IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите

Причината е дефект в механизма за управление на прозорците

6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите

Японският автомобилен гигант Toyota стартира сервизна акция за 6,5 млн. автомобила заради дефект в механизма за управление на прозорците, предава Ройтерс.
6,5 млн. коли на Toyota се връщат в сервизите
Снимка: Ройтерс

Сред засегнатите модели на марката Toyota са Yaris/Vitz, Corolla, Camry, Matrix, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, както и Scion xB. Всички автомобили са произведени в периода между януари 2005 и декември 2010 г.

Според автомобилния производител 2,7 млн. броя от колите са продадени в Северна Америка, 1,2 млн. - в Европа и 600 хил. - в Япония. От Toyota успокояват, че няма регистрирани инциденти заради проблема при тези возила.

Дефектът в механизма за задвижване на прозорците обаче би могъл да предизвика късо съединение, а то от своя страна да направи пожар.

През изминалите месеци Toyota вече изтегли от пазарите 10 млн. автомобила заради дефектни еърбеци.

Автомобилните производители все по-често залагат на еднакви части за повече модели, за да пестят от разходи и да успяват по-бързо да сглобяват колите. Т. нар. „модулна система“ има много предимства, докато нещо не се повреди. Ако една-единствена част създаде проблем, това често значи засягане на огромен брой коли.

Такъв бе случаят при използването на въздушни възглавници от японския производител Takata от няколко автомобилни концерна. Takata бе принудена да признае през пролетта, че съществува потенциална опасност при почти 34 млн. автомобила, които доведоха до най-голямата сервизна акция в автомобилната индустрия на САЩ. Засегнати бяха 11 автомобилни компании.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Само за дефектни прозорци не бяха връщали коли,Тойота,но и това стана.Сега остана и за дефектни чистачки да правят сервизна акция и няма да остане нищо оригинално-монтирано в завода,по колите им.Ама иначе голяма "грижа за клиента" и ненадминато японско "качество".Китайски *** да го ***.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    Да така е, но дори и 3 те стандартни години са повече от 2те на ВАГ...
  • #17
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Тойота обявява акция за автомобили произведени преди 10 години, а СОЦваген е принуден да спре от продажба *** си и да изтегли заявките за сертифициране на *** си за следващата година.Няма такъв смях!
  • #16
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота връща в сервизите автомобили, които ремонтира безплатно, ВАГ не връща нищо, но пък ще плати глоби + разходи над 50 милиарда :) и после ще си ги вземе в шоурумовете и в сервизите от клиентите. Ако не фалират де.
  • #15
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    умното оризаре с димящата хонда и мислещ се за много умен като кара монда, това е най новия критерий за да си умен, трябва да го въведат в училище като премет по някакъв начин.:)
  • #14
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това не е за секцията "Новини" - това е ежедневие за Тойота.На VW им се налага да оправят софтуер, а на Тойота хардуер (те не че имат много софтуер де)Тойота наистина са големи - VW викат 8,5 мил. коли на сервизна акция в следващата година - Тойота викат по толкоз на месец.
  • #13
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    койота е пионер в изтеглянето никой неможе да ги надмине дори и ваг.
  • #12
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Оптимистично ( преди 10 години )
    Само 6.5 млн.! Преди това 11 млн. заради аербрговете,преди това за течащите бензинопроводи,преди това за самоакселериращи ***. И всичките УБИВАТ!
  • #11
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    апротив ВАГ правят акции, но ги правят по друг начин. Нищо не се афишира, но при смяна на масла в оторизираните сервизи извършват акцията. После я виждаш в сервизната книжка.ВАГончик, ***, кухарник ***, хората обявяват сервизни акции на коли, които са излезли отдавна от гаранция и собствениците ги обслужват където си искат. То с твоя ВАГен, като го обслужваш при бай Иван-майстора в кварталния гараж, как ще ти направи той сервизната акция. А кухарник, как? Тайни им били акциите хахах
  • #10
    13 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Напротив ВАГ правят акции, но ги правят по друг начин. Нищо не се афишира, но при смяна на масла в оторизираните сервизи извършват акцията. После я виждаш в сервизната книжка. Това разбира се, когато не е свързано със застрашаващ живота проблем Ако някой го интересува може да провери в нета, колко акции са правени...