IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lancia Delta HF Integrale минава под чука

Версията Martini 6 е произведена в серия от само 310 коли

Lancia Delta HF Integrale минава под чука

Lancia Delta HF Integrale минава под чука
Снимка: RM Auction

Шосейна версия на един от най-емблематичните рали автомобили на всички времена - Lancia Delta, ще бъде предложена на търг на RM Auction през февруари 2016 година. Модификацията е изключително рядка, като е създадена през 1992 година в чест на шестата победа на Lancia във WRC.

Lancia Delta HF Integrale Evoluizione 1 Martini 6, както е пълното име на модела, е произведена в серия от 310 екземпляра. Всички те се задвижват от познатия 2,0-литров двигател с турбо и четири цилиндъра, който работи със система за задвижване към четирите колела и 5-степенна ръчна кутия. Мощността му е 210 к.с.

Въпросният екземпляр е с номер на шаси 184, като е доставен на собственика си в Северна Италия през декември 1992 г. От информацията става ясно, че автомобилът е в заводски вид, изминал е само 28 000 км и идва с пълно оборудване, включително оригиналните радио, инструменти, книжки и дори стикери.

Очаква се наддаванията на търга, който ще се проведе на 3 февруари 2016 година в Париж, да достигнат суми между 120 000 и 150 000 евро.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    ...600+ коня е достатъчна за победата,а и лудия зад волана.Както е казал славния Канкунен-"ВРЦ е за момченца,Група Б беше за мъже"Макар,че в Група Б се е състезавала и една жена.Единствената жена спечелила ралита в световния шампионат.Но това е друга тема.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    1987: Lancia Delta HF 4WD1988: Lancia Delta HF Integrale1989: Lancia Delta HF Integrale 16V1992: Lancia Delta HF Integrale EvoluzioneТова са 4-те генерации на Ланча Делта ХФ,които правят марката легендарна.Като сложим Стратос,037,Делта С4 и ECV мисля,че няма за какво повече да спорим.Нека не идеализираме само една или друга марка,всички са допринесли за развитието на ВРЦ.Също така и на пилотите управлявали тези зверове трябва да се отдаде дължимото.Защото не само колата която е 600...
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Всички модели на Ауди участвали във ВРЦ са Куатро.Така се нарича системата 4х4,която германците използват в ралитата.А еволюциите на Ауди във врц са 5.1981-Ауди Куатро,1982-Ауди Куатро А1,1983-Катро А2,1984-Ауди Спорт Куатро и 1985-Ауди Спорт Куатро С1.Същото важи и за Ланча Делта ХФ.От 1987 до 1992 колата има 4 модификации,които получава 4 отделни хомологации от ФИА за участие във ВРЦ,което означава,че са 4 различни коли,а не 1 както твърдиш.1987- Lancia Delta HF 4WD,...
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    ...Ланча С4 не успява да се пребори с Пежо 205 Т16,които диктуват модата във ВРЦ и печелят шампионата и конструкторите.Ланча пак остава с празни ръце.Делта С4 по време на състезания е около 550-600 к.с.А е тествана с надут до 5 бара турбокомпресор и колата достига до около 900-1000 к.с.,но никога не е карана така на рали,защото за 2-3 етапа мотора ще е свършил,а колата става неуправляема.С Делта С4 загива Тойвонен на рали Тур де корс 1986.И това слага края на ерата група Б....
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Така е,съгласен съм с мнението ти за 037.Конструкторската титла през 1983 показва колко е добра комбинацията между отличната,но вече безвъзвратно остаряла Ланча 037 и страхотния пилот Валтер Рьол,който по това време кара за Ланча.И това се потвърждава от факта,че през 1984 Ауди Спорт Куатро размазва конглокенцията и печели 7 от 12 ралита.Пежо печели 3,а Ланча 037-1 рали.През 1986 е първия и последен сезон на Ланча Делта С4,една страхотна машина,но не така успешна,като 037.С4 не успява да...
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само дето 037 е последния автомобил в WRC и Б група, който печели титлата със задно задвижване в конКуРенцията на прехваленото Ауди. След това през последния сезон на Б група новата Делта S4 смачква всичко по пътя си. 1.8 двигател - 600-800 конски сили в зависимост от версията - 1.8 секунди от 0-100 на макадам. Ауди имат един модел, който доминира 1 сезон и това е куатрото. Но делтата след това доминира с един и същи модел цели 6-7 години - това показва колко напред са скочили с този модел.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Но не бива да се омаловажава постигнатото от конглокентите и.Благодарение на превъзходството на Куатро във ВРЦ,над Ланча 037,италианците преосмислят концепцията си за рали-кола и след Делта С4 създават ХФ,която е легенда в рали спорта.Тъй че мой човек,Audi Quattro толкова променя съвременното рали,че дори на Великата Ланча се е наложило да се съобразява с това.А иначе тази Делта Интеграле ще си струва всеки цент даден за нея."Кеф цена няма" е казал мъдрия народ.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "великите Quattro имат... 2 победи"Точно така.Напълно си прав.Двете шампионски и двете контрукторски титли на Ауди Куатро са спечелени по времето на Група Б.Колко титли има Ланча в Група Б?Точно 1,през 1983 г. печели при конструкторите...и толкова.От 1982 до 1986 г.(докато съществува Група Б на ВРЦ) Ланча е в сянката на Ауди Куатро и на Пежо 205 Т16.Едва след закриването на групата през 1987,Ланча успява да се наложи във ВРЦ с модела Делта ХФ 4ВД.Разбира се Ланча Делта е легендарна машина,но..
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Quattro" победите са в група "Б" на WRC бе ***, образовай се малко. Група Б има състезания в периода 1982-1986, като FIA я забранява заради това, че е твърде опасна. Там ланча участва с Delta S4 и Lancia 037. След премахването на групата "Ауди" се отказват от WRC. Иначе много плюете без един факт да сте прочели.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    към редакторите ( преди 8 години )
    Много ви се хареса това "...минава под ч.ука". Махнахте го от вчерашния материал за мерцедеса и хоп - тук! Малко повече фантазия няма да ви дойде много.