IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors

Според Боб Луц компанията за електромобили е обречена

Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors

Една от големите легенди в автомобилния бранш – Боб Луц, предрече сериозни проблеми за производителя на електрически автомобили Tesla Motors. В интервю за изданието Road&Track бившият топ мениджър на BMW, Porsche, Ford и GM дори допусна, че компанията на Илон Мъск може и да не оцелее.
Легенда в бранша предрече катастрофа за Tesla Motors
„Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянти хора, които правят невероятни неща. Именно обаче този новаторски подход към нещата може да прецака всичко и съвсем скоро Tesla да изпадне в огромна беда”, категоричен е Луц.

Според роденият в Швейцария преди 83 години бизнесмен основната причина за това е, че съвсем скоро най-големите производители в света ще започнат да инвестират огромни суми в електромобили. И в стремежа си за постигане на по-ниска цена и съответно повече продажби те просто ще премажат Tesla.

Друг сериозен проблем е решението на собственика и президент на компанията Илон Мъск да продава моделите си само в самостоятелни шоурумове. Луц е на мнение, че това е наливане на пари в бездънна яма и посочва, че същият проблем е срещнал и самият той по време на работата си в Porsche.

„Явно Мъск смяташе, че щом фирмените магазини на Apple работят успешно, то и тези на Tesla ще могат. Само че при Apple се продават смартфони и лаптопи, които се нуждаят от една витрина и от персонал от деца. Докато една автокъща заема огромно пространство, има нужда от сграда, зарядни станции и огромен персонал. Нужни са не само търговци, но и сервиз, финансов отдел и така нататък. А това е огромна инвестиция, която трудно ще се изплати”, смята Лтц.

Снимка: General Motors

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тя и той ( преди 10 години )
    Тесла не губи по 3000 долара на продадена кола а 4000 долара. 2013 били продали 21500 а 2015 щяли да продадат 33000, е как ще стане това като до месец септември са продали смао 17000? Или очакваш за 3 месеца да продадат, толкова колкото са продали за 9 от началото на годината?
  • #30
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    От една продадена Тесла еС, американската компания Тесла губи 4000 долара, докато японската компания Панасоник печели сигурно към 10000. Помислете добре върху този факт, може и да ви просветне че пропагандните партенки често се разминават с реалността.
  • #29
    6 rate up comment 3 rate down comment
    smoky ( преди 10 години )
    някакъв си дъртак дава съвети,не е важно кой,какво....а ние потребителите да караме на 100% електрички,защото това е бъдещето! гледам дъртия се е подпрял на този шевролет..... по-добре да си стои там.да преработваш петрол за да добиваш гориво си е направо разточителство,осъзнал го е много отдавна Циолоковски( бащата на реактивните двигатели). запомнете: електрички- това е!
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    анонимка, има голяма разлика между батерии разработени за автомобилни приложения като тия в хибридите на Тойота и батерии за лаптопи като тия в Тесла.
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Изкуфял дядка ( преди 10 години )
    До Изкуфял дядка,момче като се опитваш да пишеш на английски, поне научи правописа, че така само се излагаш.
  • #26
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Изкуфял дядка ( преди 10 години )
    Някакъв си дядка, който зял живот е работил за някой, като щатен служител, тръгнал да дава акъл на геният Елън Мъск.No coment!
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    И Швабен как ще се наложи да сменят батериите в гаранция? До вчера обяснявахте как издържат над 10г без съществена промяна Днес в Тесла вече са за смяна...
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    " погледни базовите цени на двете коли и ще разбереш кой къде се намира."Там е работата че Шеви Волт ползва платформа, двигател и сума ти компоненти от вече разработени модели като Крузе и съответно цената му на производство е много по-ниска от на Модел С. Без печалба производителя е обречен. Само с пропагандни партенки капитал се набира бързо, но за кратко време.
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Тесла са пътници, това е ясно. Тепърва ще имат да правят рзходи, като им поостареят колите с и се наложи да сменят по 2-3 батерии гаранционно за своя сметка. Автомобилния бизнес не е като на електронните джаджи дето през две години изкарваш нов модел правен в Китай за стотинки, а старите отиват в кошчето.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Аз ( преди 10 години )
    За 2014 година в САЩ Шеви Волт има повече продадени коли от Тесла модел М. Нисан LEAF има два пъти повече продадени коли от Тесла!!!