IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi показа бъдещия си водороден кросовър

Концептът h-tron Quattro изминава 600 км с едно зареждане

Audi показа бъдещия си водороден кросовър

Audi представи концептуалния си кросовър h-tron Quattro, който се задвижва от водородни клетки. Премиерата на модела се състоя на автосалона в Детройт.
Audi показа бъдещия си водороден кросовър
Снимка: Ройтерс

Габаритите на автомобила са дължина от 4880 мм, широчина 1930 мм и височина 1540 мм. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до само 0.27, като за подобряване на аеродинамичните показатели традиционните външни огледала са заменени от камери.

Прототипът е оборудван с напълно нов силов агрегат, който се състои от 330 самостоятелни горивни клетки. Блокът литиево-йонни батерии има тегло от 60 кг и е разположен под краката на пасажерите.

Концептът се задвижва от два електромотора, разположени на предната и задната оси. Мощността им е съответно 122 и 190 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди и развиване на максимална скорост от 200 км/ч. С едно зареждане кросовърът може да измине около 600 км. Мощност от още 136 к.с. е налична за кратко при максимално ускорение.

За осигуряване на енергия в салона спомага и слънчева батерия, разположена на покрива на автомобила. Ежегодно тя може да произвежда допълнителни 320 Вата, което е еквивалент на приблизително 1000 км пробег, твърдят от Audi.

В Audi h-tron quattro са използвани системи за автономно управление, които ще дебютират при следващото поколение на флагмана на марката A8 догодина. Прототипът може напълно самостоятелно да се придвижва и да маневрира при скорост до 60 км/ч, а също така и да паркира без участие на водача.

Интериорът на автомобила почти повтаря този на електрическия кросовър e-tron Quattro, показан на автосалона във Франкфурт през есента на 2015 г. Концептът е получил 3 сензорни дисплей с OLED технология, а също така и волан със сензорна повърхност и система за разпознаване на жестовете.

Снимки: Audi

Тагове: audi h-tron quattro
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    В чужди сайтове имаше снимка на структурата. Колата ще има 3 бутилки, а не като тойота митай 2. Едната под задната седалка, втора в дъното на багажника и трета под централната конзола между краката на предните пътници. Пътуващите ще са заобградени с бутилки. Е то тва си е водородна бомба на 4 колела.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако не вярвате на долния коментар, само вижте снимката - дори и хора от марката не могат да спрат да се смеят на тази шега. "- Ханс, скива ли как им казах за модела, почти ми повярваха"."- Верно бе, за малко и аз да се вържа, ама после погледнах емблемата и си спомних, че нашата сила са "дизелите", а това е за списанията през следващите 5 години да пишат"."- Ей такова чувство за хумор имаме и двамата, А?".
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Ауди показа бъдещия си водороден кросовър"И всички умряха от смях в залата.
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Xexe ( преди 9 години )
    Opit za reabilitatsiq na moshennitsite.Nikoi veche ne im i vqrva.
  • #15
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    80% от колите на ИДИЛ са Тойота. Даже разследваха Тойта във връзка с това. Може би правят някаква специана отстъпка за джихадисти незнам. Но това , че се карат от такива е факт.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    То няма много с Мираи, щото колите си стоят и чакат пред салоните на Тойота някой да се излъже. Определено ще вършат по добра работа на ИДИЛ от бензинки и дизели. Те ИДИЛ си личи, че харесват Тойота. Там автомобилите с водородни горивни клетки ще намерят най-добро приложение
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    Тойота уМирай е колата.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Вижте камион на природен газ цъфнал като зелка.https://***.youtube.com/watch?v=CpmWPEhIaiUhttps://***.youtube.com/watch?v=BPllyKsN3C4При пожара на автобуса предпазния клапан на бутилките с метан не издържа, а водорода в това ауди ще с 4 пъти по високо налягане.ДРУГ Е ПРОБЛЕМА ЧЕ ТЕХНОЛОГИЯТА Е СЛОЖНА И ОБЕМИСТА, КОЕТО ОТНЕМА ОТ ПОЛЕЗНИЯ ОБЕМ НА АВТОМОБИЛА.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Електролизата на вода е по екологична, но е нужно 2 пъти повече електроенергия, а 1kWh природен газ е двойно по-евтин от 1kWh електроенергия.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Чел съм и други анализи със супер ефективност под които пише, че са най добрите постижения за парно реформиране на природен газ, които не са демонстрирани, т.е. не се знае колко са достоверни.Една водородстанция с възможност да зарежда 2 коли с 500км(5кг водород) пробег на час струва над 2 МИЛИОНА ДОЛАРА. Захранването на кола с водород за 100км изисква много повече енергия от зареждане на ЕВ с батерии за същия пробег.