IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите

Причината е дефект в механизма за управление на прозорците

6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите

Японският автомобилен гигант Toyota стартира сервизна акция за 6,5 млн. автомобила заради дефект в механизма за управление на прозорците, предава Ройтерс.
6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите
Снимка: Ройтерс

Сред засегнатите модели на марката Toyota са Yaris/Vitz, Corolla, Camry, Matrix, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, както и Scion xB. Всички автомобили са произведени в периода между януари 2005 и декември 2010 г.

Според автомобилния производител 2,7 млн. броя от колите са продадени в Северна Америка, 1,2 млн. - в Европа и 600 хил. - в Япония. От Toyota успокояват, че няма регистрирани инциденти заради проблема при тези возила.

Дефектът в механизма за задвижване на прозорците обаче би могъл да предизвика късо съединение, а то от своя страна да направи пожар.

През изминалите месеци Toyota вече изтегли от пазарите 10 млн. автомобила заради дефектни еърбеци.

Автомобилните производители все по-често залагат на еднакви части за повече модели, за да пестят от разходи и да успяват по-бързо да сглобяват колите. Т. нар. „модулна система“ има много предимства, докато нещо не се повреди. Ако една-единствена част създаде проблем, това често значи засягане на огромен брой коли.

Такъв бе случаят при използването на въздушни възглавници от японския производител Takata от няколко автомобилни концерна. Takata бе принудена да признае през пролетта, че съществува потенциална опасност при почти 34 млн. автомобила, които доведоха до най-голямата сервизна акция в автомобилната индустрия на САЩ. Засегнати бяха 11 автомобилни компании.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Да бре, ама на ВАГ са прецакваше една пластмасова зъбчатка, няма как да се запалиш...
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе някой знае ли как привикват собствениците на автомобили, които са били препродадени ? Примерно на 3тата година го продавам и тия от тойота от къде ще знаят кого да викат? Или пробват пък ако нямат контакти не викат, а чакат да дойде в сервиза?
  • #7
    23 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ХАха ВАГ имат синдрома на падащия прозорец от 20 години в колите си и не направиха сервизна акция за новите си автомобили, камоли за старите. А тойота прибира 10 годинишни коли за хипотетична възможност хахаха. Разликата е от небето до земята.
  • #6
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Буклучарника Тойда отново в немилост....не че им пука за клиентите , страх ги е да не ги съдят..някой може да изгори (буквално) в тази кутия от ориз
  • #5
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Клиента на немски кашон е див,***,балкански ***.Откъде да знае добичето за сервизна акция?
  • #4
    16 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За немските кашони сервизните акции са по желание на клиента. Е нЕма такава излагация. Просто няма. Ако направят сервизна акция, то те трябва да са принудени и заставени да го направят, иначе забрави. Дори селските народни тарикати правят сервизни акции само там където са ги накарали на сила, а не по целия свят, както е редно. Абе колкото по-далеч от селската марка, толкова по-добре.Да се учат от Тойота как се прави! Има съмнение за нещо и веднага се обявява сервизна акция за всички засегнати
  • #3
    15 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    хааххахах евтини хейтърчета сте вие двамцата...
  • #2
    25 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво на Тойота.Отново джентълменско поведение.Немските кашони се разпадат по улиците,но забрави за сервизна акция.
  • #1
    18 rate up comment 23 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Изкарал съм късмет значи, нито равката ми нито авенсиса отговарят на критериите за тази акция :)Един приятел с Пасат (от който скоро се отървава) така беше щастлив, че не го викаха от ВАГ за акция по недоразумението DSG, което наричат скоростна кутия.