IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите

Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си

Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите

Шофьорите на нови автомобили нямат никакво доверие на технологиите и асистентите за безопасност, с които са оборудвани техните превозни средства. Това показват няколко различни проучвания, които бяха публикувани по-рано тази седмица. Те доказват, че многомилионните инвестиции и новите супертехнологии са напълно излишни и водачите масово не ги ползват.
Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си. Снимка: Ройтерс

Проучването на агенцията J. D. Power and Associates показа нещо повече – голяма част от шофьорите дори не подозират за съществуването на подобни системи. Допитване сред 4200 американски водачи, които в рамките на последните 4 месеца са се качили на нови автомобили, разкрива, че 43% от тях изобщо не се интересуват от вградените в автомобила програми.

Около 35% от анкетираните категорично отказват да се доверят на системата за автоматично паркиране, а 33% признават, че изобщо не използват проекционния дисплей на таблото (стига колата им да е оборудвана с такъв). Точно 33% са на мнение, че допълнителните мобилни приложения са напълно излишни, а 20% са готови да се откажат от мултимедийната система с гласово управление и от интернета в колата си.
Учени доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Друго проучване – на компанията CarInsurance, показва, че повечето шофьорите не са готови да използват автопилота в превозни средства. 75% от запитаните (от общо 2200) напълно се доверяват на своите навици за управление на колата и за нищо на света не биха приели тя да се движи сама по улиците. Едва 20% са готови да инвестират и да си купят безпилотен автомобил.

Любопитното е, че на автопилота се доверяват повече в държави като Бразилия, Индия и Китай. Според анкета на Cisco Systems около 57% от разпитаните в тези страни нямат нищо против пътуване с такива автомобили. На обратния полюс са САЩ и Русия, където противниците на автономни превозни средства са повече от 60%.
Учените доказаха – шофьорите не обичат технологиите
Оказва се също така, че системите за гласово управление на функциите на автомобила са по-опасни от разговорите по мобилен телефон по времена движение. До този извод стигат експертите от AAA Foundation of Traffic Safety (фонд за безопасно движение по пътищата). Те са анкетирали 257 шофьори, като са установили, че отнемането на вниманието им при използването на гласови команди в автомобила е идентично с това при писането на SMS-и зад волана.

Въпреки всичко това се оказва, че около 70% от шофьорите не се притесняват да използват стандартни технологии, в които са се превърнали мобилните телефони. Една от най-големите телекомуникационни компании – AT&T, съобщава още, че около 25% от шофьорите си общуват в социалните мрежи, докато пътуват. Подобен е и процентът, на тези които използват видеочат по време на движение.

Всичките 70%, които признават използването на смартфон в колата, са категорични, че това не се отразява на шофирането им.

0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пиша за намаляване на скоростта, а не за спиране, както ти пишеш. Прави разлика! С темпомата можеш да намаляваш скоросттаТака е нали! Как действа тогава? Като спирачка, нали! Моторна спирачка му се казва това.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не съм в час с темпоматите да, само ги ползвам вече повече от 10г."а с лостчето на темпомата, т.е. ръчна газ и спирачка."Копвам ти това което си писал, защото може би го забравяш. Не, не може да се използва като ръчна спирачка, пак го казвам. Може да се ползва като моторна, което е напълно различно! Или не може да се изразяваш добре или не разбираш от темпомат грам!Относно как си държиш непрекъснато крака на спирачката, направо не искам да го коментирам
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Звездичките *** в мнението ми е думата ***.*** на кола, а не ***, като този, който е измислил цензурата в сайта.Такава цензура и през бай Тошово време не е имало. Да живеят новите съединени еврогeйски щати!
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ти как караш с крак непрекъснато на спирачката? Това е толкова несвойствено, че не знам защо въобще го пишеш.А ти как караш с крак на газта? Ей така се кара и с крак на спирачката с тази разлика, че не е натискаш. Кое ми е несвойственото да си държиш опрян крака в някой ***? Дори и да не е опрян все тая. Къде прочете за спиране? Пиша за намаляване на скоростта! Ти май изобщо не четеш и само си съчиняваш неща, които никой не е писал. Хич не си в час с темпоматите.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Ти как караш с крак непрекъснато на спирачката? Това е толкова несвойствено, че не знам защо въобще го пишеш. С темпомат в града не карам заради това, винаги някой може да се преустрои внезапно. Не знам за кой темпомат говориш, но каква спирачка там? Връщаш назад и колата забавя, но не спира! Аз също управлявам скоростта с темпомата нагоре-надолу, но определено няма как да спреМоя всъщност работи от 30 до 170 км/ч
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кое по-точно ти се струва опасно в града с темпомат? Той ти поддържа само скоростта. Кракът ти е на спирачката и нямаш никакъв проблем. Освен това е готино, когато можеш да регулираш скоростта по-висока/по-ниска не с крак, а с лостчето на темпомата, т.е. ръчна газ и спирачка. В града е супер, а извън града е безценно. Краката ти почиват от непрекъснатото натискане на *** особено в трафик и задръстване. Да не говорим за автоматика какво удоволствие е да караш. Няма по-добро от автоматика.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    темпомата ми се струва опасен в града. Аз карам в часовете пик и не мога да го ползвам. Вероятно може по времето когато ти го ползваш. Когато свикнеш с него става по лесно, отколкото с *** Относно екстрите, на всеки му е ясно че може и без тях, но защо?
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И все пак...извади вибратора с презерватива от там, където cepe6 и не ни занимавай с твоите екстри! Разбрахме, че екстрите на колите не те кефят, а едни други ти харесват, но моля те, тук не е мястото да споделяш интимната си извратеност!
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    И все пак.. ( преди 10 години )
    Един вибратор и един презерватив стояли в един килер и презервативът казал на вибратора: - Какво трепериш бе, нали мен ще изхвърлят, а не тебе! Лека вечер!
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Темпомата е рай за изминаване на над 1000км в рамките на ден.Що,ако минаваш 100-200-300 км.не е ли рай или само за 1000 е рай?Темпомата и в града го ползвам.Особено вечер,когато е по-малко движението и съм на булевардите и има зелена вълна пущам си го на съответната скорост и се прибирам по възможно най-бързия,удобен и безопасен начин.Не мога да разбера хората,които отричат екстрите и казват,че е по-добре без тях или ако ги имаш не си шофьор.Доста тесногръдо и ограничено мислене е това.