IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Белгийски експерти: Всички производители лъжат

Най-голямата разлика между реален и обявен от производителя резултат достига 50%

Белгийски експерти: Всички производители лъжат

Белгийската компания Transport & Environment (T&E) съобщи резултатите от свое изследване, което показва, че почти всички автомобилни марки дават некоректна информация за разхода на гориво и на изхвърлените вредни емисии при своите модели.

Снимка: Ройтерс

Експертите от базираната в Брюксел организация са категорични, че разликата между реалните данни и действителните нараства. През 2001 г. тя е била едва 9%, но през 2012 г. е достигнала 31%. Две години след това вече тя е 40%, а прогнозите са, че до 2020 г. ще достигне 50%.

Според T&E най-голямата установена от проверката им разлика е при моделите на Mercedes-Benz – A-Class, C-Class и E-Class. Там тя достига цели 50%. Леко по-малка е и при BMW 5-Series и Peugеot 308, докато при седмото поколение на VW Golf резултатът е 40%.
Белгийски експерти: Всички производители лъжат
Най-малката разлика е при Renault Twingo – около 10%, следва Toyota Auris с малко под 20%.

Снимка: Transport & Environment

 

0 от 500
  • #19
    19 rate up comment 0 rate down comment
    чепат ( преди 10 години )
    Проблема е, третия :) че трябва да се продават продуктите от нефта - бензин и .. .. нааафтааа. И понеже освен корабите и камионите и другата тежка техника почти никой не я използва .. .. .трябва да бъде реализирана и тя. А тя е огромен процент (сравнително) като нефтопродукт. Та честито на пИчелившите в Европа. А е всеизвестно колооокло претенциозни са в Европа потребителите - коне, Нм, скорост - на макс. И резултата го дишаме всички. :)
  • #18
    10 rate up comment 4 rate down comment
    чепат ( преди 10 години )
    Даунсайзинга има обаче един проблем - двигателите са на предела за повече Нм и КС. Пълтата инжекция и турбото са скъпи за подръжка и отделно ресурса на тези нови поколения мотори е поне на половина спрямо старите атмосферки. 150-200-250 общо взето и е за ремонт. Колкото да мине гаранцията. Варианта е ток и хибриди. Или да се изчака още години за да навлязат модерни технологии в двигателостроенето - специални сплави, подоцряване на горивтия процес и този на отработване та газовете.
  • #17
    19 rate up comment 4 rate down comment
    чепат ( преди 10 години )
    Големите изводи от мегаскандала покрай манипулациите на Ваг са 2:1. Ваг са замърсявали 10-40 ПЪТИ (за различните вредни емисии, което е далеч повече от 50 процента);2. Даунсайзинга в последните госини води до това - нереални или в най-добрия случай труднопостижими рамки на разход на гориво и съответно нива на вредни емисии (едва ли не трябва да се кара едва докосвайки *** на газта, по равен път с плавно ускорение и супер икономични гуми с тънко масло и супер бензин и пак не е сигурно)
  • #16
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имам дизелов хюндай i30. Извънградският разход, при 90 км/ч го дават 4.2, и наистина е толкова, дори е около 4. Но градския не е 5.7, а някъде около 6.3 - 6.5. И съответно месечен среден разход идва около 5.1 - 5.2, а трябва да е 4.7/100.
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до: бъчваря ( преди 10 години )
    Фабия от 2010 г. до 100 к.с. има среден разход (забележи СРЕДЕН, а не градски) 6,34/100. Нещо да кажеш по въпроса? Колко мислиш, че при среден разход 6,34/100 ще бъде градския, а? Хайде стига хейтва, че ставаш смешен с глупостите, които редовно пишеш. Искаш ли снимка на колата на жената или ми вярваш, а? Кажи! Извинение ще получа ли за това, че ме нарече хейтър при условие, че ти си точно това?
  • #14
    11 rate up comment 5 rate down comment
    до: бъчваря ( преди 10 години )
    Ти изобщо четеш ли какво пиша бе гламар или ей така по инерция е караш. Някъде прочете ли, че гори 4/100 в града. Казах 4,5-5/100. Чети и тогава пиши простотии! Искаш ли снимка да ти пусна да видиш колко е средния разход на колата? Съжалявам, че на Фабията(беше кола под наем) не и направих снимка на БК,за да видиш лъжа или не!Хейтъра си точно ти, защото пишеш ей така наизуст без изобщо да имаш представа. Пуснах spritmonitor и се оказва Фабиа харчели средно 6,34. Значи градско 8-9 е нормално.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    olo ( преди 10 години )
    А ко стана ве? :D
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До бъчваря ( преди 10 години )
    Бъчва, как го изчисли тоя специфичен разход при старите автомобили? Въобще правиш ли разлика м/у разход на гориво и СПЕЦИФИЧЕН разход на гориво?
  • #11
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сериозно ли прави най-добрите двигатели?По *** виц не бях чувал.Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВ топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил, пише autoclub.bg.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Топ 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #10
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    От Volkswagen лъгали и за бензиновите си мотори?Бурята, в която попадна най-големият автомобилен производител в света Volkswagen, може да погълне и бензиновите модели на марката. Компанията е в центъра на световен скандал, след като стана ясно, че от 2009 година досега гигантът е произвел 11 милиона коли, оборудвани с 2-литрови дизелови мотори, снабдени със софтуеър, който заблуждава апаратурата при тест на вредните емисии, които отделя колата.Сега реномето на VW ще понесе нов удар, тъй като изследване на белгийската група Transport & Environment твърди, че бензиновите двигатели на компанията също са проблематични и има сериозно разминаване между разхода им на гориво по каталог и разхода в реални условия.Освен това, бензиновите мотори на VW също замърсяват повече от заявеното от компанията изследванията на белгийците са показали, бе тези двигатели отделят с около 40% повече вредни газове от заявеното.Интересното е, че при бензиновите двигатели не е открит такъв софтуеър както при дизелите, които да лъже апаратурата за нивото на вредните емисии, но и при тях се наблюдават едни резултати по време на тестовете и съвсем други в реални изпитания.Изследването на Transport & Environment е фокусирано върху автомобилите, продавани в Европа, което обещава нови трусове на Стария континент.Според резултатите от изследването, европейските системи са измерване на разхода на гориво и за измерване на вредните емисии, отделяни от автомобилите са тотално дискредитирани и белгийците са установили, че някои модели при реални условия горят с над 50% повече бензин от заявеното от производителя им.От организацията веднага уточниха, че с 50% по-висок разход от заявения от производителя са показали три модела на Mercedes отделни модификации на А-, С- и Е-класата.Най-шокиращото заключение на изследването обаче е, че около две трети от намаляването на разхода на гориво на новите коли в последните седем години не се дължи на подобрения по автомобилите, а е постигнато чрез фалшифициране на данните.В Щатите няма разследване срещу бензиновите мотори на Volkswagen, но наскоро властите се намесиха, за да накарат Ford и Hyundai да коригират твърде оптимистичните показатели на свои модели относно разхода им на гориво и пробег с един резервоар.