IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт

Най-добрите дизелови двигатели на концерна

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт

Избухналият скандал с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen няма скоро да бъде забравен. Ясно е, че трите мотора, които бяха хванати със софтуер, снижаващ вредните емисии, ще бъдат заклеймени и пратени в историята. Какво обаче ще се случи с други, наистина впечатляващи дизели на концерна предстои да видим.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Факт е, че ако направиш 10 пъти добро, ще се запомни 11-ия, в който си направил гаф. Все пак Volkswagen не винаги е хитрувал с електронното оборудване и екологичните показатели. Концернът е правил дизели, които заслужават уважение. И които също ще влязат в историята. Ето 5 от тях.

Volkswagen XL1, Два цилиндъра, 48 к.с.

Хибридният Volkswagen XL1 спокойно може да бъде включен в римейк на филма „Завръщане в бъдещето”. Той прилича на изложбен експонат, но всъщност е сериен автомобил, който от 2014 г. се предлага в Европа.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Машината е по-къса от Polo и по-ниска от Porsche Boxter, като се предлага в серия от 250 бройки. Тя разполага с най-малкия дизелов мотор на Volkswagen – с два цилиндъра и 48 к.с. Обемът му е 800 куб. см., като е оборудван със 7-степенна DSG трансмисия, предаваща мощността към задните колела.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
В помощ на мотора действа електромотор с 27 к.с., захранван от литиево-йонни батерии с капацитет 5,5 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,7 секунди, максималната скорост е 160 км/ч, а само на електричество машината може да измине 50 км.

Благодарение на своята обтекаемост и нисък силует XL1 предлага разход от 0,9 л/100 км и ниво на вредни емисии СО2 от 21 г/км. Теглото на автомобила е 795 кг, от които 225 кг. е силовият агрегат, 153 кг. тежи трансмисията, 105 кг. – електрониката и 80 кг. цялото оборудване със седалките.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Останалите 230 кг. са на каросерията, която почти изцяло е от карбон. Това обяснява защо малолитражката струва 110 000 евро. Впрочем, тя се продава само на лизинг и на корпоративни клиенти.

VW Phaeton V10 TDI, VW Touareg V10 TDI/R50. Мотор V10 с 313/350 к.с.


В началото на века Volkswagen създава един от най-известните и нестандартни дизели в историята си. През 2002 г. новият кросовър Touareg получава уникалния V10 TDI с директно впръскване на горивото. Година по-късно той е поставен и на седана Phaeton.
Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Благодарение на двата турбокомпресора Garret моторът с обем 5,0 литра предлага 313 к.с. и 750 Нм въртящ момент. С този агрегат Touareg ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди, докато при Phaeton със система 4х4 това отнема 6,9 секунди.

През 2006 г. във Volkswagen решават да повишат интереса към екзотичния супердизел и показват как сериен Touareg V10 TDI тегли самолет Boeing 747, чието тегло е 155 тона. Всъдеходът се справя, като издърпва авиолайнера на 150 метра, а техническият преглед след това показва, че по автомобила няма никакви неизправности.
Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Дизеловият V10 се поставя на Phaeton до 2007 г., а на Touareg до 2010 г. При фейслифта на кросовъра през 2007 г. Volkswagen предлага и версия R50. За нея мощността на мотора е увеличена до 350 к.с., а максималният въртящ момент нараства до 850 Нм. С него моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 6,7 секунди, а максималната му скорост достига 235 км/ч.

Audi R10 TDI LMP1. Мотор V12 с 650 к.с.

През декември 2005 г. компанията Audi представя състезател прототип с дизелов мотор - R10 TDI. До този момент дизелови мотори се използват в автомобилния спорт, но именно в Audi решават да заложат на такъв двигател в „24 часа на Льо Ман”.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Проектът е един от най-амбициозните в спортното подразделение на марката, като струва на компанията по 15 млн. долара годишно. Те обаче са напълно оправдани. За три години – 2006, 2007 и 2008, дизеловите Audi R10 TDI LMP1 печелят 36 от общо 48 старта, в това число и 3 поредни победи на „Льо Ман”.

Дизеловото R10 заменя бензиновия R8, който от 2000 г. печели легендарното състезание за издържливост 5 пъти поред. Новата кола следва каноните на надпреварата – открит кокпит, карбонов монокок, централно разположение на двигателя и задвижване към задната ос.

Агрегатът обаче е съвсем различен – вместо лекия V6 от R10 е поставен 5,5-литров V12 с два турбокомпресора, заради който е увеличено разстоянието между двете оси при болида. Моторът тежи повече от 200 кг., което на фона на общото тегло на колата с пилота – 925 кг., не е никак малко. Предимството на агрегата обаче е в неговата мощност – 650 к.с. и 1100-1285 Нм въртящ момент.

Още при дебюта си болидът на Audi с този мотор печели „12 часа на Себринг”, като поставя рекорд за обиколка в квалификациите. През юни 2006 г. дизеловият болид триумфира и в „Льо Ман”, след което следват още 2 победи.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
През 2009 г. моделът R10 е заменен от по-лекия R15 с 10-цилиндров мотор. Вече старият агрегат обаче не е забравен и много от неговите технологии са използвани в гражданските модели на Audi.

Audi Q7 V12 TDI. Мотор V12 с 500 к.с.


Ако при Volkswagen Touareg V10 ерата на супердизелите стартира, то при Audi Q7 тя достига своя апогей. На салона в Париж през 2006 г. компанията представя версия на модела с дизелов V12 с два турбокомпресора. Агрегатът има обем от 6,0 литра, като предлага 500 к.с. и 1000 Нм. въртящ момент. Това превръща автомобилът в най-мощния сериен дизелов модел в света, какъвто всъщност той остава и до наши дни.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
На външен вид Audi Q7 V12 TDI се отличава по разширените си калници, под които са поставени колела с размер 295/20 R20 (като опция се предлагат и 21-цолови джанти). Резервоарът побира 100 литра гориво, като обявеният смесен разход е 11,3 л/100 км.

Всъщност в основата на този мотор е именно агрегатът от прототипа Audi R10, за който стана дума преди малко. От него серийният V12 TDI заимства системата common-rail. Двигателят за кросовъра обаче е от чугун, докато този на прототипа е от алуминий. В Q7 агрегатът се съчетава с 6-степенен автомат и непрекъснато действаща система 4х4.

В резултат теглото на всъдехода достига 2,6 тона, но въпреки това ускорението от 0 до 100 км/ч е впечатляващо – 5,5 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, а още в базовото си оборудване Q7 V12 TDI разполага с керамичната спирачна система на Audi RS6. Резултатът от това е 8 минути и 50 секунди на Северната дъга на „Нюрбургринг”, което е с 12 секунди по-бързо от бензиновото Posche Cayenne GTS с механична скоростна кутия.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Технически много сложният и доста скъп Audi Q7 V12 TDI се произвежда до 2012 г., като в крайна сметка отстъпва мястото си на по-простия 4,2-литров V8 с 326 к.с. и 760 Нм. А в крайна сметка Audi реши да не предлага подобни мотори на новото Q7, поне на този етап.

Scania R730. Мотор V8 със 730 к.с.

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Какво търси камион на Scania тук, ще попита някой. Факт е, че още в началото на века концернът Volkswagen започна да протяга ръце към шведския производител на товарни машини. И в крайна сметка през 2008 г. Scania стана част от Volkswagen Group.

Две години по-късно излиза и новият флагман на марката Scania R730 V8, който веднага получава титлата „най-мощен сериен магистрален влекач на света”. Това става благодарение на двигателя V8 с обем 16,4 литра, разполагащ с турбокомпресор с променлива геометрия и предлагащ 730 к.с. и въртящ момент от 3500 Нм, достъпен при 1000 об/мин!

За укротяването на този звяр помага 12-степенна скоростна кутия, която защитава трансмисията, като променя тягата на мотора при различни предавки или режими на работа. Тук се появява и друг въпрос – на кого му е нужен подобен камион? Отговорите са два - Scania R730 V8 се използва като автовлак, който тегли товари със стотици тонове. Другият е имидж - нещо, което концернът загуби. И от което се нуждае, при това спешно!

Снимки: Volkswagen



 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Майко мила оборотите зависели от баира... Продължавате да пишете тъпотии, 1.9 TDI има различни скоростни кутии, както 5ст, така и 6ст с различни предавателни числа. Тоя разбиращия вероятно е карал някое Кади, което при 100км/ч е било на 3000 оборота на 5та Има А3-ки със скоростна кутия, при която при 150 км/ч е на около 2000 оборота...Не ми се пише вече на умния с Королата, който сменява всички масла и филтри за 145лв в ТМ АутоПоследен пост...
  • #48
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имах ауди а4 комби 1.9 дизел с мех. скоростна кутия. Извънградско ми харчеше около 6 при бавно каране с около 80 по междуградски пътища. На магистралата с 130 ми харчеше към 6.5 - може би заради куатрото. И все пак при 130-140 наистина оборотите са около 2700-3000 в зависимост дали си на баир или не . Малко време го карах аудито, защото просто не ми хареса дървеното возене и високия разход за подобен двигател.
  • #47
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГоне пр0зд,никъдд не се продава XL1. Лъжата ти е доста плоска, както и ти самият. В Англия, а и никъде по света тази "кола" не е пущана да се продава. (кавичките не са случайни). Ако твърдиш обратното по-добре се гръмни или поне ходи да се прегледаш!
  • #46
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГончик, не ти ли омръзнаха лъжите бе. Днес е неделя. Ти нямаш ли почивен ден? Кво викаш помпа дюзата била отлична система. Майко мила, ти определено си за някое здравно заведение. И била скъпа за производство хахаха най-смешната лъжа. Ако беше скъпа селската марка никога нямаше да е произвеждат. Те са по евтините неща. Те са народен салам в автомобилостроенето. Ако търсиш евтино и некачествено го търси при тях. Доказатество за думите ми е че слагат софтуер да лъже вместо да разработват.
  • #45
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Отвори UK сайта и ще видиш къде се продава.
  • #44
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГончик, вместо да цъкаш минуси, вземи се разтърси и кажикъде в гейропа продават ВАГенския "хибрид" XL1. Ако успееш да намериш шоурума в който го предлагат ще ти изпълня каквото искаш. Между другото, вместо да рестартираш рутера вземи прочети какво означава сериен модел и го обясни на ВАГончето пуснало тази смешна рекламна партенка, която се мъчи по някакъв начин да заглади последната ВАГенска издънка, но ми сд струва, че ефекта е точно обратен. Комична е цялата тази пропаганда.
  • #43
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Идеята за системата дюза помпа е от 50-те години.Е след 50 години нищо ново -само една чуплива,бъгава и досадна електроника.Лично аз карам дизелов автомобил от 16 години,но е с ГНП без електроника и съм много доволен"Помпа дюзата е отлична система. Много по лесна за поддръжка от комън реила. Единствения й недостатък е че е скъпа за производство. Едно ГНП за помпа дюза е 300лв ново, на твоята 16г бангия е към 3к лв, втора ръкаПрави си сметката колко е добре, същото е при к.реила
  • #42
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Хибридният Volkswagen XL1 спокойно може да бъде включен в римейк на филма Завръщане в бъдещето. Той прилича на изложбен експонат, но всъщност е сериен автомобил, който от 2014 г. се предлага в Европа."Толкова лъжи в една" статия"не бях виждал до сега. Горният цитат доказва, че пропагандата върви с пълна сила. Явно Меркел им е обещала пари и са решили да ги спасят щом могат да си позволят да плащат, за да им публикуват глупостите. Вместо да се засрамят, продължават да наглеят с такива лъжи.
  • #41
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    VAGените правят едни от най-скапаните ДВГ. Доказано.Има статистика за това и достатъчно изследвания. Който иска и има желание, може да се запознае с тях. В мрежата са и не са тайна, като тайните хибриди на селската марка, които се знаят от всички, че ги има, но никой не ги е виждал. Смешна, чалгарска фирмичка с пр0сти фенове. Много при това. Толкова са облъчени, че не могат да видят истината, която ще им избоде очите. А подобни рекламни "статии" говорят много лошо за медията, която ги публикува.
  • #40
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Сашо ( преди 10 години )
    Немските автомобили са само и единствено БМВ и Мерцедес, фолксщаген не се броят. БМВ и Мерцедес са съвсем друга категория коли и не могат да се сравняват с японските. Японските като цяло са по-практични, по-икономични, по-удобни и по-надеждни. Аз лично след няколко месеца с удоволствие бих си взел Мазда 6 на лизинг и ще ми е екстра, просто това е страхотна кола. Иначе за мене най-съвършеният автомобил е новият Mercedes GL и ако се стекат добре обстоятелствата с удоволствие бих си го взел : )