7/93 Представяне на модела с 4 варианта бензинови мотори6/95 Модел Актива9/95 Комби вариант7/98 Нов 2.0 литров 16v бензин с 132 к.с.11/98 Представяне на новия комън-рейл дизел 2.0 HDI с 110 к.с.9/01 Смяна на моделаЗа мнозина Ситроен Ксантия е последният истински Ситроен, с хидропневматика и френски чар, с много ъгли и кантове.Ксантията втора ръка също е подценена. Причината: много хора се притесняват от гениалното и прословуто хидропневматичното окачване. Само че при Ксантията грешките са рядкост. Двигателите не дават поводи за тревога - и дизела и бензиновите са много солидни.Към сенчестите страни на Ксантия се причисляват седалките - твърде къси, твърде ниски и податливи. Дългите пътувания може да се окажат изтормозващи, а хидропневматиката няма да помогне. Няма да помогне и ако задницата поднесе в завой, към който сте подходили твърде оптимистично. Иначе може да се каже, че Ксантията следва сигурно и прецизно командите на своя шофьор.Покупателният интерес на пазара втора ръка се концентрира върху комби с дизел, които по тази причина са значително по-скъпи от другите модели. По-малко търсени са по-новите версии на модела с фамозния 3.0 литров V6, бензин.
Най-често срещани повреди:
Мотори: Загуба на масло, в редки случаи скъсване на ангренажен ремък
Електрика: Проблеми с празни акумулатори, смущения в релето на горивната помпа, често срещани са проблеми със запалването, заради дефекти на имобилайзерите
Маркучите по горивната система се късат лесно за дизеловите мотори отпреди HDI генерацията.