IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Желязната ваканция на Toyota приключи

Заводите в Япония отново работят с пълен капацитет

Желязната ваканция на Toyota приключи

Желязната ваканция на Toyota приключи
Снимкa: Ройтерс

Японският автомобилостроител Toyota Motor Corp възобнови напълно днес производството в 16 свои завода в Япония, предаде Ройтерс.

Припомняме, че преди седмица работата в тях бе преустановена заради недостиг на стомана за много от частите. По тази причина компанията не можа да произведе около 70-80 000 автомобила и сега ще наваксва.

Недостигът на стомана се дължи на експлозия в завод на Aichi Steel Corp, станала на 8 януари. Тогава нямаше пострадали, но една от производствените линии беше сериозно повредена. Ремонтът ѝ ще продължи до края на март. Въпреки увеличеното производство на други линии, както и допълнителните доставки от други заводи за стомана, Toyota започна да изпитва затруднения с производството на автомобили на досегашното равнище.

В Япония автомобилният гигант има 16 завода, отбелязва Ройтерс. По данни от декември на ден те произвеждат 13 600 коли, което е ръст от 10% на годишна база, отчасти и заради старта на производството на новото поколение на хибрида Prius. За първи път работата във всички заводи на автомобилопроизводителя бе спряна след земетресението и вълната цунами през 2011 година.

Toyota е компанията с най-високи автомобилни продажби. През миналата година тя продаде 10,15 милиона автомобила по света.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "работникът скача според държавата."Не, работника работи според условията в които е поставен. Отдавна е доказано че турските заводи на Тойота имат по-качествена продукция от немските на ВАГ. Защо мислиш ВАГ наемат Порше Консултинг, лично тренирани от инженери на Тойота да ги учат на качествени производствени практики?
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "В този ред на мисли, купувал ли си какъвто и да било турски...."Купувал съм и съм ползвал турски продукти.Но за автомобили - освен Toyota, в Турция има заводи на ред други производители.Дори и Мерцедес.Между другото произвеждат и F-16.И последно - ако мислиш, че в германския автомобилен завод работят германци-жестоко се лъжеш.Основно турци, тук-там някой елемент от Източна Европа.Така че Голф-а сглобен в Германия си е точно толкова турски, колкото и Corolla-та, сглобена в Адапазръ.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Няма емоция в тойотите" Да бе, и то при положение че най-достъпния истински спортен модел на пазара е ГТ86.. Сигурно емоцията е по-голяма при недозавиващите ТТ-та и ГТИ-ки с предно предаване и двигател изнесен пред предната ос, а, ВАГи? Ей, цар си на малоумията значи.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    само немското ( преди 9 години )
    поне вземете да четете ауто билд там самите немци си пишат за ***. Особено за а6 комбита, бмв петици комби, че всичко е милионници с проблеми, а тука някой *** си мисли, че кара премиум кола - слубебна дачия за Германия дето за 6 години гони 500 000 км. За ваген също много е писано айде мани по форумите по списанията и статиите
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    клиент ( преди 9 години )
    "Няма емоция в тойотите - ако искам кола за да стигна от точка А до точка Б ще си взема дачия. Като ще давам пари за кола искам да ми е кеф да съм вътре, а не да бързам да сляза."те такива като тебе си стоят вътре и им е кеф, щото карат 15+ годишни талигими, нямат пари за ремонт ама иначе е премиум! Въшльовци дето са се возили единствено на нова кола-такси!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    bbb ( преди 9 години )
    до Аааа, много е забавно да сравняваш несъвместими неща. Королка дето на примоция бяха по 27к и Пассат за 60+Къде отиваш ти може би ?В премиум се чуствал той
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Аааа ( преди 9 години )
    От друга страна, пасата е друга класа. Вярно само на 2600 км е , но в него се чувствам ката в премиум автомобил. Така че, разликата е огромна в полза на VW
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аааа ( преди 9 години )
    Колеги, много от коментарите будят усмивка в мен, защото повечето коментари са от сорта "един познат ми каза" :))). Нищо лично и се надявам никой да не се обиди. Сега малко факти. Имам 2 коли Corola (2014) и VW passat B8. Доставиха ни я за коледа 2015. Тойотата ми е бензинова и вече е на 57 000 км. За таз и година и 2 месеца съм сменил само предни и задни накладки. Колата се държи страхит но на пътя но е някак скучна. Отделно вътре ми е "дървена" и е направена от евтини материали.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А произведените в Япония модели на фирмата, които са за Европа са:Land Cruiser 150 и 200RAV 4PriusPrius +GT 86Всички модели на LEXUS
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Корола се прави в Турция само за Европа.Корола се прави и в САЩ, и в Япония.Сигурно и другаде.Това, че е произведена в Турция не значи нищо.Дори тамошният завод е най-добър от Европейските.Най-модерен, и с най-малко дефекти.Време е да се осъзнаем, че не ръчичките, които сглобяват нещо са важни, а вложените материали, технологии, система за контрол на качеството, и инженерната мисъл на проекта.За Голф и Пасат няма да коментирам, може да са еталони, но всичко е въпрос на пари, вкус и т.н.