IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преобразеният X-Trail

Изпробвахме новата генерация на проходимия модел на Nissan

Преобразеният X-Trail

Преобразеният X-Trail
Пълна промяна. Това виждаме при първи поглед към новото поколение Nissan X-Trail. Моделът е изоставил грубоватия си външен вид за сметка на модерни и динамични форми, а салонът вече наподобява кокпит на семейно комби. Промените обаче са само привидни, тъй като X-Trail е запазил най-голямото си предимство - всъдеходните качества.

Идеята на Nissan с новото поколение X-Trail е да предложи едновременно комфорт на пътя и добра проходимост извън него. За целта моделът е изграден на новата платформа Common Module Family (CMF), която му подсигурява както по-ниско тегло и по-щедри размери в салона, така и по-комфортно поведение на пътя.
Преобразеният X-Trail
Новият X-Trail е малко по-дълъг от своя предшественик, но е по-лек с около 100 кг., което го прави по-динамичен и по-стабилен. Сериозно е увеличено разстоянието между двата моста (+76 мм), благодарение на което в салона се отваря допълнително място както за пасажерите, така и за багаж. Просветът от 210 мм. е запазен.

Салонът също е подложен на мащабна промяна. Той е удобен и изработен от материали с високо качество, а седалките, които могат да бъдат 5 или 7, са разположени амфитеатрално, за да предоставят зрително поле към пътя на всички пасажери. Освен това интериорът разполага с редица базови глезотии, сред които задна седалка, чиято основа и облегалка могат да се регулират, делима в съотношение 40/20/40 задна седалка, 5-инчов цветен информационен дисплей на арматурното табло и др.
Преобразеният X-Trail
Мащабната промяна в характера на колата обаче се усеща най-добре при движение по асфалтов път. На такава настилка X-Trail се държи като семеен автомобил - той е стабилен и предвидим, а в салона е тихо и комфортно. За подсигуряването на подобно пътно поведение инженерите на Nissan са заложили не само на промени в механиката, но и в електрониката.

Всеки X-Trail вече е снабден стандартно със система Active Ride Control. Тя следи пътната настилка за вълнообразни неравности, които потенциално биха могли да нарушат комфорта в купето, и използва краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. При моделите с XTronic трансмисия е налична и технологията Active Engine Brake, която използва двигателя и трансмисията, за да усили двигателното спиране при завиване или когато се спира до пълен покой. Налице е още една базова система - Active Trace Control. Чрез използване на бордови сензори за следене на скоростта, ъгълът на завъртане на волана, дроселовата клапа и спирачното усилие, системата подава спирачно усилие към вътрешните колела по време на завиване, което подобрява устойчивостта на машината при движение с висока скорост.
Преобразеният X-Trail
Но как стоят нещата извън пътя. Способен ли е толкова динамично изглеждащ модел да се справя с лоши пътища? Под модерната външност на новия X-Trail работи добре познатата система ALL MODE 4x4-i, която освен това е подобрена и сега електрониката й реагира дори по-бързо. Технологията, която познаваме от редица проходими модели на марката, включително стария X-Trail, разполага с три режима - две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.

В автоматичния "по подразбиране" режим системата постоянно следи отварянето на дроселовата клапа, оборотите на двигателя и въртящия момент, за да предусеща превъртане на колелата и да разпределя въртящ момент между предната и задна ос. За трудни условия и при ниски скорости, режимът Lock доставя на X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.
Преобразеният X-Trail
Багажникът на модела разполага с електрическа врата и предлага до девет конфигурации за разпределение на мястото

Напълно нова е и гамата от задвижващи агрегати. Всъщност, тя е представена от само един двигател - дизел с обем 1.6 литра. Агрегатът dCi 130 е добре познат от новите модели на Алианса, като предлага мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е снабден с редица модерни технологии, благодарение на което не отстъпва като динамика на стария 2.0-литров дизел. Сравнен с него обаче новият двигател e с до 18% по-икономичен. При нашия тест разходът бе в рамките на 6,5 л/100 км., което е добър показател за автомобил с подобни размери и четири човека на борда.

В началото на 2015 година ще бъде пуснат и бензинов двигател. Той също е с намален обем и е добре познат от новите модели на Алианса. Това е четирицилиндровия 1,6 DIG-T със 163 к.с.

Предлаганите трансмисии са също две - ръчна и автоматична, и двете с 6 степени. Втората носи името XTronic, с което в Nissan наричат CVT кутията си. Въпросната трансмисия е значително подобрена, като сега е по-директна и прецизна. Въпреки това обаче работата й не може да се сравнява с това, което предлагат, например, кутиите с два съединителя. Предимството на XTronic е сравнително ниската цена и ниското тегло. Тя е отлично решение за онези, които търсят удобство в града и имат по-умерен стил на шофиране.
Преобразеният X-Trail
Истинска революция е направена по отношение на технологиите на борда на X-Trail. Всъдеходът е оборудван със системата за навигация, информация и забавление NissanConnect. Тя работи със 7-инчов цветен сензорен екран, като може да бъде свързана със смартфон. Налице са също така система за 360-градусово наблюдение около автомобила, система за автоматично паркиране, както и всички спомагателни технологии на Nissan Safety Shield - Forward Emergency Braking (радарна система, която сканира пътя напред и може автоматично да прилага спирачно усилие), Driver Attention Alert (система за предупреждение в случай на разсеяност или умора на шофьора), Traffic Sign Recognition (засича знаците с ограничение на скоростта и показва информацията им на дисплей), Lane Departure Warning (предупреждава при отклонява от пътното платно), Blind Spot Warning (засича автомобилите в мъртвите точки на зрителното поле), Moving Object Detection (следи за обекти при паркиране), High Beam Assist (автоматично превключване от къси на дълги светлини) и др.
Преобразеният X-Trail
Казано накратко, новият X-Trail е станал още по-добър от преди. Той е запазил отличните си възможности за движение извън пътя, но в същото време предлага значително подобрен комфорт, множество модерни технологии и повече място в салона. А това го прави подходящ избор както за любителите на силни усещания, така и за онези, които търсят удобен шосеен автомобил.

Новите способности на модела дават основание на производителя да прогнозира сериозен ръст в продажбите - по около 500 000 екземпляра годишно. За сравнение, старите две поколения X-Trail имат общо 1,7 млн. продажби, реализирани в периода 2001 - 2014 г.

Като недостатък при новия X-Trail може да бъде отбелязано предлагането на сравнително малко версии. Съчетание от автоматична трансмисия и задвижване 4х4, например, не може да бъде поръчано (поне към момента).

Новият X-Trail за Европа се произвежда в Япония. Цените на модела в България започват от 48 590 лв. с ДДС за версията с дизелов мотор и предно задвижване.

Снимки: Nissan

Тагове: nissan x-trail
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ivan ( преди 8 години )
    Да Ви светна,Имам колата 1.6 дци 4х4-х7 места - удобна си е - много широка - не те боли гърба,върви си супер- доста над средното движение,стабилна в завои , проходима на сняг, с голям клиренс - стъклени отваряеми покриви, 360 град. камери, икономична при умерено шофиране -според мен има добър дизайн-за мен е скъпа, но с оглед качества е доста добре- ама да не Ви я хваля та да няма много :)
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    r ( преди 9 години )
    Разходът е около 15л/100км в града и извън пътя. Извънградско е около 10 при скорост 100 км/ч. При скорост над 140 км/ч отива между 13-14 л/100 км. Двигателят е 2,5 дизел, автоматик.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До "r" ( преди 9 години )
    Би ли споделил, какъв ти е разходът и с какъв двигател го постигаш-бензин/дизел и колко к.с.Питам не за да се заяждам, просто на скоро си взех подобен автомбил от друга марка :)
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ей тъй на между другото гледайки в сайта на нисан българия ми правят впечатление няколко неща:1. CVT-то било хубаво и бил ниасана бил страшен офроудър - ама случайно CVT-то е само с предно....2. 130 коня (4х4 варианта) с ръчни скорости и без понижаващи предваки - големи баири ще превземе.3. Ако случайно искаш да отопление на седалките-плащаш около 10 000 лв надценка щото е в пакетТука говорите основно теоретици които нямате представа от коли. Скапани коли със измамническа ценова схема.
  • #28
    11 rate up comment 0 rate down comment
    r ( преди 9 години )
    Аз имам Патфайнер от 2008 г. и искам да кажа на автора на статията, че режимът lock e блокаж на диференциалите, което е супер режим и прави колата абсолютен офроуд а не SUV. Това е едно от най-важните неща при тази кола и е голям пропуск, че не посочено в статията. Много малко коли на пазара съчетават такъв режим със нисък разход на гориво, градска и семейна кола.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    комедия, спите ли? понеделник е, нещо ново няма ли?
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    Кое му е слабото на двигател 320 Н.м. и то около 2000 оборота ??? Аз го карах този двигател на Рено Трафик, което е бус с пътниците и общото тегло на колата беше 3 тона. Тука да е максимум на половината. Не е смислено да се изказва някой без да е опитал динамиката на мотора, но да казва, че няма да може да изпревари ТИР. Да не се изстрелва като 6000 кубика ГЛ класата, но мотора е много динамичен, тих и при това икономичен.
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    L. ( преди 9 години )
    Не знам каква е тази мода - задните светлини да седят като някакви циреи върху купето. Най-фрапиращо е при Тойота Лендкруизър. Надявам се да премине бързо заболяването.
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 9 години )
    Четох ревюто на Top Gear на този Нисан и те са възхитени. Нисан са направили невероятна кола за парите. Аз имах резерви по отношение на външния вид на миналия модел, но този е направо в десетката. Успех!
  • #23
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колкото до двигателя, наистина е слабичък, но пък е сравнително икономичен. Все пак да не забравяме, че е 130 к.с. и те са напълно достатъчни за един семеен автомобил, който няма претенция да се състезава. Ускорението от 0 до 100 е 10,5 сек. което е напълно приемливо. Според мен обаче за тази кола се иска един 2.0 мотор с поне 150 к.с. и ускорение под 10 сек.