IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Върхът в гамата на Renault

Тест на новия седан Talisman

Върхът в гамата на Renault

Френската Renault е доказан майстор на компактните автомобили, а с въведените наскоро модели Captur и Kadjar доказа, че знае как се създават успешни кросовъри. Сега наред е Talisman, който трябва да се наложи сред големите седани - тези от сегмент D, в който са разположени върховите модели на повечето масови производители на автомобили в Европа.

Луксозният френски модел се изправя срещу автомобили като VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis. За разлика от тях седанът на Renault тепърва трябва да си изгражда име. Но това не го обрича на неуспех. Новакът Talisman залага на отличителен дизайн, качествена изработка и технологии, които са новост не само за марката, но и за сегмента.
Върхът в гамата на Renault
Дизайнът продава, той е първото нещо, което клиентът вижда. Знаейки това много добре, дизайнерите на Renault са се постарали да направят автомобил, който хваща окото. Резултатът е наистина ефектен - нисък профил, широка стъпка, отличителни елементи и динамична осанка. Дизайнът е твърде субективно нещо, няма как да не признаем, че Talisman изглежда самоуверено и въвежда нови стандартни в сегмента.

Погледнат отпред, новият Talisman изглежда нисък и широк. Това е търсен ефект, за който спомагат масивната решетка на радиатора и дневните LED фарове със специфичен светлинен подпис, разположени в краищата на автомобила. Задницата е изработена в унисон - с издължени LED светлини, интегриран в капака на багажника спойлер и широки тръби на изпускателната система, позиционирани ниско в бронята.
Върхът в гамата на Renault
Технологичният екстериор кореспондира успешно с интериора, където също виждаме подобаващо внимание към детайла. Централната конзола е доминирана от вертикален дисплей с размер 8,7 инча - най-големият възможен в сегмента, а под него са разположени основните бутони за управление на системите в колата. Дисплей е използван и за уредите на арматурното табло, а точно пред очите на шофьора - пред челното стъкло, се изобразява информацията от цветния прожекционен дисплей.

Тук също е обърнато внимание на първото впечатление. Благодарение безключовия достъп до салона, Renault Talisman приветства водача и пътниците още при приближаването им към колата, активирайки дневните и задните светлини, амбиентното вътрешно осветление, както и диодите в страничните огледала, които осветяват пространството около автомобила. Когато вратата бъде отворена, приборното табло се включва, на дисплея на R-LINK 2 се появява визуална анимация, съпътствана от приветстващ звуков сигнал. Освен това шофьорската седалка (ако е електрическа) се изтегля назад, за да улесни влизането в автомобила.
Върхът в гамата на Renault
Салонът на модела може да се похвали още с качествени и меки на допир материали, както и с ергономични седалки с масаж, подгряване и вентилация, създадени по технологии от авиацията. Пространството на двата реда седалки е едно от най-големите в класа, а обемът на багажника достига цели 608 литра. Още 25 литра обем предоставят множеството ниши в интериора.
Върхът в гамата на Renault
Гамата двигатели е представена от 5 мотора - три дизелови и два бензинови. Те са част от стратегията за намаляване на работния обем, целяща редуциране разхода на гориво и нивата на вредните емисии. Двигателите са 1,5- и 1,6-литрови, но генерират мощност от 110 до цели 200 к.с. За Talisman са разработени и две нови трансмисии с два съединителя - с 6 и 7 предавки съответно.

При представянето на модела бяха налични само двете върхови дизелови версии. Те се задвижват от двигатели с обем 1,6 литра. Първият е с една турбина и развива 130 к.с. и 320 Нм, а вторият е с би-турбо и генерира 160 к.с. и 380 Нм.

И двата двигателя би трябвало да задоволят нуждите на повечето шофьори. Те са достатъчно динамични, като разгръщат максималния си въртящ момент при едва 1750 об/мин. Динамиката им леко се компрометира единствено при пълен автомобил и голямо изкачване, но това е простимо, тъй като двигателите са изненадващо икономични. Натоварените с по четирима души автомобили показаха средно потребление от само 5,6 л/100 км при теста, който се проведе с маршрут София - Банско и обратно. При умерено шофиране, може да очаквате разход с четворка отпред.
Върхът в гамата на Renault
Докато сме на тема динамика, ще отбележим една от системите, които само Renault Talisman предлага в сегмента. Тя носи името 4CONTROL и представлява технология за завиване на четирите колела. При скорост под 50-70 км/ч, задните колела завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. Над тези гранични скорости, задните колела завиват в същата посока на предните колела. Този ефект е сравним с удължаване на междуосието, като ползите са подобряване на удоволствието от шофирането, стабилността и впечатлението за сигурност.

За подобряване на динамиката служи и системата за електронен контрол на амортисьорите - новост в гамата на Renault. Тя анализира контакта с пътната настилка 100 пъти в секунда, като предлага няколко режима, включително индивидуален, спортен, икономичен, комфортен и неутрален. Системата MULTI-SENSE влияе не само на работата на шасито, но и на кормилната система, настройките на двигателя и трансмисията, осветлението в салона, уредите на таблото и др.

Подсигурени са и необходимите екстри, които да подплатят усещането за луксозен седан. Повечето от тях са базови за най-високото ниво на оборудване, което означава, че няма да се отразят на крайна цена. Ето и някои от тях - аудиосистема BOSE с 10 говорителя и активен звук, който редуцира шума в салона, акустично предно стъкло, отваряне на багажника с жест, автоматични къси/дълги светлини, активен автопилот с функция следене на движещия се отпред автомобил, система за автоматично паркиране и много други.
Върхът в гамата на Renault
Снимки: Любомир Асенов

В България Renault Talisman ще бъде наличен на пазара от месец март 2016 г. Към момента е известна единствено стартовата цена - 41 490 лв. с ДДС за версията с дизелов двигател с мощност 110 к.с.

Тех. данни на Renault Talisman

Дължина: 4,85 метра
Широчина: 1,87 метра
Височина: 1,46 метра
Междуосие: 2,81 метра
Предна/задна следи: 1,61 метра
Платформа: модулна CMF
Маса: 1390 кг.
Обем на багажника: 608 литра

Още технически данни на модела вижте ТУК

Тагове: renault talisman
0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    французите са го измислили това преди 30 и повече години, споко, просто сега са го доусъвършенствали достатъчно за серийно производство
  • #27
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това със завиващите задни колела, по съвсем същя принцип, го имаше в една версия на Hyundai Sonata преди около 10-на години. Не знам защо корейците се отказаха от това. Предполага, че е заради излишното усложняване. Имам много силно съмнение, че французите са "открили топлата вода".
  • #26
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да, пасата според мен може да бъде алтернатива на А7, а и новите пасати изглеждат повече от добре! Без обиди моля, аз не съм обидил никого, порсто написах критичен коментар. Също според мен колките в Д-сегмента трябва да имат минимум 180-200коня! Що се отнася до това творение на французите, според мен отдалеч светещите "вежди" изглеждат добре, но отблизо са доста грозновати!
  • #25
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не разбирам за какво се пените- колата е МНОГО ХУБАВА. Ай стига толкова *** с негативни коментари!!!
  • #24
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ЩО, Пасата мери ли се с А 7, ливадо?И от колко коня трябва да са двигателите в D сигмента, 300?
  • #23
    1 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Доста грозно ми се струва това чудо, пък и с тези двигатели от 100 до 200 коня, как са го нарочили за Д сегмента- не ми е ясно! Не ми се струва, че това французойче може да се мери с Пасат и А7 например!
  • #22
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хонда в Русия май хлопна кюпенците остана им да продават само на Говедарите и конярите в Америка.
  • #21
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    това Рено е 100 пъти по добре цена качество от който и да е маслояд на ***.:)
  • #20
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    много са ми забавни разни индивиди тук.. Не струвало 40к? Даже е малко. Дачия? Пхахаха... ако не беше Рено нямаше даже да си спомняте за тая марка? Тва все едно да кажеш на Jaguar XJ, че е Tata Nano... Само някой дето не е виждал тази кола на живо може да ръси подобни глупости.
  • #19
    2 rate up comment 11 rate down comment
    рено.БГ ( преди 8 години )
    А таканкана! Дижурнити добре са съ постарали!Саму минуси дъ бичити на рено-душманити и плусове за тоа връх на върхувете, низина на низинити!Насааам народе! Койту пунеделник купи 2 рена *** има 1 дачиа подарък за тъщътъ!