IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В сянката на новата Astra

Изпробвахме новото поколение на модела с фарове IntelliLux LED Matrix

В сянката на новата Astra

Висок комфорт, новаторски технологии и оптимизирана ефективност, това са основните подобрения при новата Opel Astra. Убедихме се лично при локалния тест на хечбека.
В сянката на новата Astra
Започваме с уточнение, че става дума за изцяло ново поколение на модела, което означава не просто нов дизайн, а и нови платформа, двигатели, трансмисии, технологии.

Докато сме на тема дизайн, трябва да отбележим, че Opel най-накрая демонстрира приемственост по отношение на формите. Новото поколение Astra (K) напомня до голяма степен на предшественика, което не се бе случвало досега. Новият модел е по-елегантен и стилен, но въпреки това можем да открием сходства с предишната Astra - нещо, което повечето компании възприеха преди години.
В сянката на новата Astra
По отношение на платформата на новата Astra K, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с между 120 и 200 кг. при различните версии. Иновацията също така е предоставила по-просторен интериор, въпреки че външните габарити на хечбека са леко редуцирани - с 5 см на дължина с 2 см при междуосието.

Салонът е наистина просторен, като безпроблемно в него могат да се настанят четирима възрастни. Багажникът не е сред най-големите в сегмента, но е способен да побере четири средно големи куфара, което е напълно достатъчно за нуждите на повечето собственици на подобен автомобил.
В сянката на новата Astra
Трябва да отбележим, че инженерите и дизайнерите са отделили подобаващо внимание на салона - както на материалите, така и на подредбата на уредите. Твърди пластмаси могат да бъдат открити само на най-незабележимите места, което обикновено е запазена марка на премиум моделите. В горната част на централната конзола сега е разположен 7-инчов сензорен екран на инфо-развлекателната система R 4.0 IntelliLink, позволяваща пълна интеграция на голяма част от функциите на личния смартфон чрез Apple CarPlay. Системата разполага и с навигация, чиито команди се индикират на дисплея на арматурното табло. На него се показват и знаците за ограничение на скоростта, за които следи специалната камера Opel Eye.

Съществена иновация в салона на Astra K са и седалките, които също правят препратка към премиум автомобилите. За тяхната разработка са били необходими цели 5 години, както и екип от над 100 специалисти. Седалките със сертификат от AGR (Инициатива за подобряване на ортопедичното здраве на гърба) са налични в няколко версии, като върховата предлага 18 (Да, 18!) вида настройки, сред които и на широчината на страничните опори. Налични са също функции като масаж, запаметяване на индивидуалните настройки, регулируема лумбална опора, отопление и вентилация. Освен това височината на креслата може да бъде регулирана с цели 65 мм. Помислено е и за пътниците на задния ред, за които може да бъде поръчана система за отопление на двете външни места.
В сянката на новата Astra
Напълно нова е и гамата мотори на модела, като на разположение по време на теста бяха върховите към момента дизелов и бензинов двигатели. Първият е с обем 1,6 литра и генерира 136 к.с., а вторият е 1,4-литров със 150 к.с.

Вероятно дизеловият модел ще бъде по-предпочитан в Европа, тъй като предлага по-нисък разход на гориво и по-плътна тяга. Дори при натоварен автомобил - 4 човека с багаж, дизеловият Opel ускорява повече от прилично в целия оборотен диапазон. Турбо дупка не се усеща, приятно впечатление правят и изключително ниските нива на шум и вибрации. Не случайно германците наричат този мотор "шептящ дизел". Ще се отнася до потреблението, бордовата система показа смесен разход от 4,9 л/100 км.

Бензиновият двигател също заслужава внимание. Неговата тяга се усеща малко по-слабо в ниските обороти, но пък е по-отзивчив във високия оборотен диапазон. Регистрираното по време теста (20% градско, 30% извънградско, 50% магистрала) потребление бе 6,9 л/100 км.
В сянката на новата Astra
Пътното поведение на модела е добре настроено и прецизно, но ни направи впечатление отсъствието на адаптивното шаси от предното поколение. Любопитно, но дизеловият модел показа доста по-твърда возия от бензиновия, като причината затова вероятно се крие в размера на джантите и гумите. Иначе новата Astra K се усеща по-лека, по-директна и комфортна от предшественика. Адмирации заслужава кормилната система, която е изключително информативна.
В сянката на новата Astra
По отношение на технологиите, новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с предупреждение за неволно напускане на лентата, индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за аварийно спиране и други. Най-впечатляващи обаче са светлините.
В сянката на новата Astra
Да, светлините правят новата Astra новатор в сегмента, като са черешката на тортата при модела. Те са матрични - IntelliLux LED Matrix, и се предлагат като опция. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства, оставяйки ги "в сянка". Така фаровете предоставят максимална осветеност, но без да заслепяват останалите участници в движението. Те работят напълно автоматично, като автономно превключват от къси на дълги и обратно.
В сянката на новата Astra
Към момента новата Astra е налична единствено във версия с 5 врати. Предстои пускането и на комби. Цените в България започват от 29 925 лева с ДДС. Натъпкан с екстри екземпляр излиза около 50 000 лв.

Снимки: Opel / Automedia.bg

Тагове: Opel Astra
0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Не е Рено! Карал е Опел, внос от Италия. Сега само си представи комбинацията и ще ти стане ясно защо се е чупила колата. Ще питаш защо от Италия? Нямала е проблем с ръждата, трябва да ти е ясно! Ако беше от Испания, нямаше да има проблеми, значи и оттам не е!
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до none ( преди 8 години )
    Ясно е, че дъълго време си карал рено. За това си се увредил така. Съчустваме ти, но мястото ти е в др. статия - за големите (НЕ)успехи на рено в САЩ!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    А може ли честно да кажеш от каде точно си я купи ? И какъв внос беше? Аз се досещам ама всв пак добре е да споделиш и това.
  • #9
    5 rate up comment 14 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Моята беше 1.6 бензин 101 кс. Какво ли не се чупи, най-вече имах проблеми с двигателя и електрониката. Три пъти ме е оставяла по пътищата. Само с ходова част не съм имал проблем и с ръждата също, понеже беше на малко години като я купих. Двигателя гореше масло като за световно. Смених му сегменти, клапани, уплътнения на клапаните, семеринги и продължаваше да гори масло. Според мен имаше грешка в концепцията ;). Бензиновата помпа изгоря. Имах проблеми и с климатика. Списъка е много дълъг...
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Интериора и седалките са страхотни.
  • #7
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Пепи ( преди 8 години )
    Оти ми махнахте предишния коментар бре хаймани.Казвам че премиум и астра са две несъвместими неща.
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    до: none ( преди 8 години )
    Я кажи по-конкретно кое ти се е чупело през ден на Вектрата. Аз 2 Вектри смених 1,8 115 к.с и 2.0 136 к.с. и мога да ти кажа, че са много здрави коли с евтина поддръжка и изключително безпроблемни и икономични. Имаха само един недостатък и тя се наричаше ръжда. Ако не беше ръждата, това бяха перфектните коли. Бих карал и сега една такава с най-голямо удоволствие.
  • #5
    3 rate up comment 17 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Преди доста години имах Вектра Б. Това се чупеше през ден. По-голям *** не съм имал. Сегашните не знам колко са добри (и нямам и намерение да разбирам ;), както се казва никога вече), но като гледам че цените им на по 2-3 години на по 40К километра са на половината, не ми изглежда като да се се подобрили много оттогава ;)). А и познатите ми които си купиха нови инсигнии, все се оплакват че все нещо не е както трябва.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Slav78 ( преди 8 години )
    Кажете нещо за колата бе.
  • #3
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 8 години )
    "блазе" на рено че е в арабски, т.е. талибански ръце! като почнеш от управата - оня Гон е ливанец, та стигнеш до напушените арабески по заводите на рено в Мароко, Тунис и т.н. дестинациии резултата не закъснява ...