IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Приключение за 7

Тест на новата версия на Nissan X-Trail

Приключение за 7

Кросовърите са създадени за приключения, това припомни Nissan при анонсирането на 7-местната модификация на всъдехода X-Trail. Премиерата на модела се състоя в олимпийския комплекс в Инсбрук, Австрия.
Приключение за 7
За да представи нагледно възможностите на 7-местния всъдеход, японската компания организира мащабно събитие, като дори създаде уникален бобслей. Въпросната състезателна шейна е вдъхновена именно от Nissan X-Trail и също като него има 7 места, както и сходен дизайн. Основната прилика между двете возила обаче е способността им да впечатляват.

"Конструирането на 7-местен бобслей има много общо с направата на 7-местен автомобил. И при двете возила допълнителните места не трябва нарушават стабилността, нито пък да компрометират представянето, динамиката или дизайна", споделиха от компанията при премиерата.
Приключение за 7
Екипът ни успя да тества както бобслея, така и всъдехода. Признаваме, по-голям адреналин определено доставя шейната. Ускорението от над 4G и рязката промяна на посоката на движение няма как да бъдат постигнати с всъдеходен автомобил.

Но сравнението между X-Trail Bobsleigh и Nissan X-Trail не бе идеята на събитието. Хората от японската компания искаха да ни припомнят, че забавленията са извън града, сред природата. Както и че в голяма компания е по-весело. А X-Trail може да подсигури всичко това - да отведе 7 души до желаната дестинация, независимо дали става дума за заснежена планина, плаж или закътан черен път.
Приключение за 7
Основната новост в модела - допълнителните две седалки, са разположени в багажното отделение, като лесно могат да бъдат сгънати и прибрани под пода - с едно движение. Поставянето им е било възможно благодарение на новата архитектура на X-Trail - модулната платформа Common Module Family (CMF). Тя предоставя на модела със 17 мм по-голяма дължина спрямо предишния X-Trail, както и със 76 мм. по-дълго междуосие.

Всъщност 7-местната конфигурация е била предвидена още при проектирането на X-Trail, което е позволило седалките да бъдат достатъчно широки и удобни дори за възрастни пасажери. Всички кресла в кабината на автомобила са разположени амфитеатрално, което предоставя отлична видимост навън на всеки пътник.
Приключение за 7
Екипът ни успя да се запознае с новия X-Trail още при премиерата му в края на 2014 година. А сега го изпитахме по всеизвестните германски магистрали, по планинските пътища на Австрия и на специален офроуд терен. Налична за тест бе версията с 1,6-литров дизелов двигател със 130 к.с. и ръчна скоростна кутия с 6 степени.

На аутобаните, където липсва ограничение на скоростта, масивният X-Trail безпроблемно поддържа скорост от 160-180 км/час. Изненада ни обаче нещо друго - ниските нива на аеродинамичен шум и ниския разход на гориво при такава скорост. Първото вероятно се дължи на качествените материали, както и на добре настроената трансмисия - при 160 км/час оборотомерът едва прескача 3000 об/мин. Оттук идва и повече от приемливото потребление на гориво - 6,4 л/100 км. със зареден в Германия дизел.
Приключение за 7
Още по-нисък и впечатляващ е разходът по планинските пътища, на които ограничението на скоростта бе 100 км/час. Тук японският всъдеход закова 5,1 л/100 км. Разбира се, шофирането в Германия и Австрия е доста по-спокойно и равномерно от това в България, тъй като колите се движат като по конец, с подходяща дистанция и без резки спирания, тръгвания или изпреварвания.

На финала на пътуването екипът ни попадна в голямо задръстване в Мюнхен. Да, X-Trail не е най-подходящата кола за тесните градски улици, но пък високата позиция на седене дава добър обзор във всички посоки, което улеснява маневрирането. Със същата цел е поставена система за 360-градусово наблюдение с камери, която генерира картина като от "птичи поглед".
Приключение за 7
За шофиране в града е най-подходящ режимът 2WD - избира се от контролер на централната конзола. При този режим двигателят задвижва само предните колела, постигайки възможно най-ниско потребление на гориво. Ние шофирахме в автоматичния режим, който активно разпределя въртящия момент между двата моста. При него разходът е малко по-висок, но пък системата 4х4 е в готовност да реагира при необходимост.

Ако обаче сте решили да преминавате през по-тежки терени, най-добре използвайте режимът Lock. Именно него активирахме при преминаването през специално създания от организаторите терен с лепкава кал. Този режим "заключва" диференциала, като предава въртящ момент поравно между двата моста.
Приключение за 7
Всички подробности за новото поколение X-Trail може да прочетете в първото ни ревю на модела

Като обобщение можем да допълним, че Nissan X-Trail вече си е спечелил име на автомобил за всяка ситуация. Новото му поколение обаче прави голяма крачка напред по отношение на комфорта, сигурността, оборудването, пространството и дизайна. Но най-важното е, че моделът запазва всъдеходните си качества. Възползвайте се от тях, излезте от града и използвайте своя кросовър по предназначение. Трупайте спомени!
Приключение за 7
Снимки: Nissan / Automedia.bg

Тагове: nissan x-trail
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    The N-Man ( преди 8 години )
    До Явор:Много си прав.На третият ред освен деца няма начин възрастен да се качи.Аз само пробвах да се кача и повторих.А в Русия се поставят и старите двигатели, които не отговарят на европейските еко норми. Пък в САЩ има V6 мотор, автоматик с 4х4,който го няма в Европа,заради въпросните еко норми.Та не е само в БГ,а и за цяла Европа ситуацията с двигателите, задвижването и скоростната кутия.Тоя мотор със 163к.с. бензин, предно, ръчка,който го има за Кашкай, го има и за този, но не и за България.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    The N-Man ( преди 8 години )
    В бързината съм допуснал правописни грешки, заради натискането на съседни бутони.Та както казах "От излизането на новият Екс-Трейл, предлагането е било и с 5, и със 7 места. ВИНАГИ!" Визирам само и единствено НОВИЯТ модел. Води се Т32. Първият е Т30, вторият е Т31. НОВИЯТ НЯМА НИЩО ОБЩО с предишните. Което го знам ОТЛИЧНО.По стечение на обстоятелствата живея недалеч от шоурума на Нисан, в който работи добър май приятел. Единствената му молба към мен е да не споменавам имена, когато коментирам.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ..... ( преди 8 години )
    NISSAN ROGUE
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти май изобщо или не можеш да четеш или ако можеш не разбираш за какво става на въпрос. Прочети внимателно, бавно и не се разсейвай. прочети още няколко пъти бавно! Хайде сега кажи какво е написал и какво е имал предвид The N-Man!Запомни ли и ще успееш ли да го напишеш?почвам с първото му изречение:Каква нова версия, какво 5 лева?!Продължи ти нататък да анализираш, но мисли преди да напишеш, за да не те помислят за сляп и глyпав!
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ""От излизането на новият Екс-Трейл""Чети внимателно, чети! И отново - ЧЕТИ! Новият, новият!Ей, то бива слепи хора, но как не прочете, че говорим за НОВИЯТ! Никой не ти е писал за старият.Защо в този сайт пишат само неграмотни хора и без очила? Защо?Автомобилът е много добър! Това е добре, че ще се предлага с автоматична скоростна кутия за модела с 4х4, защото досега има само автоматична за предното.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до: The N-Man ( преди 8 години )
    Викаш все едно и също, а?Абе ти изобщо качвал ли си се на 1-во, 2-ро и 3-то поколение X-Trail? май не си, за да приказваш подобни щуротии, че било едно и също. новата няма почти нищо общо с първите две. Даже и на картинка не си приличат, а ако седнеш зад волана и ако някой не ти каже, че това е X-Trail, няма никога да познаеш. Просто коренно различна кола са направили във всяко отношение.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    The N-Man ( преди 8 години )
    Каква нова версия, какво 5 лева?! От излизането на новият Екс-Трейл, предлагането е било и с 5, и със 7 места. ВИНАГИ!От септември казва едно приятелче щяло да започне производството на модела в комбинация автоматик 4х4 с по-голям и по-мощен двигател. Това НОВОТО, което знам за тая кола и може да се нарече ново към момента.Иначе от 2 години си е все същата.