IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Според европейските производители сроковете за прилагане на правилата са нереалистични

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Европейските производители на автомобили лобират зад кулисите в Брюксел за отлагане с една година на въвеждането на планираните ограничения от ЕС на емисиите от азотен окис въпреки общественото недоволство след скандала с манипулиране на емисиите от VW, съобщава EurActiv.
Искат отлагане на новите економри в ЕС
Снимка: Ройтерс

Замърсяването с азотен окис, особено с азотен диоксид, води до 23 500 преждевременни смъртни случаи в Обединеното кралство всяка година, а ЕС иска да въведе ограничение на емисиите от 80 мг/км за всички нови леки и лекотоварни автомобили от 1 септември 2018 г.

Но в остро писмо, видяно от Guardian, до министрите от ЕС, които се срещнаха в Люксембург на 1 октомври, ръководителят на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) Карло Гон заявява, че сроковете са нереалистични.

Краткосрочни подобрения са възможни още при одобряването на дизайните на новите автомобили преди септември 2017 г., казва той, „но всички нови корекции не са възможни преди септември 2019 г.“.

Според източници Херберт Дийс от Volkswagen е предоставил подобно писмо на европейския комисар по индустрията Елжбета Биенковска на среща на 29 септември.

Европейската комисия иска да има мерки за мониторинг на действителните емисии при реални условия до следващата година, които след това да бъдат приложени на всички нови автомобили до есента на 2018 г.

В писмо, изпратено до министрите от Биенковска на 25 септември и също видяно от Guardian, тя казва, че „измамата с емисиите от Volkswagen в САЩ е разтърсила всички“ и обещава комисията да покаже „нулева толерантност към измами“.

„Ще трябва да направим оценка дали има нужда от допълнително заздравяване на предложенията на мерките за мониторинг в светлината на разследването на случая с VW”, казва още Бинковска.

В момента девет от 10 дизелови автомобила по пътищата на Европа нарушават ограниченията за замърсяване в ЕС, като средностатистическият автомобил отделя седем пъти повече азотен окис отколкото европейските правила позволяват. Разкритията, че VW е използвал „коригиращи устройства“ в тестовете, за да понижи изкуствено отчетените емисии на азотен окис и други замърсители, ясно подчерта важността на проблема.

Но в очевиден намек, че американските регулатори имат скрити мотиви по отношение на разследването на германския производител, писмото на Гон казва: „Разбираме, че САЩ иска да оспори водещата роля, която европейските производители имат в цял свят в тази индустрия, създаваща работни места по цялата верига на доставки в Европа“.

Източник от ЕС описва идеята, че регулаторите целят да се докопат до европейските автомобилни производители, като абсурдна. Грег Арчър, програмен мениджър за сектора в неправителствената организация Transport and Environment, който работи интензивно по проблеми с дизелово замърсяване, казва: „Макар че производителите на автомобили твърдят, че дизеловите коли вече са чисти, те искат от министрите в индустрията да отложат прилагането на новите правила за емисиите по отношение на новите продажби. Време е производителите да изчистят както действията си, така и автомобилите си“.

Писмото на ACEA, подписано от Гон и с дата 29 септември, изглежда е далечен опит да се преобразува дневният ред на ЕС за емисиите от превозните средства. В даден момент Гон се оплаква на министрите, че „сегашният дебат, свързан с използването на „коригиращи устройства“, се бърка с важните обсъждания за това как по-добре да се измерват действителните отделяни емисии“.

Според него резултатът от обсъжданията може да повлияе на огромен брой дизелови автомобили, произвеждани в Европа.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тия които нямат технологии тоест европейските авто производители или слагат фалшив софтуер като фолксваген за да лъжат ,че имат технологии или пишат писма пак като фолксваген и другите европейски еднодневки,защото нямат технологии за да постигнат ниски емисии. Тойота и сега постига ниски емисии е модерните си хибриди. Затова бмв бяха най-умни като се съюзиха с Тойота за да дърпат японски технологии.
  • #8
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ъначи да спрем самолетите ,а не сапунерките на фолксваген.Казвал съм ти,че си тъпчо. А керосинът е по-чисто гориво от дизела.
  • #7
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблема не са емисиите..проблема е че САЩ искат да сринат Европа..бежанци, войни...скандали..
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "..започнаха да произвеждат все по добри динамини и мощни дизелови двигатели.."А това оскъпи и усложни дизеловите двигатели много...поддръжката също...!
  • #5
    8 rate up comment 15 rate down comment
    всичко е за $ ( преди 10 години )
    Не случайно са решили точно ваг да мацнат. Както знаем отдавна и отскоро го научиха и медийте повечето производители не покриват нормите с малко или много нарушението е факт. В момента вървяд някакви преговори междо Сащ Канада и Европа за преподписване на трансатлантическата търговия, ваг са само разменна монета в тези преговори..няма да се очудя ако след няколко години ваг е американска компания...
  • #4
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За многото дизелови автомобили, голяма заслуга имат точно европейските чиновници които сложиха огромни данъци и акцизи на горивата и хората естествено търсят по икономичния вариант на личен транспорт и придвижване. Дизеловият автомобили е просто по изгоден за клиента. Съответно и производителите обърнаха внимание на тази тенденция и започнаха да произвеждат все по добри динамини и мощни дизелови двигатели. Сега к'во стана? Кои ми *** в гащите?!
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те другите щото не се стренмят с минъмум разходи максимум печалба. То това е идеята на всеки един успешен бизнес.
  • #2
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Нев ( преди 10 години )
    И се започна със поръчкожите статии, които едва ли не целят да онивинят Ваген за МегаИздънката им! Това, че не могат да постгнат определени екологични норми с настоящите си технологи, не значи че трябва да шикалкавят по такъв начин! Още повече, че всички знаем, че точно Ваген се стремят за максимум печалба, и миним разходи за подобни технологии, и точно тази алчност в случая се обърна срещу тях. Не че Амриканците имат користни цели, но точно ВАГ имм даде за какво да се хванат!
  • #1
    24 rate up comment 8 rate down comment
    2012 ( преди 10 години )
    Да забранят дизелите за леките коли и готово