IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi оставя дизела на заден план

Компанията е готова с нова технология, която ще намали значително разхода на гориво

Audi оставя дизела на заден план

Скандалът с манипулираните дизелови двигатели от концерна Volkswagen накара компанията Audi да търси алтернативни способи за намаляване разхода на гориво и  обемите вредни емисии. Германците смятат да стартират масова електрификация на своите модели, която ще засегне на първо време компактните автомобили.
Audi се отказва от дизела за сметка на хибридите
Според изданието Autonews, в Audi планират да въведат в моделите си нови технологии, които ще бъдат обединени под името ISG (Integrated Starter Generator). При тях бензиновите двигатели ще бъдат оборудвани с електромотори, които ще изпълняват функция на старт-генератори.

Тази система ще улесни работата на самия бензинов мотор, като ще му позволи да се изключва не само при движение в задръстване, но и при скорост до 15 км/ч. Тя ще работи също така и при равномерно движение на автомобила с висока скорост.

Инженерите на Audi са пресметнали, че използването на ISG ще доведе до значителна икономия на горивото. Според изчисленията им и без това икономичното Audi A3 1,4 TSI Ultra, което сега харчи 6,3 л/100 км, с новата технология ще дава разход от 5,8 л/100 км.

Вече са готови и първите прототипи, оборудвани с ISG системи. Това ще бъдат моделите Audi A1, A3 и A4. Първият сериен образец с новата система ще се появи на пазара през 2017 г.

Допълнителна икономия на гориво ще дадат редица други иновативни технологии, които също ще бъдат използвани на серийните модели. Например, хибридите на Audi ще могат сами да преминават от бензин на ток, като ще взимат решение в зависимост от пътните условия, маршрута на движение и трафика.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    въпрос ( преди 8 години )
    Кой от новите дизелови коли са добри?Карам дизелов автомобил който е на 25 години и е изключително икономичен-4,5литра/100 км.На 5-6 хиляди километра харчи и по четвърт литър масло.Зимата пали прилично,поне до-17 градуса.Но е с ГНП както всички стари дизели.Има ли сега някакъв подобен автомобил който като го вземе човек примерно на 120-140 000 километра да се държи така прилично.Питам защото тоя го карам вече 17-та година и му е време за смяна.Или да се ориентирам към бензинов автомобил.
  • #6
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    AhAhAha 20 години след тойота и след колко ли не приказли от страна на ВАГ, че хибридите нямат бъдеще АУДИ сега открива топлата вода, с частична БЪДЕЩА отново интеграция на хибридно задвижване. ХАхАхахАхА цял живот са на едно човешко поколение зад конКуРенцията.Смешни немски кашони.
  • #5
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Илияка Теляка ( преди 8 години )
    Половин литър икономия и хиляди еуро за консуматива в сервиза?! Тея от ВАГ са решили да предлагат на клиентите си Спа процедури - варене в двигателно масло! Наглеци!
  • #4
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    най-сетне разбраха, че от дизели не разбират
  • #3
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А аудита фабрично на LPG кога?
  • #2
    44 rate up comment 12 rate down comment
    Пламен Кованджиев ( преди 8 години )
    Тойота това го направиха през 1997 година с Приус. За съжаление Ауди "малко" изостава с 18 години.
  • #1
    36 rate up comment 20 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    И с новата си технология няма да могат да докарат разхода на Акорд 2.0 155к.с. от 2008г!