IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт

Най-добрите дизелови двигатели на концерна

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт

Избухналият скандал с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen няма скоро да бъде забравен. Ясно е, че трите мотора, които бяха хванати със софтуер, снижаващ вредните емисии, ще бъдат заклеймени и пратени в историята. Какво обаче ще се случи с други, наистина впечатляващи дизели на концерна предстои да видим.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Факт е, че ако направиш 10 пъти добро, ще се запомни 11-ия, в който си направил гаф. Все пак Volkswagen не винаги е хитрувал с електронното оборудване и екологичните показатели. Концернът е правил дизели, които заслужават уважение. И които също ще влязат в историята. Ето 5 от тях.

Volkswagen XL1, Два цилиндъра, 48 к.с.

Хибридният Volkswagen XL1 спокойно може да бъде включен в римейк на филма „Завръщане в бъдещето”. Той прилича на изложбен експонат, но всъщност е сериен автомобил, който от 2014 г. се предлага в Европа.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Машината е по-къса от Polo и по-ниска от Porsche Boxter, като се предлага в серия от 250 бройки. Тя разполага с най-малкия дизелов мотор на Volkswagen – с два цилиндъра и 48 к.с. Обемът му е 800 куб. см., като е оборудван със 7-степенна DSG трансмисия, предаваща мощността към задните колела.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
В помощ на мотора действа електромотор с 27 к.с., захранван от литиево-йонни батерии с капацитет 5,5 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,7 секунди, максималната скорост е 160 км/ч, а само на електричество машината може да измине 50 км.

Благодарение на своята обтекаемост и нисък силует XL1 предлага разход от 0,9 л/100 км и ниво на вредни емисии СО2 от 21 г/км. Теглото на автомобила е 795 кг, от които 225 кг. е силовият агрегат, 153 кг. тежи трансмисията, 105 кг. – електрониката и 80 кг. цялото оборудване със седалките.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Останалите 230 кг. са на каросерията, която почти изцяло е от карбон. Това обяснява защо малолитражката струва 110 000 евро. Впрочем, тя се продава само на лизинг и на корпоративни клиенти.

VW Phaeton V10 TDI, VW Touareg V10 TDI/R50. Мотор V10 с 313/350 к.с.


В началото на века Volkswagen създава един от най-известните и нестандартни дизели в историята си. През 2002 г. новият кросовър Touareg получава уникалния V10 TDI с директно впръскване на горивото. Година по-късно той е поставен и на седана Phaeton.
Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Благодарение на двата турбокомпресора Garret моторът с обем 5,0 литра предлага 313 к.с. и 750 Нм въртящ момент. С този агрегат Touareg ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди, докато при Phaeton със система 4х4 това отнема 6,9 секунди.

През 2006 г. във Volkswagen решават да повишат интереса към екзотичния супердизел и показват как сериен Touareg V10 TDI тегли самолет Boeing 747, чието тегло е 155 тона. Всъдеходът се справя, като издърпва авиолайнера на 150 метра, а техническият преглед след това показва, че по автомобила няма никакви неизправности.
Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Дизеловият V10 се поставя на Phaeton до 2007 г., а на Touareg до 2010 г. При фейслифта на кросовъра през 2007 г. Volkswagen предлага и версия R50. За нея мощността на мотора е увеличена до 350 к.с., а максималният въртящ момент нараства до 850 Нм. С него моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 6,7 секунди, а максималната му скорост достига 235 км/ч.

Audi R10 TDI LMP1. Мотор V12 с 650 к.с.

През декември 2005 г. компанията Audi представя състезател прототип с дизелов мотор - R10 TDI. До този момент дизелови мотори се използват в автомобилния спорт, но именно в Audi решават да заложат на такъв двигател в „24 часа на Льо Ман”.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Проектът е един от най-амбициозните в спортното подразделение на марката, като струва на компанията по 15 млн. долара годишно. Те обаче са напълно оправдани. За три години – 2006, 2007 и 2008, дизеловите Audi R10 TDI LMP1 печелят 36 от общо 48 старта, в това число и 3 поредни победи на „Льо Ман”.

Дизеловото R10 заменя бензиновия R8, който от 2000 г. печели легендарното състезание за издържливост 5 пъти поред. Новата кола следва каноните на надпреварата – открит кокпит, карбонов монокок, централно разположение на двигателя и задвижване към задната ос.

Агрегатът обаче е съвсем различен – вместо лекия V6 от R10 е поставен 5,5-литров V12 с два турбокомпресора, заради който е увеличено разстоянието между двете оси при болида. Моторът тежи повече от 200 кг., което на фона на общото тегло на колата с пилота – 925 кг., не е никак малко. Предимството на агрегата обаче е в неговата мощност – 650 к.с. и 1100-1285 Нм въртящ момент.

Още при дебюта си болидът на Audi с този мотор печели „12 часа на Себринг”, като поставя рекорд за обиколка в квалификациите. През юни 2006 г. дизеловият болид триумфира и в „Льо Ман”, след което следват още 2 победи.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
През 2009 г. моделът R10 е заменен от по-лекия R15 с 10-цилиндров мотор. Вече старият агрегат обаче не е забравен и много от неговите технологии са използвани в гражданските модели на Audi.

Audi Q7 V12 TDI. Мотор V12 с 500 к.с.


Ако при Volkswagen Touareg V10 ерата на супердизелите стартира, то при Audi Q7 тя достига своя апогей. На салона в Париж през 2006 г. компанията представя версия на модела с дизелов V12 с два турбокомпресора. Агрегатът има обем от 6,0 литра, като предлага 500 к.с. и 1000 Нм. въртящ момент. Това превръща автомобилът в най-мощния сериен дизелов модел в света, какъвто всъщност той остава и до наши дни.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
На външен вид Audi Q7 V12 TDI се отличава по разширените си калници, под които са поставени колела с размер 295/20 R20 (като опция се предлагат и 21-цолови джанти). Резервоарът побира 100 литра гориво, като обявеният смесен разход е 11,3 л/100 км.

Всъщност в основата на този мотор е именно агрегатът от прототипа Audi R10, за който стана дума преди малко. От него серийният V12 TDI заимства системата common-rail. Двигателят за кросовъра обаче е от чугун, докато този на прототипа е от алуминий. В Q7 агрегатът се съчетава с 6-степенен автомат и непрекъснато действаща система 4х4.

В резултат теглото на всъдехода достига 2,6 тона, но въпреки това ускорението от 0 до 100 км/ч е впечатляващо – 5,5 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, а още в базовото си оборудване Q7 V12 TDI разполага с керамичната спирачна система на Audi RS6. Резултатът от това е 8 минути и 50 секунди на Северната дъга на „Нюрбургринг”, което е с 12 секунди по-бързо от бензиновото Posche Cayenne GTS с механична скоростна кутия.
Дизелите на Volkswagen на битка с историята
Технически много сложният и доста скъп Audi Q7 V12 TDI се произвежда до 2012 г., като в крайна сметка отстъпва мястото си на по-простия 4,2-литров V8 с 326 к.с. и 760 Нм. А в крайна сметка Audi реши да не предлага подобни мотори на новото Q7, поне на този етап.

Scania R730. Мотор V8 със 730 к.с.

Пет мотора, които трябва да измият петното от Дизелгейт
Какво търси камион на Scania тук, ще попита някой. Факт е, че още в началото на века концернът Volkswagen започна да протяга ръце към шведския производител на товарни машини. И в крайна сметка през 2008 г. Scania стана част от Volkswagen Group.

Две години по-късно излиза и новият флагман на марката Scania R730 V8, който веднага получава титлата „най-мощен сериен магистрален влекач на света”. Това става благодарение на двигателя V8 с обем 16,4 литра, разполагащ с турбокомпресор с променлива геометрия и предлагащ 730 к.с. и въртящ момент от 3500 Нм, достъпен при 1000 об/мин!

За укротяването на този звяр помага 12-степенна скоростна кутия, която защитава трансмисията, като променя тягата на мотора при различни предавки или режими на работа. Тук се появява и друг въпрос – на кого му е нужен подобен камион? Отговорите са два - Scania R730 V8 се използва като автовлак, който тегли товари със стотици тонове. Другият е имидж - нещо, което концернът загуби. И от което се нуждае, при това спешно!

Снимки: Volkswagen



 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #69
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Ти пробвал ли си с тоя спънат кон, като се изкачваш в посока от Пловдив към София да караш на 5та или 6та? С газ до долу на 6та, като дойде баира и ми падат оборотите и спирам - и тогава нормално вкарвам по-ниската предавка, за да избутам баира .... сеш се? "Не, не се сещам и не те разбирам. Моята кола ускорява по баира, дори и 170-190км/ч мога да направя на последна предавка преди тунела. За протокола дизел 133 кс и маса около 1800-2100 кгТова Ауди да не е било SDI муха-ха
  • #68
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Е къде другаде ако не в шприцмонитора да се хвали че е дал 250к за канцерогенна триколка с 2 седалки, без багажник и неверояното ускорение 15 секунди 0-100? "този който е дал 250к за тази кола, едва ли го интересува точно разхода, предвид дадените 250к лв преди това.За 15сек до 100, сериозно. Значи е отлично постижение. Умрелия Приус и той е там някъде. Пък караш дръвце
  • #67
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кви работливи германчета бе, дали завода ти е турция или германия е все тая - работниците са все турци. Немско няма от годините след ВСВ. Всичко от Германия в момента си е едно времешно турско менте.
  • #66
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Георги, работливите германци са мит и история. Бяха работливи и точни едно време, но сега не са. Сега гледат да прецакат някой друг да им бачка, ако може за без пари. Лъжат и мажат, като едно малцинство на което няма да му споменавам името, защото някой хора се засягат лично в АМ и трият.Та мита за германците, че са точни и работливи е отдавна в небитието, както и марката произведено в Германия, която преди 20-30 г. беше символ за качество.
  • #65
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Георги ( преди 10 години )
    Освен дизелгейт помним как през 2014 опитаха да направят Голф кола на годината, и тогава имаше оставки и скандали, но забележете завишиха си резултата 10 пъти, след това кола на 2014 стана Пежо 208, а ако четеш АУТОБИЛД то по хубава кола от Фолксваген няма, така че / работливите / германци обичат и да лъжат.
  • #64
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Някой ще даде 250к лв и ще ти пише в сприта. "Е къде другаде ако не в шприцмонитора да се хвали че е дал 250к за канцерогенна триколка с 2 седалки, без багажник и неверояното ускорение 15 секунди 0-100? На тия с Бентлитата едва ли им пука за разхода, обаче на тия с XL1 - със сигурност, тоя кашон просто няма никаква друга стойност.
  • #63
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимния ( преди 10 години )
    Еми нормално на баир да върна една предавка, за да не ми се намали скоростта и да набера... Ти пробвал ли си с тоя спънат кон, като се изкачваш в посока от Пловдив към София да караш на 5та или 6та? С газ до долу на 6та, като дойде баира и ми падат оборотите и спирам - и тогава нормално вкарвам по-ниската предавка, за да избутам баира .... сеш се? Добре че се отървах от тва утрепано ауди.
  • #62
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Е тоя XL1 като е разпродаден, защо поне един клиент не си води статистика на разхода в spritmonitor-a?"Мда, счупи тук ***! Някой ще даде 250к лв и ще ти пише в сприта. Там има само две регистрирани Бентли Континентъл, само те ли са продадени досега или са 2-3 повече.Предполагам богатите се надпреварват да си мерят разходите в сприта...Големи сте смешници...
  • #61
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** пак не каза от къде може да се купи това подобие на кола XL1. Кажи къде и в кой шоурум е има бе ***! Тези цитати, които си дал са са нелепи, както и ти. Толкова ли ти е трудно да ползваш търсачката, за да разбереш, че любимите ти *** от селската марка са произвели уж определени бройки и са ги раздали в пълна секретност. Знаеш ли, че е по-вероятно да спечелиш 6-ца от тото-то, отколкото да видиш триколката XL1. Никой, никъде не е виждал да се движи. Защо ли! Само медийни изяви!
  • #60
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тоя модел не е разпродаден, а е раздаден на представителствата на марката. Бяха обявили само един клиен анонимен, че го е купил, но естествено никой не им повярва на поредната лъжа. Няма тестове, няма абсолютно нищо. Тази секретна кола е обвита в такава мъгла, че никой нищо не знае за нея освен, че по думите на ВАГ е най-икономичната. Ако някой им вярва на приказките може и така да е. Аз обаче точно пък на техните приказки никога не бих повярвал.Даже и сериен модел е според автора на тая реклама