IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi показа бъдещия си водороден кросовър

Концептът h-tron Quattro изминава 600 км с едно зареждане

Audi показа бъдещия си водороден кросовър

Audi представи концептуалния си кросовър h-tron Quattro, който се задвижва от водородни клетки. Премиерата на модела се състоя на автосалона в Детройт.
Audi показа бъдещия си водороден кросовър
Снимка: Ройтерс

Габаритите на автомобила са дължина от 4880 мм, широчина 1930 мм и височина 1540 мм. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до само 0.27, като за подобряване на аеродинамичните показатели традиционните външни огледала са заменени от камери.

Прототипът е оборудван с напълно нов силов агрегат, който се състои от 330 самостоятелни горивни клетки. Блокът литиево-йонни батерии има тегло от 60 кг и е разположен под краката на пасажерите.

Концептът се задвижва от два електромотора, разположени на предната и задната оси. Мощността им е съответно 122 и 190 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди и развиване на максимална скорост от 200 км/ч. С едно зареждане кросовърът може да измине около 600 км. Мощност от още 136 к.с. е налична за кратко при максимално ускорение.

За осигуряване на енергия в салона спомага и слънчева батерия, разположена на покрива на автомобила. Ежегодно тя може да произвежда допълнителни 320 Вата, което е еквивалент на приблизително 1000 км пробег, твърдят от Audi.

В Audi h-tron quattro са използвани системи за автономно управление, които ще дебютират при следващото поколение на флагмана на марката A8 догодина. Прототипът може напълно самостоятелно да се придвижва и да маневрира при скорост до 60 км/ч, а също така и да паркира без участие на водача.

Интериорът на автомобила почти повтаря този на електрическия кросовър e-tron Quattro, показан на автосалона във Франкфурт през есента на 2015 г. Концептът е получил 3 сензорни дисплей с OLED технология, а също така и волан със сензорна повърхност и система за разпознаване на жестовете.

Снимки: Audi

Тагове: audi h-tron quattro
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Засега най-евтиния добив на водород е при парно реформиране на природен газ. При него вкарвате 3,2кг природен газ и 26кWh електроенергия, за да получите 1кг(11,2-12 Nm3) водород. Процеса става при пара 850С и налягане 25 бара. След това за компресиране до 880 бара и охлаждане до -40С още 10-13kWh електроенергия. Ефективността е по-ниска при малките водородстанция каквито са автомобилните произвеждащи 10кгН2/час.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    И аз мислех да пиша сметката с 280 дни, но някои щяха да кажат, че годината има 365 дни. Автомобила като се движи много често в града пада под сянката на сгради и дървета, а извън града под дървета.Площа на покрива надали е повече от 2кв.м при макс ефективност 16-17% им се получават 320W.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дори и със стандартни процент на завишаване на пробега който слагат ВАГ сме далечко от 1000 км
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И така е оптимистично но по-реалистично от това което пише в статията.Все пак 10 кв м фотоволтаик дава 1100 KW на година като е завъртян винаги срещу слънцетоАко е директна зависимостта между площ и мощност покрива на колата сигурно ще е около 3 кв м значи падаме на 360 KW (както е твоята сметка) но както сам каза имаш много по-кратко и не оптимално огряване. Освен това поне в БГ имаме 280 слънчеви дни в годината. Така че тази слънчева батерия е реалистично да предложи 300-тина км бонус на год
  • #5
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Sosa ( преди 9 години )
    Другите слагат карбон на тавана тия слагат фотоклетки. Явно тази екстра ще бъде достъпна за страни близки до екватора.
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Показаха VW Budd-e че ще има фотоволтаици, а сега и Ауди. Ако беше рентабилно тези фотоволтаици щяха да са по разпространени по автомобилите. Тази мощност от 320W е максимална, но покрива на колата почти никога няма е перпендикулярно на Слънцето и винаги да попада под силен пек. Една средна сметка, ако не ползвате гараж или закрит паркинг360дни по 5часа по 200W средно = 360kWh при среден разход 36kWh/100km им излиза сметката за 1000км
  • #3
    9 rate up comment 14 rate down comment
    В ( преди 9 години )
    Ей богу,много е грозна ....
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Батко ( преди 9 години )
    Анонимния, не мислиш какво четеш. Имали са предвид че годишното производство от фотоволтаиците на покрива с мощност 320W ще произведат за 1год електричество за 1000км. Друг е въпроса, че с добавеното тегло от тях, стъкления покрив и инвертора ще повишат теглото на колата с над 100кг, което ще вдигне разхода на 100км повече от производство на електричество от слънцето през този пробег извънградско примерно. След като са платени около 6000лв за тези неща ще се окаже, че колата е по-неефективна.
  • #1
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    320 Вата за 1000 км тия бъзикат ли се или просто не знаят що е то ват и има ли той почва у нас. Една обикновена печка духалка 1000 вата ще ги изяде за 20 мин а се очаква 270 КИЛО вата (310 коня) да изкарат 1000 км с товаТези 320 вата може би ще стигнат за климатик (Както беше при Тойота Приус със слънчеви клетки)