IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В САЩ избраха най-добрите двигатели

За първи път в класацията попаднаха и хибридни агрегати

В САЩ избраха най-добрите двигатели

Американското издание Ward’s Auto обяви ежегодната си класация за 10-те най-добри двигателя в света. За първи път в списъка са включени хибридни агрегати, а очаквано от десетка са извадени моторите на Volkswagen.
В САЩ избраха най-добрите двигатели
3,0-литров бензинов турбо мотор - BMW 340I. Снимка: BMW


Сред претендентите за отличията са общо 31 двигателя, които журналистите от изданието са тествали през октомври и ноември 2015 г. Автомобилите с тези силови агрегати трябва да отговаря на две условия – да се предлагат в серийно производство и да не струват повече от 61 000 щатски долара.

Експертите са оценявали мощността, въртящия момент, икономичността, шума и други характеристики на моторите. Десет от двигателите са участвали в конкурса и през 2014 г., докато останалите са напълно нови или са обновени.
В САЩ избраха най-добрите двигатели
2,0-литров бензинов турбо мотор за Volvo XC90. Снимка: Volvo

В Топ 10 влизат два атмосферни V6, един V8, два 4-цилиндрови с турбина, редови 6-цилиндров с турбо, както и турбо дизели V6 и „боксер” на Subaru. Има и хибридни агрегати, в чийто състав са включени електромотори, използвани от Chevrolet Volt, Hyundai Sonata и Toyota Prius.

Най-добрите двигатели според Ward’s Auto:

3,0 л. бензинов турбо мотор I-6 (BMW 340i)
3,6 л. V6 (Chevrolet Camaro/Cadillac ATS)
1,5 л. 4-цилиндров двигател/120-киловатов електромотор (Chevrolet Volt EREV)
5,2 л. V8 (Ford Shelby GT350 Mustang)
2,0 л. 4-цилиндров двигател/50-киловатов електромотор (Hyundai Sonata PHEV)
3,5 л. V6 (Nissan Maxima)
3,0 л. Турбо дизел V6 (Ram 1500 EcoDiesel)
2,0 л. Турбо с 4 цилиндъра Boxer (Subaru WRX)
1,8 л. 4-цилиндров двигател/53-киловатов електромотор (Toyota Prius HEV)
2,0 л. Турбо/Механичен компресор, 4 цилиндъра (Volvo XC90)

Снимки: BMW, Volvo

Още по темата:
Американци избраха най-добрите двигатели на 2014 г.

 


 

Тагове: wards auto
0 от 500
  • #14
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Там, където правилата не са ясни е ясно кой винаги печели - ВАГ естествено. Измамата, лъжите и манипулациите са тяхна запазена марка. Факт!
  • #13
    19 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    В тази класация поне е ясно по какви критерии са ги оценявали. В БГ класацията "автомобил на годината", аз не видях разписани такива критерии, така че не стана много ясно как Шкода СуперБ стана въпросният автомобил. Ако въпросната класация беше изготвена в БГ на 1-во, 2-ро и 3-то място щеше да е ФВ ;))))).
  • #12
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Фиат мачка ВАГ за пореден път на всички пазари, на които ВАГ няма такова корупционно и лобистко влияние - САЩ, Цяла Южна Америка - В пряка конкУренция ФИАТ смачка VW в Южна Америка, където искат здрави автомобили на добра цена.Сузуки пък изцяло разтрогнаха договора си с VW, за да купуват двигатели от ФИАТ, а не от VW - изключително показателно за качествата на италианските двигатели над тези на VW.Всичко това на нормалния човек му показва, колко по-напред са ФИАТ от VW, само на *** селски НЕ
  • #11
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    хАха глупости, 1.9 дизела със 190 коня на ФИАТ от преди 7 години прави смешен "новия" 2.0 tdi на VW. При фиатовския напрактика липсва лаг, защото е с две турбини една за ниските и една за високите обороти, а разхода му е смешен на фона на динамиката, която предлага. Отделно и отговаря на нормите в ЕС и САЩ, а не като вагенските изпълнения да са принудени да лъжат със спец. софтуер.
  • #10
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Баварският дизел е без конглокенция по разход,динамика и екология.
  • #9
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дизеловите VW са извадени по политически причини. Който кара съвременен VW дизел знае за какво става въпрос - при 2.0 няма конглокенция като балансирана работа и бърза реакция и минимизиране на лаг-а. Разхода също е много добър.
  • #8
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    BMW POWER!
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Лошото на турбо моторите и тези с принудително пълнене е пониженият ив ресурс. Липсват старите малки атмосферници.
  • #6
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Новия трилитров бензин на БМВ е уникален двигател. Продава се по каталог като 320 коня но тестван на стенд показва между 360-380 коня на гумите!
  • #5
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    То 2/100 при 300 кс на 2 тона кола разход ли е :)КПД-то отива над 1