Audi представи концептуалния си кросовър h-tron Quattro, който се задвижва от водородни клетки. Премиерата на модела се състоя на автосалона в Детройт.
Снимка: Ройтерс
Габаритите на автомобила са дължина от 4880 мм, широчина 1930 мм и височина 1540 мм. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до само 0.27, като за подобряване на аеродинамичните показатели традиционните външни огледала са заменени от камери.
Прототипът е оборудван с напълно нов силов агрегат, който се състои от 330 самостоятелни горивни клетки. Блокът литиево-йонни батерии има тегло от 60 кг и е разположен под краката на пасажерите.
Концептът се задвижва от два електромотора, разположени на предната и задната оси. Мощността им е съответно 122 и 190 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди и развиване на максимална скорост от 200 км/ч. С едно зареждане кросовърът може да измине около 600 км. Мощност от още 136 к.с. е налична за кратко при максимално ускорение.
За осигуряване на енергия в салона спомага и слънчева батерия, разположена на покрива на автомобила. Ежегодно тя може да произвежда допълнителни 320 Вата, което е еквивалент на приблизително 1000 км пробег, твърдят от Audi.
В Audi h-tron quattro са използвани системи за автономно управление, които ще дебютират при следващото поколение на флагмана на марката A8 догодина. Прототипът може напълно самостоятелно да се придвижва и да маневрира при скорост до 60 км/ч, а също така и да паркира без участие на водача.
Интериорът на автомобила почти повтаря този на електрическия кросовър e-tron Quattro, показан на автосалона във Франкфурт през есента на 2015 г. Концептът е получил 3 сензорни дисплей с OLED технология, а също така и волан със сензорна повърхност и система за разпознаване на жестовете.
Снимки: Audi


1