IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-доброто за накрая

Тест на новите Renault Megane и Megane GT

Най-доброто за накрая

През последните няколко години френската Renault подмени изцяло автомобилите от модлената си гама. Започна с Clio и Captur, а през миналата година бяха лансирани Kadjar, Espace и Talisman. Най-популярната машина на марката - Megane, е оставена за накрая. Е, чакането явно си е струвало, тъй като новият Megane е вече тук и определено има какво да покаже.
Най-доброто за накрая
Стандартният Megane

Renault Megane е позициониран в C-сегмента, в който господства VW Golf. Именно затова инженерите и дизайнерите са отделили специално внимание на новото поколение на хечбека, за да може да се откроява в най-конкурентния сегмент на Европа.

Предходното поколение на модела се застоя на пазара цели 8 години, което определено се отрази на представянето му. През последните няколко години старият Megane бе предпочитан от клиентите най-вече заради по-достъпната си цена спрямо конкурентите.

Новият Megane променя нещата изцяло, тъй като е въоръжен с най-новите технологии и дизайн на Renault. Той не само изглежда модерно, но и демонстрира системи, които не предлага никой друг производител в Европа.
Най-доброто за накрая
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, позната от по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на технологии, използвани в по-високия сегмент.

Дизайнът е изключително ярък, също повлиян до голяма степен от представените по-рано Espace, Kadjar и Talisman. Предната част на Renault Megane е доминирана от специфичен светлинен подпис във формата на буквата „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и отзад, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Най-доброто за накрая
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей. Приятно впечатление правят и използваните материали, които не отстъпват по качество на тези при по-скъпите Kadjar и Talisman.

Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от приличните 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Най-доброто за накрая
Новост е също така технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, реакцията на волана, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление. В оборудването присъстват също така адаптивен автопилот и системата за автоматично паркиране.

Най-любопитна в модела обаче е технологията 4Control. Тя е налична единствено за спортната модификация GT, разположена под върховия спортист Megane RS (новият ще излезе догодина). Въпросната система 4Control представлява шаси с четири задвижващи колела, като позволява на модела да преминава през завоите като по релси, подобрявайки също така маневреността при ниска скорост.

При движение под 50-70 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. Над тези гранични скорости, задните колела завиват в същата посока на предните. Този ефект е сравним с удължаване на междуосието, като ползите са подобряване на удоволствието от шофирането, стабилността и впечатлението за сигурност.
Най-доброто за накрая
Mеgane GT

По време на международния тест на модела имахме възможността да изпробваме въпросния върхов към момента спортен Mеgane - GT. Той разполага с бензинов агрегат с обем 1,6 литра, генериращ 205 к.с. и 280 Нм. Трансмисията е автоматична с два съединителя и 7 степени.

Агрегатът доставя на автомобила повече от добра динамика, като освен това демонстрира приятен звук. Ускорението от място е приемливо за кола с предно предаване - 7,1 сек. до 100 км/час с лаунч контрол, но истинската си сила агрегатът показва при скорост над 30 км/час. Тогава, при активиран режим Sport, моделът наистина ще ви залепи за седалката.
Най-доброто за накрая
Но какво би бил един мощен двигател без добре настроено шаси. За последното са се погрижили специалистите от Renault Sport, които са всепризнати майстори на автомобилите с предно предаване. И при новото поколение Mеgane работата им заслужава адмирации.

Шофирането на автомобила по осеяните със завои крайбрежни пътища на Португалия бе истинско удоволствие. Окачването не е твърдо, но пък автомобилът се усеща наистина стабилен. А воланът е изключително точен и информативен. Основната заслуга за приятното изживяване на борда обаче се пада на системата 4Control. Благодарение на нея воланът изисква с 40% по-малко завъртане, което благоприятства по-динамично и по-уверено шофиране на път с много завои.

Модификацията Mеgane GT ще бъде налична по-късно тази година и с дизелов мотор с мощност 165 к.с. А за търсещите единствено по-спортното излъчване е подготвен пакет GT Line, който повтаря дизайна на Mеgane GT, но може да интегриран на модел с по-слаб мотор.
Най-доброто за накрая
По време на теста успяхме да изпитаме и една от дизеловите версии на новия Mеgane - dCi 130. Това е агрегат с обем 1,6 литра, развиващ 130 к.с. и 320 Нм. Благодарение на високия си въртящ момент, наличен при само 1750 об/мин, моторът се усеща жив и динамичен. А освен това е и доста икономичен. Официалният разход е 4,0 литра на 100 км, но реално може да очаквате средно потребление с около литър отгоре, което също е доста добър резултат.

По отношение на шасито, то е доста по-комфортно от това при Mеgane GT. Всъщност возията на стандартния Mеgane може да бъде сравнена с тази на по-големия и луксозен Talisman. За съжаление обаче тук не е налично шасито 4Control.
Най-доброто за накрая
Като цяло Renault е подложила своя Mеgane на пълна промяна. Новият модел е модерен, комфортен, технологичен и успява да се открои сред останалите предложения в сегмента. Предлага и широка гама от двигатели за всеки вкус. Но най-ценното е, че се шофира точно така, както изглежда - дръзко, динамично и уверено.

Новият Mеgane се произвежда в Испания и ще бъде наличен на пазарите в над 50 страни. Към момента е известно, че цените в България ще започват от 29 990 лв. с ДДС за версията с 1,6-литров бензинов мотор. Продажбите ще бъдат факт през идните седмици.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    факти ( преди 8 години )
    Рено са прихванали от другата полудържавна компания ВАГ да продават нещо малко по-лъскаво на много по-висока цена. Примерно Шкода е много по-добър избор от аЛуди или Волк с Ваген. По-качествена е Шкодата, по-евтина и по-малко се чупи. Същото с Рено и Дачия, но разликата в цените е много по-малка, което значи, че не са чак толкова нагли.Все пак е на лице това, че по-евтините модели на полудържавните марки са по-добри и по си заслужават парите. Странно, но факт!
  • #9
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Dacia e po-dobroto Renault za po-malko pari i po-dobro ka4estvo.
  • #8
    13 rate up comment 19 rate down comment
    jj ( преди 8 години )
    Прав си! Рено и чисто ново да го вземеш все едно от вторични суровини си го събрал.
  • #7
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не изглежда никак зле рендето. Имам леки забележки към заиграването със задните стопове. Още малко ще се съединят. Не ми допада тази идея на малка кола да го правят. Външно това не ми допада. Вътре обаче много са се оляли с този таблет, който много разваля доброто впечатление от цялата кола.
  • #6
    37 rate up comment 14 rate down comment
    до: jj ( преди 8 години )
    Ако искаш да видиш повече ядове си вземаш едно аЛуди по възможност дизелак с ДСГ и ще ти гледаме сеира. Всъщност каквато и да е машина на ВАГ да вземеш и ще разбереш, че Рено и Фиат са цвете.
  • #5
    15 rate up comment 18 rate down comment
    Хъм ( преди 8 години )
    Добър дизайн, нормална цена, но с кофти двигатели и недоказани автомати. Бих предпочел новата Астра или Сийд за същите пари защото моделът на снимката ще дойде за към 37 000. Което означава - НЕ, благодаря.
  • #4
    18 rate up comment 13 rate down comment
    jj ( преди 8 години )
    Впечатлен съм в добрия смисъл на думата. Евала на инженерите и дизайнерите, но като се сетя колко проблеми съм имал с Рено и с Фиат не съм имал толкова ядове.
  • #3
    15 rate up comment 21 rate down comment
    Хехехе! ( преди 8 години )
    Даже и нещо като китайско-турски хеъд-ъп дисплейче има! )))))
  • #2
    19 rate up comment 18 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Perfektno!Nqma slabo mqsto taq kola.Baxti iztrebitelq!
  • #1
    25 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Бая голяма муна са му турили...