IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-доброто за накрая

Тест на новите Renault Megane и Megane GT

Най-доброто за накрая

През последните няколко години френската Renault подмени изцяло автомобилите от модлената си гама. Започна с Clio и Captur, а през миналата година бяха лансирани Kadjar, Espace и Talisman. Най-популярната машина на марката - Megane, е оставена за накрая. Е, чакането явно си е струвало, тъй като новият Megane е вече тук и определено има какво да покаже.
Най-доброто за накрая
Стандартният Megane

Renault Megane е позициониран в C-сегмента, в който господства VW Golf. Именно затова инженерите и дизайнерите са отделили специално внимание на новото поколение на хечбека, за да може да се откроява в най-конкурентния сегмент на Европа.

Предходното поколение на модела се застоя на пазара цели 8 години, което определено се отрази на представянето му. През последните няколко години старият Megane бе предпочитан от клиентите най-вече заради по-достъпната си цена спрямо конкурентите.

Новият Megane променя нещата изцяло, тъй като е въоръжен с най-новите технологии и дизайн на Renault. Той не само изглежда модерно, но и демонстрира системи, които не предлага никой друг производител в Европа.
Най-доброто за накрая
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, позната от по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на технологии, използвани в по-високия сегмент.

Дизайнът е изключително ярък, също повлиян до голяма степен от представените по-рано Espace, Kadjar и Talisman. Предната част на Renault Megane е доминирана от специфичен светлинен подпис във формата на буквата „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и отзад, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Най-доброто за накрая
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей. Приятно впечатление правят и използваните материали, които не отстъпват по качество на тези при по-скъпите Kadjar и Talisman.

Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от приличните 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Най-доброто за накрая
Новост е също така технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, реакцията на волана, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление. В оборудването присъстват също така адаптивен автопилот и системата за автоматично паркиране.

Най-любопитна в модела обаче е технологията 4Control. Тя е налична единствено за спортната модификация GT, разположена под върховия спортист Megane RS (новият ще излезе догодина). Въпросната система 4Control представлява шаси с четири задвижващи колела, като позволява на модела да преминава през завоите като по релси, подобрявайки също така маневреността при ниска скорост.

При движение под 50-70 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. Над тези гранични скорости, задните колела завиват в същата посока на предните. Този ефект е сравним с удължаване на междуосието, като ползите са подобряване на удоволствието от шофирането, стабилността и впечатлението за сигурност.
Най-доброто за накрая
Mеgane GT

По време на международния тест на модела имахме възможността да изпробваме въпросния върхов към момента спортен Mеgane - GT. Той разполага с бензинов агрегат с обем 1,6 литра, генериращ 205 к.с. и 280 Нм. Трансмисията е автоматична с два съединителя и 7 степени.

Агрегатът доставя на автомобила повече от добра динамика, като освен това демонстрира приятен звук. Ускорението от място е приемливо за кола с предно предаване - 7,1 сек. до 100 км/час с лаунч контрол, но истинската си сила агрегатът показва при скорост над 30 км/час. Тогава, при активиран режим Sport, моделът наистина ще ви залепи за седалката.
Най-доброто за накрая
Но какво би бил един мощен двигател без добре настроено шаси. За последното са се погрижили специалистите от Renault Sport, които са всепризнати майстори на автомобилите с предно предаване. И при новото поколение Mеgane работата им заслужава адмирации.

Шофирането на автомобила по осеяните със завои крайбрежни пътища на Португалия бе истинско удоволствие. Окачването не е твърдо, но пък автомобилът се усеща наистина стабилен. А воланът е изключително точен и информативен. Основната заслуга за приятното изживяване на борда обаче се пада на системата 4Control. Благодарение на нея воланът изисква с 40% по-малко завъртане, което благоприятства по-динамично и по-уверено шофиране на път с много завои.

Модификацията Mеgane GT ще бъде налична по-късно тази година и с дизелов мотор с мощност 165 к.с. А за търсещите единствено по-спортното излъчване е подготвен пакет GT Line, който повтаря дизайна на Mеgane GT, но може да интегриран на модел с по-слаб мотор.
Най-доброто за накрая
По време на теста успяхме да изпитаме и една от дизеловите версии на новия Mеgane - dCi 130. Това е агрегат с обем 1,6 литра, развиващ 130 к.с. и 320 Нм. Благодарение на високия си въртящ момент, наличен при само 1750 об/мин, моторът се усеща жив и динамичен. А освен това е и доста икономичен. Официалният разход е 4,0 литра на 100 км, но реално може да очаквате средно потребление с около литър отгоре, което също е доста добър резултат.

По отношение на шасито, то е доста по-комфортно от това при Mеgane GT. Всъщност возията на стандартния Mеgane може да бъде сравнена с тази на по-големия и луксозен Talisman. За съжаление обаче тук не е налично шасито 4Control.
Най-доброто за накрая
Като цяло Renault е подложила своя Mеgane на пълна промяна. Новият модел е модерен, комфортен, технологичен и успява да се открои сред останалите предложения в сегмента. Предлага и широка гама от двигатели за всеки вкус. Но най-ценното е, че се шофира точно така, както изглежда - дръзко, динамично и уверено.

Новият Mеgane се произвежда в Испания и ще бъде наличен на пазарите в над 50 страни. Към момента е известно, че цените в България ще започват от 29 990 лв. с ДДС за версията с 1,6-литров бензинов мотор. Продажбите ще бъдат факт през идните седмици.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Germany ( преди 8 години )
    да бе в Германия от дачии и рена не можеш се отървеш - особено в болната фантазия на някой *** пишман дилър на посочените марки!то и мигрантите трябва да карат нещо...
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Не знам дали в Германия хората си продават Поршетата за да си купят Меган РС (доколкото ги познавам германците едва ли), но е факт че въпросният Меган върви много добре е много близо зад тях а цената му е на 1/3. Който не вярва да порови в YouTube. Имаше даже коментари на хора притежаващи и Порше Кайман и Меган РС Трофи че и двете коли са страхотни. В Германия си карат и нови Дачии, а в БГ трошките им на по 5+ г. 300К+ км. ама нали са БМВ или Мерседес :))), пък новите рена не били хубави :))).
  • #38
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    до колкото имам спомен и хондата, и сеата бяха изкорубени, ама карай
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    кокчо ( преди 8 години )
    Пишете пълни глупости!Като ходите на фирмени тестове до Португалия поне малко данни снемете и ги напишете правилно.1.6 бензин за 29900 е по сегашната ценова листа за Меган 3.Меган 4 въобще няма да се предлага с атмосферен мотор.0.9турбо 100коня е най-слабия,1.2-130коня и 1.6 205 са бензиновите мотори.Цени за у нас няма за сега понеже родния автомаркет е девета дупка на кавала и тук новите коли идват с до година закъснение.по рано от есента Меган 4 у нас няма да има!Аре много ви здраве глокбанджи
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм... ( преди 8 години )
    човек като фалира продава Поршето и купува каквото може - рено, москвич, лада, тата и т.н.
  • #35
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ето и доста по-бързи ( преди 8 години )
    А някои и по-евтини от меганчето! На Ринга:- СЕАТ Леон Купра - 7.58мин!! (това е цяла вечност, сравнено с времето на мегана 8.07мин);- Хонда Сивик Type R - 7.50мин!!!А има и едно изкорубено меганче, без задни седалки, климатик, радио и т.н. което стига до 7.54мин, но това кола ли е!? Особено сравнена с напълно оборудваната Хонда!
  • #34
    5 rate up comment 0 rate down comment
    е нормално ( преди 8 години )
    за полудържавна перачница! а оня "чистия" дизел къде го покриха?
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да, кофти, че корейците са я пуснали серийно, а рендета вървят по пътя на другите. И то с голямо закъснение.
  • #32
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ех тая соната с тия завиващи колела, веднъж не я показа коя е. Иначе завиващи задни колела и при гт-р- ите от 80те, и при аглока/хонда нсх от същата ера има, а рено май имат прототипи и от 70те с такива ;)
  • #31
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ами вижте теста на реното в Youtube срещу вече остаерелия модел на корейците i30. Предимството на реното е в повечето екстри. Корейката пък я бие с по-добър мотор, по-добра управляемост и по-добро окачване. До тук с "технологичните" рена.