fallback

Volkswagen загуби лидерската си позиция на пазара

За първите 9 месеца на годината първенец по продажби е Toyota

Скандалът с дизеловите коли на Volkswagen AG оказа влияние на представянето на концерна на световните пазари, предава Bloomberg. Германският производител загуби лидерската си позиция, отстъпвайки я на японската Toyota Motor Corp. Снимка: Ройтерс Концернът Volkswagen AG стартира годината със сериозен ръст, като оглави класацията по продажби в света за първото полугодие на 2015 година. Резултатът за първите 9 месеца на годината обаче е по-слаб от този на Toyota Motor Corp., която излиза начело. Продажбите на японския автомобилен гигант достигат 7,49 млн. автомобила, докато при Volkswagen AG наброяват 7,43 млн. И при двете компании е отбелязан спад от 1,5% за периода, сочи информацията на Bloomberg. Третото място е за концерна General Motors, който съобщи за 7,2 млн. продажби. Прогнозите на анализаторите за последното тримесечие са за по-сериозен спад при реализациите на Volkswagen AG. Все пак изнесените днес данни обхващат продажбите на концерна до края на месец септември, а дизеловият скандал избухна в средата на същия месец. Освен това германският концерн спря продажбата на засегнатите си дизелови модели, като е изправен и пред скъпа сервизна акция, засягаща 11 млн. коли в света. Ситуацията се усложнява и от факта, че продажбите на Volkswagen AG на най-големия пазар за компанията - Китай, отбелязват спад от 7,4% за периода януари-септември 2015 г. "Toyota ще бъде номер 1 през тази година", категорични са анализаторите на базираната в Япония компания Advanced Research. "Volkswagen е изправен пред сериозен скандал в Европа и САЩ, а продажбите на компанията в Китай спадат", аргументират се специалистите. 

Тагове:
fallback
  • #73
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "130 милиарда струваха ВАГ преди скандала, Тойота 180 - разликата я обясних."Само ако сравниш пика на ВАГ с минимума на Тойота за 2015. В момента, след като стана ясно че всичките технологии на ВАГ са пропагандни партенки, стойностите са: Тойота - 193 милиарда, ВАГ - 60 милиарда. Тойота са с над три пъти по-висока пазарна оценка. Това са фактите. Интерпретациите ти не отговарят на тях, следователно са безсмислени.
  • #72
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    "при ВАГ преобладават нискоквалифицираните конвейрни работници"Доста от нещата се правят на ръка - при ВСИЧКИ производители. Макар, че се ползва апаратура - отново еднаква в цял свят. Значи отново доказателство, че Тойота повече купува, ВАГ повече разработва сам. Ти сам си носиш доказателствата, аз само ти ги посочвам, хаха.130 милиарда струваха ВАГ преди скандала, Тойота 180 - разликата я обясних.Безпомощен си пред фактите! Признай накрая, че съм прав.
  • #71
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    110 милиарда струваха ВАГ преди скандала. След него паднаха на под 60. И да, няма нищо чудно че персонала на Тойота е два пъти по-скъп. При тях работят повече високоплатени опитни инженери, разработващи нови технологии със скъпа апаратура, докато при ВАГ преобладават нискоквалифицираните конвейрни работници.
  • #70
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    ...Значи Тойота хвърля същите разходи/инвестиции върху 2 пъти по-малко хора, което би значело, че персоналът е два пъти по-скъп, което е абсурд! Значи остава да са купили нещо допълнително отвън - няма трета възможност.
  • #69
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Пазарната капитализация падна заради дизел скандала, но по принцип е малко по-ниска точно заради тия 67% - дивидентите са повече, но остави акционерите и борсите, говорим за реална икономика: колко е произведено, колко е получено, колко е похарчено. Също и реалните асети са еднакви (То 400, ФВ 390), и задълженията (То 260, ФВ 280) и разпределнието, доколкото е прозрачно... направо като 2 капки вода са.
  • #68
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    И по въпроса че всички били възприели Кайзен - Принцип 1 гласи: Базирайте управленските си решения на далновидна философия, дори за сметка на краткосрочни финансови цели. ВАГ дори него не покриват. Тойота хвърлиха огромни средства за разработка на хибриди, силова електроника и горивни клетки. Първоначално бяха на загуба от това, но сега им се отплаща. ВАГ предпочетоха краткосрочната печалба и всичките им технологии се изчерпват с канцерогенния дизел. Това на тях сега също им се отплаща.
  • #67
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Хехе, отношението между 25 милиарда печалба и 15 милиарда печалба е 67%, не 4%. Освен това Тойота е заделила повече средства за развойна дейност от оборота преди да сметне печалбата. Пазарната капитализация на Тойота към края на юни е 220 милиарда, докато на ВАГ - 110 милиарда. Ти, при положение че твърдиш че са с еднакви обороти и печалби, на какво отдаваш тая огромна разлика?
  • #66
    дддо Швабен зи каске ( преди 9 години )
    Значи за цяла година по 4:Тойота 230 млрд оборот, 25 млрд печалба = 11%Фолксв 220 млрд оборот, 15 млрд печалба = 7%(220 го нямаше там, но го сложих при 1,1 долара за евро)Значи същите обороти и относителни печалби (4% разлика и двете).Но Тойота е с 2 пъти по-малко персонал, 2 пъти по-стройна организация! Значи би трябвало да е спестила теорет. до 50% разходи, които да се появят като печалба. Но тях ги няма. Значи ги е получил някой друг, като текущ разход или инвестиция.
  • #65
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    756 billion ($6.16 billion) in the April-June period, the carmaker's fiscal first quarter.That was more than one-and-a-half times bigger than the $3.85 billion operating profit reported by rival Volkswagen AGИ това е преди да започне срива в Китай. А сега пък, след като стана ясно че най-модерните технологии на ВАГ са всъщност прикрити канцерогенници, печалбата на ВАГ за следващите няколко години ще се изпари.
  • #64
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    За пореден път ти повтарям че печалбата на Тойота е доста по-голяма, като освен това имат много по-голям бюджет за развойна дейност на модерни технологии. Ето, по последни данни: Toyota reported a 9.1 percent increase in operating profit to
fallback
Последни