IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Белгийски експерти: Всички производители лъжат

Най-голямата разлика между реален и обявен от производителя резултат достига 50%

Белгийски експерти: Всички производители лъжат

Белгийската компания Transport & Environment (T&E) съобщи резултатите от свое изследване, което показва, че почти всички автомобилни марки дават некоректна информация за разхода на гориво и на изхвърлените вредни емисии при своите модели.

Снимка: Ройтерс

Експертите от базираната в Брюксел организация са категорични, че разликата между реалните данни и действителните нараства. През 2001 г. тя е била едва 9%, но през 2012 г. е достигнала 31%. Две години след това вече тя е 40%, а прогнозите са, че до 2020 г. ще достигне 50%.

Според T&E най-голямата установена от проверката им разлика е при моделите на Mercedes-Benz – A-Class, C-Class и E-Class. Там тя достига цели 50%. Леко по-малка е и при BMW 5-Series и Peugеot 308, докато при седмото поколение на VW Golf резултатът е 40%.
Белгийски експерти: Всички производители лъжат
Най-малката разлика е при Renault Twingo – около 10%, следва Toyota Auris с малко под 20%.

Снимка: Transport & Environment

 

0 от 500
  • #39
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Subarufan ( преди 10 години )
    То не само Тойота развива водородните горивни клетки ами и Хонда. В края на Октомври на автомобилното илзожение в Токио Хонда ще представи готовия за серийно производство FCV.Taka че няма да се учудя ако след 10-15 години, в Япония да се карат само електрички, водородни и бензинови хибриди, и никакъв дизел!
  • #38
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    Сега разбеахте ли защо Тойота реши да купува дизелови двигатели за малолитражките си от БМВ и да си развиват хибридите и водородните технологии?
  • #37
    13 rate up comment 2 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 10 години )
    Много хора не са прочели за скандала и си пишат разни неща наизуст. БК при проблемните коли изключва системата за очистване при нормална експлоатация. Така цялата палитра мизерии при горенето на нафта си излиза през ауспуха. Фолксваген имат технология с която да покрият нормите- AdBlue. Предпочели са да лъжат със софтуер и да спестят парички за печалба. П.П. Ако всичко беше както трябва, един нормален 2.0 дизел би замърсявал по-малко от 5.7 Додж. Но не е както трябва.
  • #36
    14 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    bednite golfodjii triabva da zamyl4at i da padnat na kolene pred kralia i na dizelite Toyota! Golf4e otnovo na4elo na otricatelnite klasacii za izmama s "visokotehnologi4nia" germanski dizel.
  • #35
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Дизела е умираща технология - неизбежното затягане на емисиите ще го прави все по-скъп, докато хибридите само ще поевтинчват заради новите технологии при батериите. Японците го разбраха преди 20 години, вагонетките май още не са го разбрали. Кой колкото си може.
  • #34
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Размера на ДВГ няма значение, даже обратното - колкото е по-голям и с по-високи емисии, толкова по-скъпи и прецизни са му очистващите системи, защото цената на автомобила е по-висока. Проблема на вагонетките е че са решили да си спестят пари за по-добри катализатори. Ако пък не ги бяха спестили, цените им щяха да са с 4-5000 долара нагоре и тогава нямаха никакъв шанс пред конглокентните хибриди.
  • #33
    11 rate up comment 6 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Isthislove,да тестват да речем Додж Рам 6 цилиндъра,5900 см3-Къминс дизел.Все си мисля,че ще покрие всички възможни тестове,даже и тези в галактика Орион.Туй нящо пуши мааааалко по-малко отколкото когато бай Колю комшията гори гуми на Сирни Заговезни.
  • #32
    14 rate up comment 3 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 10 години )
    Много хора не правят разлика между реазход на гориво и емисии. Двете не са непременно свързани. При работеща система за очистване изгорелите газове минават през системата. Тя задържа повечето от вредните съставки като филтър, връща ги в мотора за повторно изгаряне и т.н. При изключена система за пречистване всичко излиза през ауспуха и се улавя от белите ни дробове! Така се оказва, че един изряден 5.7 л Додж замърсява по-малко от "чистия" дизел с изключена система.
  • #31
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Шът бе! ( преди 10 години )
    мегалана е гордостта на рено, върха на върховете, низина на низините!кво са некви 40-50% неточност за едно истинско рено!?
  • #30
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до ха-ха ( преди 10 години )
    А този меган на табличката междо 40 и 50% дали си го забелязъл ;)