря и дума, че е много тъжно.Изглежда нещата вървят към изпълнение на реквием.