fallback

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

За първите 9 месеца на годината първенец по продажби е Toyota

Скандалът с дизеловите коли на Volkswagen AG оказа влияние на представянето на концерна на световните пазари, предава Bloomberg. Германският производител загуби лидерската си позиция, отстъпвайки я на японската Toyota Motor Corp. Снимка: Ройтерс Концернът Volkswagen AG стартира годината със сериозен ръст, като оглави класацията по продажби в света за първото полугодие на 2015 година. Резултатът за първите 9 месеца на годината обаче е по-слаб от този на Toyota Motor Corp., която излиза начело. Продажбите на японския автомобилен гигант достигат 7,49 млн. автомобила, докато при Volkswagen AG наброяват 7,43 млн. И при двете компании е отбелязан спад от 1,5% за периода, сочи информацията на Bloomberg. Третото място е за концерна General Motors, който съобщи за 7,2 млн. продажби. Прогнозите на анализаторите за последното тримесечие са за по-сериозен спад при реализациите на Volkswagen AG. Все пак изнесените днес данни обхващат продажбите на концерна до края на месец септември, а дизеловият скандал избухна в средата на същия месец. Освен това германският концерн спря продажбата на засегнатите си дизелови модели, като е изправен и пред скъпа сервизна акция, засягаща 11 млн. коли в света. Ситуацията се усложнява и от факта, че продажбите на Volkswagen AG на най-големия пазар за компанията - Китай, отбелязват спад от 7,4% за периода януари-септември 2015 г. "Toyota ще бъде номер 1 през тази година", категорични са анализаторите на базираната в Япония компания Advanced Research. "Volkswagen е изправен пред сериозен скандал в Европа и САЩ, а продажбите на компанията в Китай спадат", аргументират се специалистите. 

Тагове:
fallback
  • #63
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    "Тойота са създали Кайзен"Разбрах, ама ти разбери, че всички са я възприели отдавна!Осен това двете компании имат сходен оборот, брой коли, процентуална печалба, цени на суровините, глобални заплати и пр. разходи... значи при 2 пъти по-малко хора има едни бая пари, които се губят и аз ти обясних къде са отишли. Иначе не се получава уравнението.
  • #62
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    На мен ми е ясно какво се опитваш да кажеш, но то просто не е вярно. Тойота са създали Кайзен - най-ефективната система на производство. Затова произвеждат повече с по-малко ресурси. ВАГ са другата крайност - там нищо не става без профсъюзите и това е предпоставка за неефективно и некачествено производство. ВАГ досега бяха печеливши заради срастването си с държавата, но вече и на това не могат да разчитат, защото минаха всякакви граници. Оттук натам ще вървят само надолу.
  • #61
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Добре, Тойота ползват МАЛКО повече компоненти разработени от доставчици, но достатъчно, че да могат да имат 200 хил служители по-малко.200 хил може да ти звучи много, но по света за 10-ина автоконцерна работят много милиони хора - Тойота просто имат преместени едни 200 хил на друг адрес, които ВАГ е оставил на същия адрес - сега по-ясно ли е?
  • #60
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ха-ха-ха, как да ти вярвам на тия плитки лафове? Денсо поне са част от Тойота Груп, докато Bosch, Aisin, ZF, Delphi, Mahle, LG, Valeo, Honeywell, Bridgestone са съвсем независими официални за ВАГ доставчици. Да твърдиш че Тойота ползват много повече компоненти разработени от доставчици от ВАГ е несериозно. А, Aisin ли казах - ми че те от Тойота груп бе, пък правят скоростни кутии за Порше Кайен и 911. Хайде като се сетиш за нещо което ВАГ доставя на Тойота да не пропуснеш да ме осведомиш..
  • #59
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    И що не вярваш? Чувал ли си за Денсо? Това е доставчик, някога част от Тойота, сега отделен, 150 хил души. Просто на ВАГ "Денсо"-овците са си останали у дома. Кое толкова те озадачава?По принцип всички имат ишлеме, и при нови проекти даже, но при Тойота е много по-силно изразено, това казах.
  • #58
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ха-ха-ха, стига бе ВАГи, стига с тия смешки! Тойота няма как да стане лидер по технологии и качество на продукта с работа на ишлеме. Приус и Мирай да не би да са разработени на ишлеме. То бива идиотизми, ама ти чупиш всякви рекорди. Хайде, стига се излага повече, бягай да почиваш вече.
  • #57
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Това е факт, повярвай.ВАГ даже като поръчва на доставчици, участва много в развоя, вре се, контролира, координира... това коства много ресурс... но такива са традициите.Тойота е повече търговец - купува нещата, окомплектова ги макс.бързо и евтино и ги пласира.Предимствата ти ги каза - по-евтино, гъвкаво.Недостатък - прим. оня проблем с *** не можаха сума време да разберат какъв е, кой и как го е направил, как ще го оправят и колко ще струва...ВАГ ги лови тия неща в зародиш.
  • #56
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ха-ха, ВАГ си били произвеждали сами "много" неща, пък Тойота купували на ишлеме.. това поредния опит за виц ли беше? Печалбата на Тойота е двойно по-голяма въпреки че са много по-напред технологично, така че е пределно ясно коя стратегия е по-добре дългосрочно - тази на Тойота. ВАГ са пълен провал в дългосрочен план, даже се съмнявам да излязат на печалба следващите 4-5 години.
  • #55
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Имах предвид АВТОМОБИЛОстроителите, че въведоха системата отдавна, още преди 20 години.Печалбата на Тойота годишно е около 2 пъти по-голяма от на ВАГ защото ВАГ сам си произвежда много неща, а Тойота купува на готово евтино ишлеме из Азия и пр, което е и причината да има наполовина по-малко служители. Забелязал си нещо, но не си се досетил защо е така.Иначе и двете имат малка печалба отнесено към оборота, който е еднакъв, т.е. не се знае чия стратегия е по-добра дългосрочно (има + и - ).
  • #54
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    За сравнение, печалба на Тойота годишно е около 2 пъти по-голяма от на ВАГ, при положение че Тойота има почти наполовина по-малко служители и в пъти по-качествен и технологичен продукт. Това ако е изоставане...
fallback
Последни