IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите

Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си

Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите

Шофьорите на нови автомобили нямат никакво доверие на технологиите и асистентите за безопасност, с които са оборудвани техните превозни средства. Това показват няколко различни проучвания, които бяха публикувани по-рано тази седмица. Те доказват, че многомилионните инвестиции и новите супертехнологии са напълно излишни и водачите масово не ги ползват.
Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си. Снимка: Ройтерс

Проучването на агенцията J. D. Power and Associates показа нещо повече – голяма част от шофьорите дори не подозират за съществуването на подобни системи. Допитване сред 4200 американски водачи, които в рамките на последните 4 месеца са се качили на нови автомобили, разкрива, че 43% от тях изобщо не се интересуват от вградените в автомобила програми.

Около 35% от анкетираните категорично отказват да се доверят на системата за автоматично паркиране, а 33% признават, че изобщо не използват проекционния дисплей на таблото (стига колата им да е оборудвана с такъв). Точно 33% са на мнение, че допълнителните мобилни приложения са напълно излишни, а 20% са готови да се откажат от мултимедийната система с гласово управление и от интернета в колата си.
Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Друго проучване – на компанията CarInsurance, показва, че повечето шофьорите не са готови да използват автопилота в превозни средства. 75% от запитаните (от общо 2200) напълно се доверяват на своите навици за управление на колата и за нищо на света не биха приели тя да се движи сама по улиците. Едва 20% са готови да инвестират и да си купят безпилотен автомобил.

Любопитното е, че на автопилота се доверяват повече в държави като Бразилия, Индия и Китай. Според анкета на Cisco Systems около 57% от разпитаните в тези страни нямат нищо против пътуване с такива автомобили. На обратния полюс са САЩ и Русия, където противниците на автономни превозни средства са повече от 60%.
Учените доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Оказва се също така, че системите за гласово управление на функциите на автомобила са по-опасни от разговорите по мобилен телефон по времена движение. До този извод стигат експертите от AAA Foundation of Traffic Safety (фонд за безопасно движение по пътищата). Те са анкетирали 257 шофьори, като са установили, че отнемането на вниманието им при използването на гласови команди в автомобила е идентично с това при писането на SMS-и зад волана.

Въпреки всичко това се оказва, че около 70% от шофьорите не се притесняват да използват стандартни технологии, в които са се превърнали мобилните телефони. Една от най-големите телекомуникационни компании – AT&T, съобщава още, че около 25% от шофьорите си общуват в социалните мрежи, докато пътуват. Подобен е и процентът, на тези които използват видеочат по време на движение.

Всичките 70%, които признават използването на смартфон в колата, са категорични, че това не се отразява на шофирането им.

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Темпомата е рай за изминаване на над 1000км в рамките на ден. Без него си мъртвец. Triforce какъв е този телевизор, който работи в движение, някой китайски декодиран?На мен лично парктроника ми е излишен, колата ми свършва 10 см след задния прозорец(комби е) Паркира се много лесно :)Ел блокажа пи диференциала е страшно полезен, затъмняващи бленди, подгреви по седалки и дюзи. Това спомага за сигурността и комфорта през зимния сезон.Най-кофти екстра ми се вижда авт. чистачки.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до: :) ( преди 10 години )
    Искаш да кажеш че трябва да караме без серво на волана иначе сме меки китки ли?Или може би искаш да кажеш че понеже ти не караш на круиз контрол то и другите не бива да го правят?Това че си явно глупав и си мислиш че карайки без екстри и неползвайки ги си големия шофер.Мисли си но не прачи на другите да ползват прогреса.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прочети си коментарите!Моите коментари са следствие на твоите. Ако твоите обноски са били на ниско ниво, което без съмнение е така, то моите са на подобно ниво, за да ти обясня, че ехидното ти заяждане не струва и не е на място. Да, слязох на твоето ниво, за да ме разбереш, но явно не си. Личат си и някой твои черти по това, че намесваш и образованието в случая пак по един елементарен и неадекватен начин. Сигурно си мислиш, че като си с висшУ, автоматично обноските ти стават добри. Да, ама не;)
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Колега, може да си шофьор от дълги години обаче обноските са на много ниско ниво. Не знам и какво ти е образованието обаче като гледам коментарите ти май и то е на това ниво. Спирам да се занимава с теб. Приятна вечер.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Долния си ти :).Даже си много долен, та се опитваш и да лъжеш. Прочети първото мнение и след него своето! Кой ли се заяжда и кой ли се прави на ***? Въпросът е риторичен. Пределно ясно се вижда. Статията е писана от някой профан по въпроса, като теб. А колкото до това дали мога да карам, паркирам и т.н. ще ти кажа, че съм професионален шофьор от дълги години и имам милиони км. Точно многото км. зад волана ме карат да знам, че повечето електронни помощници са голям благодат и необходимост.
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Долния се заяждаше за това го написах, колега Triforce. Не отричам че има много полезни функции но статията ясно показва мнението на повечето шофьори. Ето един добър пример:https://***.youtube.com/watch?v=9X-5fKzmy38
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    Е има асистенти които безспорно са полезни,парктроника е 1 от тях,даже крайно време е да се вгражда серийно,дори за малките автомобили. повечето нови модели са с ужасен обзор. Но примерно гласовото командване е излишно, Аз съм го пробвал само да проверя дали работи и до там, предполагам същото ще е с жестовете.,интернета в колата е полезен ако навигационната система се обновява чрез него или тегли карти на момента иначе тцъ ..
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Колега :), да ти дам на теб да паркираш W140-ката без парктроник, какво ще кажеш? 5 метра и 11 сантиметра е. На 6 метра, ако нямам парктроник ще слизам от колата поне 3 пъти да гледам дали не съм ударил задният. Все пак не всички шофьори имат идеална визия за автомобила назад. Това за мен не ги прави лоши шофьори!
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    "за да разбереш колко е готино колата сама да се паркира на места с 20-30 см.разстояние"Разбирам че без електронни системи не можеш да паркираш, ... ами вземи се научи не е толкова трудно.
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Карам Мазда 3. Другата седмица например ще пътувам Бургас-София-Бургас и екстри като круиз контрол и тем подобни изобщо не ги включвам. Просто ми прави удоволствие аз да си управлявам всичко. Не падам от небето така че си спести *** мисли.