IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Печалбата на Hyundai продължава да пада

Тенденцията продължава осмо поредно тримесечие

Печалбата на Hyundai продължава да пада

Най-големият автомобилен производител в Южна Корея Hyundai Motors отчете пореден спад на финансовите си резултати, като печалбата спада за осмо поредно тримесечие заради сериозната конкуренция в САЩ, която кара корейците да харчат повече за маркетинг, предава MarketWatch. Същевременно компанията даде предпазлива прогноза за 2016 година.
Печалбата на Hyundai продължава да пада
Снимка: Ройтерс

Нетната печалба през периода от октомври до декември е намаляла с 2% до 1,4 млрд. долара. Слабото представяне се дължи както на стагнацията в търсенето в развиващите се пазари, така и в отстъпките, които компанията предприе, за да съживи продажбите в САЩ.

Hyundai, петият по големина производител на коли по продажби, като се вземе предвид и дъщерната му компания Kia Motors Corp., търси начин да насърчи бизнеса си в Китай, най-големият пазар за компанията, след като продажбите там паднаха през последната година за първи път от 2007 г. насам.

Забавянето на втората по големина икономика в света оказа влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените коли, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е отчетен лек ръст.

Цялостната печалба за 2015 г. е била 6,4 трилиона корейски вона, като така тя е най-ниската на годишна база от 5 години насам.

Осмотo поредно тримесечие на спад на печалбата идва на фона на преместването на предпочитанията на потребителите от седани от среден клас като Sonata - които компанията налагаше агресивно на пазара в продължение на години, за сметка на по-големите джипове и лекотоварни коли, чиято поддръжка и преди всичко зареждане стават по-евтини предвид спада на цените на горивата, анализира MarketWatch.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    1234 ( преди 9 години )
    Абре какви са тези варели каквито карате?! Имам 12 годишна Соната която лично с бащами изкарахме от АйЕнДи и до ден днешен освен консумативи ремъци, ролки и накладки друго по нея не е пипано. Гони 200 хиляди и няма сменена една биалетка по окачването. А е карана основно в България. За това време съм сменил маса други автомобили ,но Сонатата е винаги на линия . Да не е кой знае колко вълнуваща динамично ,но няма и поскръцване от някоя тапицерия или пластмаса. Всичко работи климатик не съм пълнил
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Carfen ( преди 9 години )
    ...Зсега от ИНД му дават безплатно масло, обаче като му изтече гаранцията... А от Еуратек и това не правят. Личното ми мнение е, че вече всички произвеждат консумативи и ми е интересно да видя след 10 години как ще изглежда автопарка в БГ.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Carfen ( преди 9 години )
    От 2014 карам чисто нов и20, а бащата пък Фабия 2014. Материялите на и20 в интериора са по-висококачествени, докато Фабията е по-прилежно сглобена. Мен лично ме дразни политиката по отношение на екстрите- при ШКода за всичко се доплаща и първоначалната цена изглежда като виц, а при Хюндай можеш да си поръчваш само следващо ниво на оборудване(четири цифрена сума) без да можеш да поръчаш отделна екстра. На Шкода Тси яде яко масло, обаче и40 1.7 дизел на един приятел гори по 1,5 литра на 1000!!!
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз и с Москвииича на бащата мога да превъртя гуми бе ;D
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много нелепо сравнение на Шкода и Хюндай. Шкода е най-бюджетната, разбирай нискокачествена, марка на Фолксваген. Може да сравнявате КИА с Фолксваген, или Хюндай с Ауди. Това е реално сравнение.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре е този който дава оценка за i30 поне да е седнал веднаж в него, да не говорим за шофиране. Дизелова 30-ка 115 коня със 180 км/ч е залепнала за пътя и е учудващо тиха, за разлика от Голф5 дизел от същата период.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Шкода им дръпнаха черджето под краката с адекватни цени и качество през 2015. Да не говорим за двигатели - с всяка Шкода(TSI) можеш да превъртиш гуми(за кеф) и с нито един Хюндай. Пробвайте!
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Добре е да се започне от цената на сайта, щото със споменатата по-долу сума е безсмислено да се ходи при БМВ, Мерцедес, Инфинити и Ауди например. Колкото и да се пазариш за свестен автомобил няма да я постигнеш. Друга национална черта на местните автодоставчици е че пазаренето не върши работа като цяло (щото повечето продават вафли а не коли :)), особено ако става дума за една кола. Ако споменеш конглокенцията, обикновено ти казват да донесеш оферта от там за да ти свалят цената (евентуално ;))).
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не мога да разбера как си избирате кола само по сайтовете като гледате цената ?! Като си решил да похарчиш 30-40К ще отделиш време да обходиш шоурумите, да направиш тестдрайв, да се попазариш с търговците като изтъкнеш, че конглокенцията предлага в повече това и онова или цената им е по-добра и искаш да ти направят оферта. Иначе е несериозна работа
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Мен лично ме отказаха високите цени на Хюндай. Даже не си направих труда да отида до шоурума им. От 77К лв. колкото и отстъпка да ми направят .... При Кия положението е доста подобно. Оптимата им е с прекалено висока цена за двигателя и екстрите които предлага, така че и там пропуснах да отида. Това че правят добри отстъпки както се твърди във форума, може и да е вярно, но опита ми показва че зависи от продавача на който ще попаднеш и не може да се разчита че ще ти направят добра цена.