fallback

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

За първите 9 месеца на годината първенец по продажби е Toyota

Скандалът с дизеловите коли на Volkswagen AG оказа влияние на представянето на концерна на световните пазари, предава Bloomberg. Германският производител загуби лидерската си позиция, отстъпвайки я на японската Toyota Motor Corp. Снимка: Ройтерс Концернът Volkswagen AG стартира годината със сериозен ръст, като оглави класацията по продажби в света за първото полугодие на 2015 година. Резултатът за първите 9 месеца на годината обаче е по-слаб от този на Toyota Motor Corp., която излиза начело. Продажбите на японския автомобилен гигант достигат 7,49 млн. автомобила, докато при Volkswagen AG наброяват 7,43 млн. И при двете компании е отбелязан спад от 1,5% за периода, сочи информацията на Bloomberg. Третото място е за концерна General Motors, който съобщи за 7,2 млн. продажби. Прогнозите на анализаторите за последното тримесечие са за по-сериозен спад при реализациите на Volkswagen AG. Все пак изнесените днес данни обхващат продажбите на концерна до края на месец септември, а дизеловият скандал избухна в средата на същия месец. Освен това германският концерн спря продажбата на засегнатите си дизелови модели, като е изправен и пред скъпа сервизна акция, засягаща 11 млн. коли в света. Ситуацията се усложнява и от факта, че продажбите на Volkswagen AG на най-големия пазар за компанията - Китай, отбелязват спад от 7,4% за периода януари-септември 2015 г. "Toyota ще бъде номер 1 през тази година", категорични са анализаторите на базираната в Япония компания Advanced Research. "Volkswagen е изправен пред сериозен скандал в Европа и САЩ, а продажбите на компанията в Китай спадат", аргументират се специалистите. 

Тагове:
fallback
  • #53
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "производствената система на Тойота е много стара и отдавна възприета от всички "на глобално ниво""Хех, верно ли? Я потърси в гугъл "Boeing wants to go deeper into Toyota-style lean production for planes" и прочети. Airbus тъкмо я въведоха. Всички големи компании има още много да учат за производствената система на Тойота. А ще я научат когато ги стигнат по печалба при подобно качество на продукта.
  • #52
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Не, няма нищо общо - производствената система на Тойота е много стара и отдавна възприета от всички "на глобално ниво".Тук става дума за клъстъри от фирми, институти, стандарти, софт- и хардуер за интелигентно автономно адаптивно свързано производство (днес заради един детайл и най-пълната автоматизация се настройва ръчно с дни, преди да се пусне). Така ще има спец.продукт по поръчка на клиента, но на цена на масова стока...Японците малко изостават в момента...
  • #51
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    От една продадена Тесла еС, американската компания Тесла губи 4000 долара, докато японската компания Панасоник печели сигурно към 10000. Помисли добре върху този факт, преди да рецитираш пропагандни партенки като индустрия 4 и подобни.
  • #50
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Тая индустрия 4.0 е интерпретация на производствената система на Тойота на глобално ниво. Виртуални икономики и прочее тъпотии които носят само виртуални пари. А някой трябва да произвежда реалните продукти. Японците са абсолютно водещи в силова електроника, батерии, композитни материали, горивни клетки, роботика, искуствен интелект и кво ли не още. Все реални неща, носещи реални пари.
  • #49
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    в гугъл -> индустрия 4Японците много изпускат от глобализацията напоследък. Изолирали са се на острова си, дори спрямо съседен Китай. А днес музиката свири в САЩ, ЕС и Китай - който не участва на партито ще гладува!
  • #48
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Германците са много напред по отношение на автоматизация, роботика и изкуствен интелект - говорят вече за Индустрия 4.0 - а японците изостават доста, що така?"Ха-ха, това опит за виц ли беше?
  • #47
    дддо Дишо ( преди 9 години )
    "как се променя начина, по който се притежава един автомобил"Като не се притежава въобще (кар-шеъринг)!Ако повече хора ползват една кола както ползват химическо чистене, продажбите ще паднат в пъти, както продажбите на химически перални инсталации не са много.В бъдеще атобизнесът ще зависи от ИТ инфраструктурата на колите (не колко харчат и т.н. - това ще е еднакво оптимирано за всички).А там законодатели са големите американски ИТ концерни - знаеш.
  • #46
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Германците са много напред по отношение на автоматизация, роботика и изкуствен интелект - говорят вече за Индустрия 4.0 - а японците изостават доста, що така?
  • #45
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Преброени са дните дните единствено на вагонетките, защото без канцерогенните си тракалници са голи като пушки в технологично отношение. Японците са много напред по отношение на автоматизация, роботика и изкуствен интелект. А Гугъл и Епъл са софтуерни гиганти, с огромни печалби и нищожни производствени разходи. Автомобилния бизнес съвсем не е с такива лесни печалби, там трябват огромни инвестиции.
  • #44
    Дошо ( преди 9 години )
    Google и Apple навлизат все по-смело в автомобилната индустрия и променят начина, по който хората притежават и карат превозните си средства, пише в свой анализ Ройтерс.Кечно я кажи как се променя начина, по който се притежава един автомобил?Някакви други документи ли трябват, какво?Кажи и как се променя начина на шофиране като има таблет в колата и като няма?През него ли се гледа вместо през предното стъкло, вместо *** ръчки на таблото ли ще има?
fallback
Последни