IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Според европейските производители сроковете за прилагане на правилата са нереалистични

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Европейските производители на автомобили лобират зад кулисите в Брюксел за отлагане с една година на въвеждането на планираните ограничения от ЕС на емисиите от азотен окис въпреки общественото недоволство след скандала с манипулиране на емисиите от VW, съобщава EurActiv.
Искат отлагане на новите економри в ЕС
Снимка: Ройтерс

Замърсяването с азотен окис, особено с азотен диоксид, води до 23 500 преждевременни смъртни случаи в Обединеното кралство всяка година, а ЕС иска да въведе ограничение на емисиите от 80 мг/км за всички нови леки и лекотоварни автомобили от 1 септември 2018 г.

Но в остро писмо, видяно от Guardian, до министрите от ЕС, които се срещнаха в Люксембург на 1 октомври, ръководителят на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) Карло Гон заявява, че сроковете са нереалистични.

Краткосрочни подобрения са възможни още при одобряването на дизайните на новите автомобили преди септември 2017 г., казва той, „но всички нови корекции не са възможни преди септември 2019 г.“.

Според източници Херберт Дийс от Volkswagen е предоставил подобно писмо на европейския комисар по индустрията Елжбета Биенковска на среща на 29 септември.

Европейската комисия иска да има мерки за мониторинг на действителните емисии при реални условия до следващата година, които след това да бъдат приложени на всички нови автомобили до есента на 2018 г.

В писмо, изпратено до министрите от Биенковска на 25 септември и също видяно от Guardian, тя казва, че „измамата с емисиите от Volkswagen в САЩ е разтърсила всички“ и обещава комисията да покаже „нулева толерантност към измами“.

„Ще трябва да направим оценка дали има нужда от допълнително заздравяване на предложенията на мерките за мониторинг в светлината на разследването на случая с VW”, казва още Бинковска.

В момента девет от 10 дизелови автомобила по пътищата на Европа нарушават ограниченията за замърсяване в ЕС, като средностатистическият автомобил отделя седем пъти повече азотен окис отколкото европейските правила позволяват. Разкритията, че VW е използвал „коригиращи устройства“ в тестовете, за да понижи изкуствено отчетените емисии на азотен окис и други замърсители, ясно подчерта важността на проблема.

Но в очевиден намек, че американските регулатори имат скрити мотиви по отношение на разследването на германския производител, писмото на Гон казва: „Разбираме, че САЩ иска да оспори водещата роля, която европейските производители имат в цял свят в тази индустрия, създаваща работни места по цялата верига на доставки в Европа“.

Източник от ЕС описва идеята, че регулаторите целят да се докопат до европейските автомобилни производители, като абсурдна. Грег Арчър, програмен мениджър за сектора в неправителствената организация Transport and Environment, който работи интензивно по проблеми с дизелово замърсяване, казва: „Макар че производителите на автомобили твърдят, че дизеловите коли вече са чисти, те искат от министрите в индустрията да отложат прилагането на новите правила за емисиите по отношение на новите продажби. Време е производителите да изчистят както действията си, така и автомобилите си“.

Писмото на ACEA, подписано от Гон и с дата 29 септември, изглежда е далечен опит да се преобразува дневният ред на ЕС за емисиите от превозните средства. В даден момент Гон се оплаква на министрите, че „сегашният дебат, свързан с използването на „коригиращи устройства“, се бърка с важните обсъждания за това как по-добре да се измерват действителните отделяни емисии“.

Според него резултатът от обсъжданията може да повлияе на огромен брой дизелови автомобили, произвеждани в Европа.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    " а СО2 почти никак в конвенционалния бензинов двигател, освен ако не е към 20кс"Ми да правят хибриди тогава, като не могат - да купят технология от японците. Защо трябва да ни тровят с канцерогенните си дизели?
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Само разликата е че NOx може да се редуцира съществено"На теория може, ама на практика е доста скъпо и на вагонетките все нещо не им се получава. Или мислиш че вият за отлагане на новите стандарти ей така, за спорта?
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "За да караш дизелова кола трябва да въртиш поне 20-25 хил. км на година. Не мога да разбера, защо в тъпата ни България от всеки 3 коли 2 са дизел при положение, че силно се съмнавям всички тези хора да правят подобен километраж"Би ли го обяснил чисто финансово, че нещо ми се губи, после аз ще ти дам цифри.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Само разликата е че NOx може да се редуцира съществено, а СО2 почти никак в конвенционалния бензинов двигател, освен ако не е към 20кс
  • #15
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Според европейските производители сроковете за прилагане на правилата са нереалистични"Съвсем са си реалистичи - Приус от далечната 1997 покрива Евро6 без проблем. Проблемът на европейците е че са технологично изостанали. А това е така заради късогледството на мениджмънта им. Само че това дава ли им право да тровят обиконвените хората, на чийто гръб живеят?? Абсолютни ***.
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Дизеловите ДВГ имат повече NOx вредни емисии а бензиновитее отделят повече въглероден диоксид. И двете са вредни за екологията."Само че безнините отделят 10-20% повече СО2 от дизелите, но дизелите отделят 100-200 пъти повече NOx от бензините. Затова дизелите са си чисти канцерогенници.
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дизеловите ДВГ имат повече NOx вредни емисии а бензиновитее отделят повече въглероден диоксид. И двете са вредни за екологията. Разликата е че едното пуши черно другото бяло. Повечето си мислят подсъзнателно, че черния дим е някак по вреден от белия. Ама щом е ДВГ няма как отзад да излиза аромат на теменужки.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Скандала е точно в емисиите, и фолксваген си го признаха.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Има начин и всички хо знаят, бензиновите, водородните и електрическите автомобили нямат този проблем с азотния оксид, само дизелите го имат. Само че французите и немците дадоха толкова пари да разработват дизели, че сега се чудят как да си избият парите
  • #10
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Айде бе ( преди 10 години )
    "Дизеловият автомобили е просто по изгоден за клиента."За да караш дизелова кола трябва да въртиш поне 20-25 хил. км на година. Не мога да разбера, защо в тъпата ни България от всеки 3 коли 2 са дизел при положение, че силно се съмнавям всички тези хора да правят подобен километраж. За разлика от литър-два струва ли си първоначално по-високата цена на автомобила, по-високите разходи за обслужване и ремонти?! За мен-категорично не!