IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors

Според Боб Луц компанията за електромобили е обречена

Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors

Една от големите легенди в автомобилния бранш – Боб Луц, предрече сериозни проблеми за производителя на електрически автомобили Tesla Motors. В интервю за изданието Road&Track бившият топ мениджър на BMW, Porsche, Ford и GM дори допусна, че компанията на Илон Мъск може и да не оцелее.
Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors
„Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянти хора, които правят невероятни неща. Именно обаче този новаторски подход към нещата може да прецака всичко и съвсем скоро Tesla да изпадне в огромна беда”, категоричен е Луц.

Според роденият в Швейцария преди 83 години бизнесмен основната причина за това е, че съвсем скоро най-големите производители в света ще започнат да инвестират огромни суми в електромобили. И в стремежа си за постигане на по-ниска цена и съответно повече продажби те просто ще премажат Tesla.

Друг сериозен проблем е решението на собственика и президент на компанията Илон Мъск да продава моделите си само в самостоятелни шоурумове. Луц е на мнение, че това е наливане на пари в бездънна яма и посочва, че същият проблем е срещнал и самият той по време на работата си в Porsche.

„Явно Мъск смяташе, че щом фирмените магазини на Apple работят успешно, то и тези на Tesla ще могат. Само че при Apple се продават смартфони и лаптопи, които се нуждаят от една витрина и от персонал от деца. Докато една автокъща заема огромно пространство, има нужда от сграда, зарядни станции и огромен персонал. Нужни са не само търговци, но и сервиз, финансов отдел и така нататък. А това е огромна инвестиция, която трудно ще се изплати”, смята Лтц.

Снимка: General Motors

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Фактите ( преди 10 години )
    Момчета вижте продажбите на Тесла за 2014 в САЩ: 17300. Нисан LEAF 32000, Шеви Волт 18805, БМВ i3 6092, Фиат 500 5132, Смарт ED 2594. Тесла отдавна не са сами на този пазар и конглокентите им се справят не по-зле.
  • #20
    2 rate up comment 6 rate down comment
    BRAT ( преди 10 години )
    Баварец, Тесла продава два пъти повече от Шеви с Волт (за 2014 и 2015 до момента). Сега погледни базовите цени на двете коли и ще разбереш кой къде се намира. И аз де те питам какво ще стане когато тръгне в продажба Мoдел Х и малкия Mодел 3 през 2016? Знаеш ли какво увеличение на продажбите се очаква с Модел 3 предвид на това как пазара прие Модел ЕС? И друго, и в момента никой не пречи на големите да си вземат своето при електричките,ама не се случва и всичко останало са само спекулации.
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Една компания не мине ли на печалба до 2-3 години е обречена. Сега тези загуби се поемат от активите не Мъск и от инвеститорите, но тези инвеститори ще искат да видят рано или късно печалби, а досега Тесла е все на загуба.
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    До Анонимен 7. Тесла губеха по 3К $ на всяка кола сега губят по 4К $ и то без конглокенция, нали се сещаш какво ще стане като дойдат големите: Тойота, Нисан, БМВ, Мерцедес, ГМ? Просто Тесла проправя и прави пазара, който след това ще бъде превзет от други, Тесла може и да остане на пазара, ако успее да запази клиентите си, но ще предлага малко бройки на огромни цени и ще трябва да иде в сегмента на скъпите автомобили. Но никога няма да стане голям играч.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    трудно им е на старчоците, макар и легенди в бранша, да преглътнат успеха на автомобил без ДВГ...тесла е бъдещето, а ти, Луц, немаш място там!що се отнася до собствените шоу румове - Мъск се опита да се бори срещу супер мощното лоби на дилърите, които не позволяват да бъдат изхвърлени от уравнението, те се явяват един допълнителен рудиментарен ***, но по сила са сравними с оръжейното им лоби.Анадънмо!?
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 10 години )
    Заглавие на ройтерс от 10 август 2015 година: "Tesla burns cash, loses more than $4,000 on every car sold". Тесла са обречени за съжаление рано или късно ще фалират.
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    а ако събереш всички продажби на PHEV ще получиш много повече от продажбите на Тесла. там няма монополист. това ти казва Лутц - какво ще стане с Тесла като дойдат големите ? ами като дойдат на Тойота кондензаторните хибриди...
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    шеви волт е най-добре продавания плуг-ин хибрид в щатите бе БРАТ. по добре се продаваот плуг-ина на приус. и сигурно печели пари
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    За мен има и вдна друга згрешена атратегия на Тесла,продалжават да наблягат на излишна мощност и демонстрация на ускорение като на супер спортни автомобили, какъвто всъщност Тесла не е...Но както и други колеги спонаха единствено пазара ще покаже най-добре!
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    BRAT ( преди 10 години )
    Момчета, всеки да си прави изводите, затва имате глави на раменете. Вижте дядото само до каква кола позира, проектът Волт, който всеки може да провери колко не се продава спрямо Модел ЕС. Просто един от най-големите мениджъри на т.нар, три големи в САЩ храни с глупави аргументи ново-настъпваща фирма, която с един модел скри шапката на големите баТки. Той не може да види "кейса" на Тесла, просто щото правенето на бизнес се променя, нагласите на потребителите също.