Шефът на Nissan Карлос Гон е амбициран компанията да успее съвсем скоро да настигне Toyota, като това се отнася най-вече за пазара на САЩ. На първо време обаче японският производител трябва да се справи с другия си сериозен конкурент – Honda, съобщава Automotive News.
Снимка: Ройтерс
В момента Nissan притежава около 8,5% от американския пазар, като изостава незначително от Honda и от лидера Toyota. Новият план на Гон предвижда промяна в това още през тази година. Делът на Honda е 9,1%, а според шефа на Nissan неговата компания може да достигне поне 10% през следващите 15 месеца.
Оптимизмът на Гон е подкрепен от факта, че през последните месеци резултатите на Toyota и Honda се задържат на едни нива, като дори през ноември паднаха надолу, докато тези на Nissan и неговото премиум подразделение Infiniti записват стабилен ръст на продажбите.
Тази стабилност, според шефа на Nissan, се постига с новата схема за ротация на топ мениджърите на компанията в различни държави. Това помага на най-добрите и талантливи кадри да изплуват над останалите.
„Трябва да продължим с тази стратегия, но същевременно да бъдем много внимателни. Именно добрата организация на работа е ключът за върховете, към които сме се насочили”, заяви Гон.
В полза на Nissan и Infiniti говори и агресивният маркетинг, на който двете компании залагат през последната година. Единственият проблем на японците е на европейския пазар, който се влияе от несигурността на отношенията с партньора Renault. Затова и целта, която си е поставил Гон, е Nissan да успее да се сдобие с пълна независимост както от правителството на Франция, така и от Renault.


0