IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel обеща реален разход на гориво

Компанията въвежда преждевременно цикъла WLTP

Opel обеща реален разход на гориво

Германската марка Opel изпреварва събитията, като обяви, че още от догодина ще посочва в брошурите на своите модели разход на гориво, измерен според метода WLTP. Той е по-точен от използвания в момента в Европа метод NEDC.
Opel обеща реален разход на гориво
Новата Astra е първият модел, който ще използва метода WLTP. Снимка: Opel 

Редица изследвания показват, че новите автомобили харчат с до 30-40% повече гориво в сравнение с официално посоченото от производителите. Причина затова е методът за измерване на този показател, който е далеч от реалното всекидневно шофиране, тъй като представлява изпитание при минимално натоварване, с премахнат генератор и различни гуми.

Институциите вече обявиха, че това ще се промени и в брошурите на автомобилите ще се посочва по-реален разход на гориво. Това трябва да стане след малко повече от година, но германската компания Opel няма намерение да чака. Тя въвежда такова по-точно измерване още от второто тримесечие на 2016 г.

"Opel предприема доброволно следващата стъпка за изпълнение на бъдещите изисквания и нормативни предписания за намаляване на нивата на емисиите – както по отношение на CO2, така и при NOx", се казва в съобщението от компанията.

Въпросните данни за разход на гориво и нива на вредни емисии ще бъдат измервани според изискванията на цикъла WLTP, като ще бъдат публикувани паралелно с официалните, измерени по NEDC.

По-точният WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) – Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили, ще влезе в сила в Европа през 2017 година, като ще замени настоящия NEDC (New European Driving Cycle). WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 в условия на реално пътно движение.

Първият модел на Opel, чиито показатели ще бъдат измерени чрез новия метод, е новото поколение Astra.

“Събитията и дискусиите през последните седмици и месеци показаха, че е налице изключително висока концентрация на общественото внимание върху автомобилната индустрия и вече е време за действия на основата на наличните факти и извлечените поуки,” отбелязва главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “За мен е очевидно, че дискусията около дизеловите двигатели и техните емисии е своеобразна повратна точка. Светът вече не е такъв, какъвто беше доскоро. Ние не можем да пренебрегваме този факт и автомобилната индустрия е тази, която трябва да промени възприятието на новите реалности.”

Тагове: opel astra nedc wltp
0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    до: Golf 7 1.2 TSI ( преди 8 години )
    Долу е писано за 1,4 тси а твоето е 1,2 както си писал ако е истина.той пише за 140 к.с. а твоето колко беше че не се сещам.разлика от земята до небето за да се буташ с твоята евтина базова версия
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тея тримата бая си ги препотил да те бутат, а? ;)
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    автоджамбаза ( преди 8 години )
    Не зависи само от шофьора за разхода. Не се лъжете. Да с калпав шофьор колата може да гори много, но един НЕикономичен автомобил и с най-добрия шофьор и с най-икономичното каране, няма как да стане икономичен. Доказано от тестове, като най-неикономични са немските коли. Също така те най-много се различават от обявен и действителен разход. Има и осъдени за това немски фирми с доказано неизпълним при каквито и да е условия разход. Много немски коли са минали през ръцете ми и всичките са така.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Румбо,то Кадетчето и под 5/100 го докарвах, ама не средно, а на извънградско. Беше чист дизел и вървеше, като пушка и гореше малко. Лошото, че на Кадета ламарините изгниха и се принудих да го продам. Мотора му беше железен. Какво ли не съм му наливал, с какво ли не съм го карал и върви и върви. Вярно, сутрин като запаля кълбета дим след мен, по светофарите и баирите същата работа, но беше пушка. Относно разхода, като цяло, новите коли са с много лъжовен разход. Много.Особено немските са най-зле
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Илко ( преди 8 години )
    Капиталистически измамници !После ми говорете за някакви "стандарти" !
  • #8
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Румбо ( преди 8 години )
    Абе какви са тия разходи от 6, 7, 8 литра дизел?Навремето имах едно Кадетче и си гореше 5/100 при това с 4-степенна кутия,90 до110км/ч. А беше издухано и трудно палеше зимата...Дизел,ако гори повече от 5/100 не си струва главоболията.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 8 години )
    Слагаш гас и т'ва е.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    FastDriver ( преди 8 години )
    Всичко написано по долу е вярно, но ако зачетете в една брошура на някой модел от средния клас ще срещнете стойности с "3" пред запетаята. На всички е ясно,че това твърде много се различава от реалността! В Европа огромно значение за данъка и достъпа до различни градски зони имат нивата на вредни емисии. Това са много пари в за потребителя в дългосрочен план и са от ключово значение при решението за покупка. Основните разходи за нов автомобил са именно за гориво и такси!
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Кънчо ( преди 8 години )
    Реално всичко си зависи от човека.Няма как да е сигурно бещаното и винаги ще има разлика.Иван кара нормално..разхода съвпада,прибл.Жоро пържи обороти изпреварва с *** до ламарината..харчела..2.0tdi 140 .к.с от А до Б можеш с 4.7, може и с 6.3 с един шофьор.Избора на гуми от -0.5 л/100 до кило отгоре..ко прайм..Истината е по средата,винаги.
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Иван ( преди 8 години )
    Всичко е много индивидуално. Аз карам немски автомобил и съм средно около 2 литра над заводските данни. Ако карам много много бавно и внимателно мога и до заводските данни да се доближа.С предишни автомобили, които съм имал (повечето немски) нещата са били по същия начин. Разбира се сигурно има и изключения.Честно казано не знам защо са тези данни за разход на автомобилите, като при всеки човек цифрите са индивидуални. Примерно кола, която при мен харчи 8.5/100 при баща ми харчи 6.5/100.